Афсія Ерзі: Мій вчитель - Кешиш

Увійти через
Реєстрація
 
Афсія Ерзі: Мій вчитель - Кешиш
 
Новини:  Афсія Ерзі: Мій вчитель - Кешиш
2 березня на екрани України виходить стрічка Sex doll, головну роль в якій виконала молода актриса Афсія Ерзі. Передбачаючи цю подію, кореспондент національного порталу kino-teatr.ua зустрівся з Афсією в паризькому готелі Intercontinental Paris Le Grand і поговорив з нею про її поки коротку, але дуже яскравою акторську кар'єру. Пропонуємо вашій увазі результат цієї бесіди.
КТ. - Для початку розмови не могли б ви представиться нашим читачам і глядачам?
АЕ. - Мене звуть Афсія Ерзі, мені 29 років, я народилася і виросла в Марселі, в північних кварталах, які, треба сказати, є досить складним місцем.
КТ. - Тобто щось на зразок паризьких передмість?
АЕ. - Саме так! Мій перший фільм - «Кускус з барабулькою» Абдельлатіфа Кешиша, його ми знімали в 2005-му. До цього у мене були тільки ролі в масовці. Але я завжди хотіла бути актрисою. І ця мрія здійснилася після фільму Абделя: він дуже всім сподобався, і я стала актрисою. І залишаюся нею вже 12 років. А зараз я працюю над своїм повнометражним дебютом. Ще 6 років тому я зняла короткометражку, яка користувалася успіхом, а з початку лютого цього року я починаю знімати повний метр, продюсером якого виступає Кешиш.
КТ. - І як він називається?
АЕ. - Він називається «Гарний настрій», а розповідається в ньому про жінку з Магрибу, яка живе в Марселі. Вона працює прибиральницею в літаках, у неї троє дітей, а старший син - у в'язниці.
КТ. - Тобто фільм не автобіографічний, я сподіваюся?
АЕ. - Ні ні. Хіба що вся справа розгортається в Марселі і деякі деталі я запозичила у своєї мами, але все інше я вигадала. Ще з часів зйомок в «Кускусі з барабулькою» я хотіла повернутися в Марсель, щоб допомогти проявитися прихованим марсельським талантам, яким не так пощастило, як мені. Тому я буду знімати тільки непрофесійних акторів, як і я сама в той час.
КТ. - А за час, який минув від зйомок фільму Кешиша, ви ніде не вчилися - акторської майстерності або режисурі?
АЕ. - Ні. Після «Кускусу» я переїхала в Париж і відвідувала кілька акторських курсів, але лише для того щоб зрозуміти, що це таке. Так що я вчилася на знімальних майданчиках, і я, звичайно ж, не впевнена, що у мене все вийде на належному рівні, але мені дуже хочеться розповісти цю історію. І мені дуже подобається стояти за камерою, управляти групою.
КТ. - А за минулі 12 років ви стали сінефілкою? Я читав ваше інтерв'ю відразу після «Кускусу з барабулькою», в якому ви говорили, що ви - не сінефілка і не можете відрізнити хороший сценарій від поганого.
АЕ. - Це правда, в той час я не була великим знавцем кіно: в Марселі люди з мого кварталу рідко ходять в кіно, адже воно дорого коштує. І якщо вже ми і йшли в кіно, то вже точно не на артхаус, а на популярні комедії та інші блокбастери. Але з тих пір багато чого змінилося: зараз я люблю дивитися фільми з усього світу, дебютні стрічки.
КТ. - А можете назвати кілька імен улюблених режисерів або акторів? Або фільми, які вам особливо сподобалися?
АЕ. - З недавніх фільмів назву «Комівояжера» Асгара Фархаді. Я взагалі його дуже люблю: у нього дуже впізнаваний авторський почерк. Ще назву Пазоліні, якого я недавно відкрила, завдяки Кешишу. Мені здається, що я подивилася всі його фільми. Взагалі Абдель багато мною займається: він дав мені цілий список фільмів і дисків, які я повинна відкрити для себе. З цього списку можу ще назвати Марселя Паньоля. Можна навіть сказати, що я увійшла у смак старих фільмів, наприклад, Годара, якого я зовсім не знала.
КТ. - А хто найбільше вплинув на вас як на режисера-початківця?
АЕ. - Кешиш, звичайно!
КТ. - Тобто ваш фільм буде такий же довгий, як і фільми Кешиша?
АЕ. - Ні-ні (сміється). Вони у нього дуже довгі! В першу чергу я запозичила у нього його любов до своїх персонажів. У мене в фільмі їх теж буде багато. Хоча подивимося, що вийде: якщо буде виходити довго, значить, так і буде. З іншого боку, грошей на фільм у мене не так і багато.
КТ. - А як же ваша знаменита на весь світ система підтримки національного кінематографа?
АЕ. - Та ні, тут все в порядку: я була дуже зворушена підтримкою з боку Національного Центру Кінематографії і каналу ARTE, але не забувайте, що у мене немає ніякої спеціальної освіти. Це трохи ускладнює справу. Але мені дуже важливо - повторюю ще раз - розповісти в своєму фільмі про цих жінок, які, як правило, ховаються в тіні, їх ніхто не бачить. Але вони самотні і чесні, і роблять все, щоб перебороти труднощі. І живуть заради своїх дітей.
