Алекс ван Вармердам: Київ – дуже світле місто

Увійти через
Реєстрація
 
Алекс ван Вармердам: Київ – дуже світле місто
 
Новини:  Алекс ван Вармердам: Київ – дуже світле місто
Наприкінці квітня в кінематографічному житті України відбулася яскрава подія: відкривати свою першу в Україні ретроспективу до Києва приїхав культовий голландський режисер Алекс ван Вармердам (далі – АВВ). І приїхав не один, а зі своїм братом Марком (МВВ), який є незмінним продюсером фільмів та вистав свого брата. 26 квітня в київському готелі Radisson Blu Podil відбулася бесіда з братами ван Вармердамами, в якій взяв участь і кореспондент національного порталу kino-teatr.ua. Пропонуємо до вашої уваги запис цієї цікавої бесіди.
П. – В творчості яких режисерів ви шукаєте джерело натхнення?
    АВВ. – Оскільки я народився 1952-го року, а формувався як режисер в 70-х роках минулого століття, то в першу чергу маю згадати Хічкока та Бунюеля, хоча що стосується першого, то на той час він вже був мертвим автором. Варто згадати і такі фільми, як «Французький зв’язковий» з Джином Хекменом.  І взагалі дуже важко відповідати на подібні питання, адже іноді важко вказати на якісь цілком визначені фільми або їхніх авторів: все складається з тисяч маленьких художніх досвідів та переживань. Але все ж згадає ще Лорела та Харді, які також дуже вплинули на мою творчу манеру. У них я навчився показувати людей повністю, з голови до п’ят: мені здається, що людське тіло повністю говорить значно більше, ніж крупний план обличчя чи якоїсь іншої частини тіла.
П. – А що ви можете сказати про нове покоління голландського кіно?
    АВВ. – Я так сподівався, що це питання мені не зададуть (сміється). Знаєте, мені важко про це говорити, адже молоде покоління дуже розпорошене, вони знімають фільми час від часу і переважно це комерційний продукт. Та  й режисери то з’являються, то щезають і знімають вкрай нерегулярно.  
П. – А чи бачили ви ільми групи бельгійських режисерів, представницею якої є Фіона Гордон зі своїм фільмом «Айсберг», який дуже нагадує ваші фільми?
    АВВ. – А я його не бачив. Як, ви говорите, її звуть?
П. – Фіона Гордон.
    АВВ. – ні, не знаю, але мені відомо, що в Бельгії зараз йде ціла хвиля гарного кіно.
В. – В одному з інтерв’ю після «Боргмана» ви сказали, що самі собі виставляєте певні творчі обмеження. І додали, що в «Шнайдері проти Бакса», який буде фільмом про найманих вбивць, в якому нікого не мають вбити. Чому ж ви самі порушили власні обмеження?
    АВВ. – Така ідея була у мене тільки на початку процесу, і не варто забувати, що сам творчий процес – це гра, правила якої варто іноді змінювати. Ідея фільму про двох найманих вбивць, в якому нікого не вбивають, звичайно прекрасна, але мені здавалося досить дурним строго слідувати встановленим правилам, але знімати при цьому погане кіно. До того ж, коли я сідаю за сценарій нового фільму, у мене немає чіткого його плану – я просто починаю писати і події підкоряються творчій логіці.
П. – Більшість ваших фільмів відкриті для глядацьких домислів і завжди залишають багато питань без відповідей. А для вас самих вони теж відкриті для домислів?
    АВВ. – Так, ви праві, люди часто бачать в моїх фільмах те, чого я не бачу сам. І мені це вкрай цікаво, і я ніколи не спростовую тих смислів, які в них побачили глядачі.
П. – А як ви ставитеся до українського кінематографу? Не збираєтесь зняти тут фільм?
    АВВ. – Я нічого не знаю про українське кіно, а що стосується зйомок тут фільму, то можу сказати, що дорогою з аеропорту ми побачили якість футуристичні будинки просто як з якогось фантастичного фільму, а поруч – старі радянські будівлі. Це мене дуже вразило, то ж – хто знає…
    МВВ. Можливо, Алекс ще не в курсі, але віднедавна я продюсую не тільки його фільми (сміється), і один з них- це новий фільм Сергія Лозниці.
    АВВ. – Треба ще сказати, що в Амстердамі показують багато фільмів з усього світу, і вони дуже швидко змінюються в репертуарі, але наскільки мені відомо, українські фільми ще ніколи не потрапляли на афіші голландських кінотеатрів. До того ж я – режисер, а не людина, яка дивиться по 10 фільмів щодня: мені потрібен час для моєї власної творчості.
П. – Дозвольте уточнити, про який фільм Сергія Лозниці йдеться – про «Донбас» чи «Бабин Яр»?
    МВВ. – Англійською він називається Gentle Creature, тобто «Чарівна істота». Це ігрове кіно, яке ми почнемо знімати в липні цього року. А «Донбас» ми також з ним обговорювали.
П. – Очевидно, що Марк працює не тільки з братом, але все ж хотілось би спитати, як йому працюється з Алексом. Чи дозволяє собі Марк втручатися до творчого процесу брата?
    МВВ. – Мені з ним дуже важко працювати (сміється). Ми працюємо разом вже 40 років – спочатку в театрі, потім в кіно. Моя нинішня робота – директор театральної компанії та продюсер всіх фільмів Алекса. Але я – нетиповий продюсер – я не знімаю фільми задля прибутку, я роблю це лише тому, що Алекс постійно пише сценарії і їх треба реалізовувати. При цьому я і гадки не маю, що він там пише - він мені нічого не показує доти, доки не вирішить, що сценарій готовий. Таким чином, я не втручаюся до процесу написання, і моя робота починається в той момент, коли сценарій вже написано.
П. Знімаючи фільм, ви думаєте про аудиторію, для якої це робите?
    АВВ. – Звичайно думаю, адже моя аудиторія – це я. Я розраховую, що майбутній глядач буде чимось схожий на мене: за рівнем освіті, за розуміння того, що відбувається.
П. – Ви провели в Києві вже 1 день. Які головні враження, окрім будівель, про які ви вже згадували?
    АВВ. –Та я поки окрім будівель ще нічого не бачив (сміється), і я не очікував, що Київ – таке світле місто. Він справляє враження південного міста, здається, що ти десь на Рив’єрі.
П. – Що ж, дякуємо за візит і творчих вам успіхів.
   
