Пірати, растафара, сексменшини та феменізація всього Голівуду - рецензія на фільм Пірати Карибського моря: прокляття чорної перлини

Увійти через
Реєстрація
 
Пірати, растафара, сексменшини та феменізація всього Голівуду
 
Фільм "Пірати Карибського моря: прокляття чорної перлини"
Вже другий тиждень кінозали буквально лопаються від кількості глядачів, а кінофоруми рясніють схвальними відгуками на стрічку „Пірати карібського моря: Прокляття Чорної перлини", воно і не дивно, наприкінці літа всім хочеться моря, пригод і Джонні Деппа.
Хоча насправді фільм не вирізняється особливо захопливим та напруженим сюжетом і за цим показником явно поступається іншим піратським сагам типу „Острова скарбів" та „Одіссеї капітана Блада", компіляцією яких власне і є „Прокляття Чорної перлини". Як на мене, якби не посилання на золото ацтеків, сюжет „Перлини" повністю міг зійти за казочку для молодшого шкільного віку. Але краса краєвидів, доволі жвава динаміка, помірний гумор та поява Джонні Деппа у растаманському прикиді дозволяють не помічати деякої примітивності сюжету з одного боку та браку мотивації дій персонажів з другого. Втім, стрічка відображає ряд тенденцій голівудського кіно.
Перша - це попередня заявка на серіал, серії якого будуть розвиватися в обидва боки, адже назва „Пірати карібського моря: Прокляття Чорної перлини" передбачає, що будуть іще „Пірати карібського моря: Повернення Чорної перлини" та „Пірати карібського моря: епізод 1, Одіссея капітана Горобця" (включатиме історію про те як Горобець став растаманом). І якщо за зразком „Зоряних війн" попередні епізоди з'являться набагато пізніше наступних, то ми ще довго не дізнаємося, чому саме кров небіжчика Прихлопа (в світі Уїльяма Тернера) могла зняти закляття Кортеса, яке вразило піратів з Чорної перлини. Можливо, також у наступних серіях буде розтлумачена мотивація дій Джека Горобця, який врятувавши та перемігши всіх, кого треба, з друзями та добром залишив таємничу печеру скарбів і в наступному кадрі опинився на ешафоті. Так, можна припустити, що судно з його командою не дочекалося капітана і за горезвісним піратським кодексом відчалило від бухти, але після усвідомлення цього факту у нього мав залишатися вибір. Та навіть, якщо з тої місцини не було куди податися крім як сісти на корабель Командора англійських урядових військ, друзі Джека Елізабет та коваль Тернер (перефарбований брюнетом Леголас, тобто Орландо Блум) могли влаштувати йому втечу, що було б безпечніше ніж намагатися врятувати його вже з ешафоту, ризикуючи власним життям. І до речі про ешафот: куди подівалися розчакловані з мертвих у живих пірати з Чорної перлини, взяті англійцями у полон? Їх що, зважаючи на велику кількість та малу площу в'язничних камер, просто скинули в море, а честь бути повішаним у місті отримав лише Горобець? Чи може в цьому місті заведено карати по одному, аби так чином розтягувати задоволення городян? Але, згадуючи знову ж таки продемонстровану в стрічці невелику в'язницю, яка ще й добряче постраждала під час нападу на фортецю „Чорної перлини", такий процес не видається можливим. „Але це ж казка? Не треба шукати тут логіки!" - чую я ображені репліки прихильників фільму. Ото ж то й воно, що казка. Я тому й не питаю, чому після перемоги над піратами Командор зі своїми вцілілими хлопцями не пішли у печеру і не забрали скарби, адже крім проклятого золота ацтеків там було ще багато чого, та чому Командор так легко згодився відмовитись від коханої нареченої та відпустити Джека Горобця.