КТ. - Ясно. Але тепер давайте все ж повернемося до фільму, заради якого ми тут з вами зустрілися. Як ви потрапили на проект Сільві Веред Sex Doll?
АЕ. - З Сільві ми якось познайомилися на одній вечірці, присвяченій її фільму «Стелла» (2008). Мені фільм дуже сподобався, про що я і сказала Сільві прямо, а вона тоді на мене ледь подивилася. Але 2 роки по тому мені зателефонувала наша спільна з Сільві подруга, яка працює прес-аташе, і сказала, що Сільві хоче мене бачити. Ми зустрілися, і вона розповіла мені про проект фільму, до якого вона тоді ще навіть сценарій не написала, і сказала, що представляє мене у головній ролі. Я погодилася, і в процесі написання сценарію ми регулярно бачилися. І важливо, що вона так і залишилася вірною своєму первісному вибору, адже в кіно часто буває, що режисер може тисячу разів поміняти думку щодо виконавця головної ролі. Та й мені дуже хотілося зіграти цю історію, цю героїню, адже до сих пір я переважно грала простих дівчат, які не особливо переймаються зовнішнім виглядом, одягом, макіяжем. А героїня Sex Doll завжди нафарбована і прекрасно одягнена, так що це була для мене чудова нагода кілька змінити регістр, як то кажуть. Так що я дуже задоволена цією роботою.
КТ. - А чому дія фільму розгортається в Лондоні? А не в Парижі чи Берліні? Для режисера це було якесь принципове питання?
АЕ. - Сільві точно не хотіла знімати в Парижі просто тому що вся справа повинна була мати місце не у Франції. І, до того ж, так правдоподібніше: я зустрічалася з багатьма call girl і вони мені сказали, що вони часто залишають свої рідні країни, щоб краще зберегти таємницю. Вони їдуть до Швейцарії, в Лондон, адже там величезний ринок для проституції.
КТ. - А як ви готувалися до подібної ролі? Що вам розповіли реальні call girl?
АЕ. - Багато чого. Адже ми з ними дуже часто зустрічалися, особливо Сільві - вона з ними спілкувалася ще під час написання сценарію. І, по-моєму, вони здебільшого точно такі ж дівчата, як і я, у них ті ж проблеми: як б не погладшати, адже тіло - це їх робочий інструмент, всякі романтичні історії. Але мушу сказати, що потім я зрозуміла, що у більшості з них було дуже непросте дитинство: проблеми в родині, брак батьківської любові і всяке таке.
КТ. - А що по-вашому є головною темою фільму Sex Doll - перипетії сентиментальною життя вашої героїні або ж, в першу чергу, соціальні проблеми, на кшталт перетворення сексу в товар?
АЕ. - І те і інше. Адже між любов'ю і сексом є величезна різниця, і головна проблема моєї героїні в тому і полягає, що вона не розуміє цього. Вона ніколи не знала справжнього кохання і часто плутає її з сексом. В якомусь сенсі вона стає схожа на чоловіка, вона сприймає секс як чисту механіку: секс для неї - це робота, яка не залишає місця справжнім почуттям, любові. Але любов все ж приходить до неї.
КТ. - А як вам працювалося з Ешем Стайместом (виконавець головної чоловічої ролі)? Адже він відома людина, модель?
АЕ. - Нормально, адже для нього це була перша роль в кіно. Єдина проблема з його англійською, яку я зовсім не розуміла, але потім все налагодилося: ми почали знімати зі сцени нашої з ним зустрічі і потихеньку все пішло своєю чергою. І дуже скоро ми знайшли спільну мову. Еш - дуже скромний і сором'язливий хлопець, і в той же час - дуже забавний, смішний і симпатичний.
КТ. - А по-французьки він говорить?
АЕ. - Ні, абсолютно. Насправді Еш потрапив на проект за два дні до початку зйомок, так що це Сільві його натаскувати вимовляти французькі фрази, навіть не розуміючи їх.
КТ. - А скільки тривали зйомки?
АЕ. - Місяць, адже більше нам не дозволяв бюджет. Але, як я вже говорила, підготовка до зйомок була довгою, особливо для мене - адже мені потрібно було сильно схуднути для зйомок, на цілих 5 кілограмів.
КТ. - А де вас можна буде побачити найближчим часом?
АЕ. - Скоро вийде фільм туніського режисера Мехді Бен Аттіа «Любов чоловіків», в якому я граю, потім ще «Філософ» Гілем Амелана. Так що я чимало попрацювала в цьому році. А ще новий фільм Еріка Зонка «Чорний потік» з Венсаном Касселем і Роменом Дюрісом. Є ще якісь намітки, але я зараз сконцентрувалася на своєму повному метрі.
КТ. Ну що ж, бажаю вам успіхів - особливо на режисерському терені.
АЕ - Дякую.
Алексей Першко 14 лютого 2017
Коментарі
 