Алексей Першко 30 травня 2016
Коментарі
 
Ім’я
24 квітня 2017
Ваш коментар
Яке з водоймищ більше?
 
канава
Озеро
болото
Море
Океан
Калюжа

Підписатися на обговорення

популярні інтерв'ю

Сестри Перрон: Як вижити в будинку із привидами

Андреа і Сінтія Перрон - старша і одна з молодших сестер, яким довелося виживати в справжньому будинку з привидами. Саме їх історія лежить...

24 липня 2013

85
42679

Баррі Зонненфельд: "Люди в чорному 3" мають найкраще 3D

Напередодні виходу у всіх сенсах фантастичної комедії «Люди в чорному 3» режисер Баррі Зонненфельд давв ексклюзивне інтерв'ю кращому...

13 травня 2012

79
15561

Віра Фарміга: Я вивчала демонологію заради "Закляття"

Актриса Віра Фарміга напередодні прем'єри містичної картини "Закляття", заснованої на реальних подіях, розповіла про свій досвід...

17 липня 2013

104
14959

Грег Хедсон:Схожого на "Морський бій" раніше не знімали

Ветеран війни в Іраку, який втратив на полі бою обидві ноги, Грегорі Д. Хадсон розповів кращому українському кінопорталу kino-teatr.ua про...

26 квітня 2012

112
14392

Марина Петренко: "Джентльмени удачі" - чесний фільм

За пару місяців до виходу римейку культової радянської комедії «Джентльмени удачі», яким зайнявся Тимур Бекмамбетов, виконавиця головної...

26 жовтня 2012

109
14163