Лінда Сегер: Неможливо писати сценарії, не знаючи основ

Увійти через
Реєстрація
 
Лінда Сегер: Неможливо писати сценарії, не знаючи основ
 
Новини: Лінда Сегер: Неможливо писати сценарії, не знаючи основ

Лінійку семінарів від "МРМ" про сцнеарне діло вілкриває Лінда Сегер, яка проведе семінар в Києві 22 березня. Вона вже давно прославилася в кінематографічних колах своєю книгою «Як хороший сценарій зробити великим», що виховав не одне покоління сценаристів. За 30 років в сценарному докторингу і консультуванні Лінда Сегер попрацювала більш, ніж над двома тисячами сценаріїв! Що очікує сценарну майстерність в майбутньому, які нові фільми вразили Сегер і чому варто піти на її семінар - в ексклюзивному інтерв'ю сценарного гуру порталу kino-teatr.ua

Сьогодні кіно дуже відрізняється від того, яким воно було десять років тому. Як ви вважаєте, чи змінюється з цим ремесло сценариста? Як?

Сьогодні в кіно вже можливі дивовижні речі, які були абсолютно неможливі десять років тому. Приміром, «Життя Пі». Я раніше читала цю книгу, і це абсолютно неймовірна, гарна історія. Те, як зняли її зараз, було б неможливим ще десять років тому - в основному, через візуальні ефекти. Хоча, звичайно, і десять, і двадцять років тому виходили чудові картини. «Кримінальне чтиво», «Трафік», «Зіткнення», «Сиріана» - у цих фільмів дуже незвичайна структура, особливо, у «Зіткнення». Цей фільм змушує втрачати терпіння, тому що виникає відчуття, ніби то одночасно ти знаходишся в різних історіях, що внутрішньо прискорює саму історію. Такі структури дуже незвичайні і сильні. Вони мене дуже цікавляться. Якщо вони зроблені добре, вони грунтуються на стандартній триактній структурі, але перевершують її по-своєму. Тому мені здається, що сьогодні розвиток сценарної майстерності полягає в тому, що вже на існуючих структурах можна будувати абсолютно нові, нову манеру оповіді історії.

Ремесло моє і багатьох моїх колег підкоряється тому, що ми вчимо людей основам, найнеобхіднішим основам структури. І коли люди добре запам'ятовують і засвоюють основи, вони можуть будувати на них щось зовсім нове. Це як гра в баскетбол або гра на піаніно - ви ж не можете грати поки не знаєте основ. Для початку необхідно розвинути елементарні навички, а потім завдяки їм творити.
Так що сьогодні, мені здається, ми бачимо досить незвичайні шляхи побудови цих структур. І в майбутньому ми побачимо ще більш незвичайні структури, але зроблені краще - люди зможуть навчиться цьому ще краще.

Говорячи про основи, як ви вважаєте, у наш прогресивний час чи є кіношкола обов'язковим пунктом для кінематографістів, особливо для сценаристів?

Ви знаєте багато піаністів або танцюристів, які стали відомими, не навчаючись своєму ремеслу? Є деякий міф щодо сценарної справи, що тут особливо нічому вчитися і будь-хто може сісти і написати сценарій. Але це ж дуже комплексне заняття. І якщо намагатися це робити самому, ти можеш виглядати, як мавпочка, яка намагається щось зробити на друкарській машинці, повторюючи чужі руху. Але навіщо так робити, якщо можна вивчити так багато необхідних речей в короткі терміни? Ні, ходити в кіношколу зовсім не обов'язково, але в такому випадку необхідно читати професійну літературу, ходити на семінари і тренінги, багато писати. Необхідно вивчати не тільки креативну частину написання сценаріїв, але і технічну частину.

А як це прийшло до вас?

Зараз я в своєму бізнесі вже 32 роки, з 1981 року. І, звичайно, зараз я знаю масу речей, яких я не знала тридцять, двадцять років тому, хоча на той момент у мене вже була профільна освіта. У мене була ступінь магістра в драматичному мистецтві, ступінь доктора в драмі і так далі. Так, вже тоді я знала досить багато. Але ж зараз я знаю настільки більше, ніж роки тому (Авт. - сміється). І навіть досі я продовжую чомусь вчитися. Багато що до мене приходить через перегляд нових фільмів. Таких, як «Життя Пі», наприклад. Мені здається, мені варто почати використовувати цей фільм в якості прикладу на моїх заняттях. Сценарій цього фільму демонструє висококласну роботу і добре підійде для пояснення певних структурних одиниць і певних ідей.

Але нічого до нас не приходить просто так. І мені здається, що сьогодні все менше людей, які навчаються чомусь самі. Наприклад, Пол Хаггіс, Рон Ховард зізнаються, що використовують мої книги, працюючи над своїми фільмами. Ховард зізнався, що працює над кожним фільмом за допомогою моїх книжок, починаючи з «Аполлона 13» - мої книги подарував йому його батько. Я здивувалася - як, невже навіть «Ігри розуму» він писав з моєю допомогою? І він зізнався, що так - він хоча б звірявся з книгами, щоб бути впевненим, що все робить правильно. Я часто говорю зі сценаристами і режисерами і часто чую від них, що мої книги допомогли їм зробити те чи інше.