Щоправда, два останніх непорозуміння, беручи до уваги ще деякі фактори, я можу пояснити тим, що Командор раптово усвідомив по-перше свою гомосексуальність, що абсолютно знівелювало його почуття до Елізабет, а по-друге свою прихильність до Джека, що примусило його на очах у спантеличених підлеглих відпустити пірата, і проводити його напрочуд ласкавим поглядом. Таке пояснення видається мені логічним з огляду на приголомшливу і дещо нетрадиційну ("Ах, Елізабет у нас все одно нічого б не вийшло!") сексапільність героя Джонні Деппа. Взагалі, у стрічці, здається, Джек є головним сексуальним об'єктом як для жіночої так і для чоловічої половини як глядачів так і героїв. Адже навіть млявий та сором'язливий коваль Тернер, зізнавшись у коханні Елізабет, відчайдушно кидається на порятунок Джека і готовий віддати за це життя (а ще ж всю стрічку обіцяв віддати життя за Елізабет). Та й небіжчик Прихлоп, вочевидь, за життя мав на Джека свої види, бо через свою прихильність до нього таки наразився на агресію з боку своїх собратів. До речі, доля Прихлопа також ще не вирішена, бо ж якщо він брав участь у розграбуванні ацтекського золота і знав про прокляття, оскільки встиг відправити медальйон сину, то мав також бути живим мерцем. І яким же чином іншим піратам вдалося його вбити? Мені ввижається, що у наступних серіях буде мати місце Повернення Прихлопа, який буквально випливе з дна морського.
Ще однією тенденцією, яка повільно та вірно вкоріняється у голівудському кінематографі поруч із расовою, національною та сексуальною політкоретністю, є потужна фемінізація силових та розумових складових фільму. Тобто роль жінки як двигуна прогресу та зразка рішучості в останніх голівудських стрічках вже стала звичною та невід'ємною. Достатньо не ходити далеко, а згадати останнього "Термінатора", де крім фемінізованого робота-вбивці є ще і Кейт Брюстер, яка незважаючи на розпач і нерозуміння ситуації весь час виручає аморфного месію Джона Коннора і в критичний момент першою встигає схопити зброю і підстрелити "отой летючий кулемет" в центрі секретних досліджень. Так і гарненька (в анфас чомусь дуже схожа на українську співачку Наталку Могилевську) Кейра Найтлі в ролі Елізабет вже з перших кадрів проявляє неабияку швидкість розумових реакцій (це коли встигла приховати піратський медальйон з якоюсь далекойдучою метою). Далі Елізабет виявляє поглиблені знання піратського кодексу, ризикуючи життям рятує рідне місто від піратської агресії, пізніше веде корабель у бій та керує діями досвідчених піратів, ніби все життя на це вчилася, здійснює самотню вилазку у лігвище піратів і спритно орудує як зброєю всім, що підпадає під її витончену ручку. І часом скидається, що головною її мотивацією було прагнення зробити піратську кар'єру. Вона навіть і коваля вподобала через його романтичне походження. Щоправда, по ходу фільму у неї з'являлись варіанти в особах капітанів Барбоса та Горобця, але один виявився мертвим, а з іншим, якщо слідувати моїй версії, не знайшлося спільної мови на грунті сексуальної орієнтації. Та й молодого і сором'язливого легше затовкти під каблук.
Це все, звичайно, не диво - така жінка зараз є майже у кожному голівудському фільмі. Але ж фільм не про часи матріархату, а про піратство, що здебільшого чоловіча тема, адже жінка на кораблі до нещастя. Та автори натякають на перегляд цього правила - там на кораблі цілих дві жінки, і обидві на "керуючих посадах". А на застереження соратника щодо присутності на кораблі піратки Анни-Марії Джек Горобець відповідає: "Як її не взяти, буде ще гірше."
Отже, як розібратися, то сценаристи молодці і тенденції витримали і відвертих "непоняток" накидали, аби після перегляду всі ще деякий час ходили і питали один в одного: "А ти зрозумів, чого це він (вона, вони) так його (її, їх)?" і тому подібне. Може так за запитаннями і дотягнуть до наступних серій. Щоправда, на найближчий рік ні у Джонні Деппа, ні у Гора Вербінські нових стрічок про піратів у виробництві не зазначено, та надія вмирає останньою.
Рецензія на фільм Пірати Карибського моря: прокляття чорної перлини 0  
Аліса Сова 08 січня 2006
Коментарі
 
Ім’я
17 січня 2017
Ваш коментар
Скільки важить кілограм:
 
Децибел
Центнер
Дециметр
Грам
Тонну
Кілограм
Декалітр

Підписатися на обговорення
Оцінка автора
9,1 Рейтинг
фильма
Всього оцінок: 14