Ім’я
28 березня 2017
Ваш коментар
Скільки рук має людина?
 
шість
Вісім
Дві
девять
Чотири
П’ять

Підписатися на обговорення

популярні інтерв'ю

Сестри Перрон: Як вижити в будинку із привидами

Андреа і Сінтія Перрон - старша і одна з молодших сестер, яким довелося виживати в справжньому будинку з привидами. Саме їх історія лежить...

24 липня 2013

85
42485

Баррі Зонненфельд: "Люди в чорному 3" мають найкраще 3D

Напередодні виходу у всіх сенсах фантастичної комедії «Люди в чорному 3» режисер Баррі Зонненфельд давв ексклюзивне інтерв'ю кращому...

13 травня 2012

79
15453

Віра Фарміга: Я вивчала демонологію заради "Закляття"

Актриса Віра Фарміга напередодні прем'єри містичної картини "Закляття", заснованої на реальних подіях, розповіла про свій досвід...

17 липня 2013

104
14843

Грег Хедсон:Схожого на "Морський бій" раніше не знімали

Ветеран війни в Іраку, який втратив на полі бою обидві ноги, Грегорі Д. Хадсон розповів кращому українському кінопорталу kino-teatr.ua про...

26 квітня 2012

112
14258

Марина Петренко: "Джентльмени удачі" - чесний фільм

За пару місяців до виходу римейку культової радянської комедії «Джентльмени удачі», яким зайнявся Тимур Бекмамбетов, виконавиця головної...

26 жовтня 2012

109
14084