Які три останні фільми ви подивилися?

Це «Хічкок», «Дівчина» та «Операція« Арго »» - я подивилась їх в літаку по дорозі в Україну. Було досить кумедно дивитися «Хічкока» і «Дівчину» поспіль - кумедно в двох різних фільмах бачити двох різних Хічкоків. Мені сподобалися ці фільми, хоча я не думаю, що «Дівчина» знята дуже вже добре, і навіть «Хічкок» не дуже хороший. Можна було допрацювати ці два фільми, але все одно я ними насолоджувалася. А ось «Арго» я подивилася в літаку навіть двічі. Тому що я почала помічати у фільмі деякі особливі моменти і переглядала їх. Цей фільм мені теж необхідно почати використовувати на моїх заняттях. У ньому є кілька дуже важливих речей, яким варто було б навчитися.

Так вам сподобався «Арго»?

Надзвичайно. Це фільм з чудовою структурою. Я майже 30 років шукала хороший приклад другої поворотної точки, що складається з двох частин. І я знайшла хороший приклад в «Арго» і в «Життя Пі» - в обох цих фільмів чудова складна друга поворотна точка. Я дійсно шукала цей приклад так довго.

Це фільм з нестандартним третім актом. Вони створили багато драми - врешті вони могли просто полетіти на літаку, можна було і не драматизувати фінал. Але вони зробили хорошу драму. Трохи пізніше я хочу звіритися з реальною історією, з якої списані ці події, почитати деякі статті, вивчити все це.

Кому призначений ваш семінар - досвідченим чи недосвідченим сценаристам?

Я раджу його як досвідченим, так і недосвідченим сценаристам. В першу чергу тому що, навіть якщо ви знаєте багато, багато чого вчили і читали, ви приходите на семінар і вся інформація звучить зовсім по-іншому. Це просто освіжає у пам'яті все, що ви знаєте або заповнює прогалини, які існували раніше. До мене на семінари часто приходять досвідчені сценаристи, які хочуть щось ще підучити. Ну а недосвідченим сценаристам, звичайно, вдасться почути дуже багато нового. І на всіх своїх заняттях я намагаюся використовувати нові приклади і багато прикладів, тому люди з занять йдуть з пристойним списком фільмів, які їм варто подивитися. 

Катя Зиновьева 19 березня 2013
Коментарі
 
Ім’я
25 квітня 2017
Ваш коментар
Скільки ніг у дельфіна:
 
шість
Вісім
П’ять
Чотири
Дві
девять
Жодної

Підписатися на обговорення
Лана
Лана 26 січня 2014 19:45
Уникальный семинар Линды Сегер “Как хороший сценарий сделать великим” при киношколе А.Митты в 19-21 апреля 2014 года!
Рейтинг повідомлення: 0
 
Сценарист
Сценарист 13 липня 2013 17:25
Был на ее семинаре - ничего дельного
Рейтинг повідомлення: 0
 
Гость
Гость 04 липня 2013 08:27
судя по тем сценариям, которые подвергаются экранизации в настоящее время... и знания "основ" авторам не помогают.... Сценарное искусство - это творческий акт, в котором принимают участие фантазия, соображалка и жизненный опыт. Любые "Рамки" (эти самые основы) ограничивают свободу, зону действия воображения. Невозможно стать сценаристом, равно, как и писателем... им нужно родиться.
Рейтинг повідомлення: 0
 

популярні інтерв'ю

Сестри Перрон: Як вижити в будинку із привидами

Андреа і Сінтія Перрон - старша і одна з молодших сестер, яким довелося виживати в справжньому будинку з привидами. Саме їх історія лежить...

24 липня 2013

85
42684

Баррі Зонненфельд: "Люди в чорному 3" мають найкраще 3D

Напередодні виходу у всіх сенсах фантастичної комедії «Люди в чорному 3» режисер Баррі Зонненфельд давв ексклюзивне інтерв'ю кращому...

13 травня 2012

79
15564

Віра Фарміга: Я вивчала демонологію заради "Закляття"

Актриса Віра Фарміга напередодні прем'єри містичної картини "Закляття", заснованої на реальних подіях, розповіла про свій досвід...

17 липня 2013

104
14961

Грег Хедсон:Схожого на "Морський бій" раніше не знімали

Ветеран війни в Іраку, який втратив на полі бою обидві ноги, Грегорі Д. Хадсон розповів кращому українському кінопорталу kino-teatr.ua про...

26 квітня 2012

112
14395

Марина Петренко: "Джентльмени удачі" - чесний фільм

За пару місяців до виходу римейку культової радянської комедії «Джентльмени удачі», яким зайнявся Тимур Бекмамбетов, виконавиця головної...

26 жовтня 2012

109
14165