Братья Гримм (от Алисы Совы) - рецензія на фільм Брати Грімм

Увійти через
Реєстрація
 
Братья Гримм (от Алисы Совы)
 
Фільм "Брати Грімм"
- Після всієї тої дурні, що ми дивились останнім часом, то - просто супер фільм. Класна казка, я жодного разу не напружився протягом фільму, - сказав мій чоловік по закінченні "Братів Гримм".
А останнім часом ми переглянули: голландські "Нові казки братів Гримм" (вельми сюрреалістичні і вони мені сподобалися), болівійсько-американську "Сексуальну залежність" (соціально-проблематичну і ледве не з претензією на щось типу "Незворотного" Гаспара Ное, а чоловік просто лише в кінці зрозумів, що там було п'ять новел) і український "Секонд хенд" (але то зовсім окрема історія).
- Втім часом потрібно дивитись альтернативне кіно, аби повернути собі задоволення від голлівудського розмаху і простоти, - вів своєї чоловік.
Моя ж мотивація дещо відрізнялась: попри всю зневагу до "тупого" американського кіно я люблю казки. Їх так не вистачає у повсякденному житті, і останнім часом так рідко трапляються добрі. Ну, звичайно, годі сьогодні чекати чогось на кшталт раннього Марка Захарова, але душа просить хоча б чогось типу "Печери золотої троянди", втім це знову ж таки європейське.
Ну є там, звичайно, всякі "Гаррі Поттери" для дітей і "Володарі каблучок" для толкіністів. Але я вже не маля, а для дорослих нормально працює лише Тім Бартон і то з періодичністю раз на півстоліття. Дарма, що його приплітають деінде в офіційних синопсисах - "пейзажі, пасажі і т. п. в стилі Тіма Бартона".
Увага! Продовження містить спойлери.
"Ідея сценарію універсальна - це історія про двох добрих братів. Не було задуму передати саме дух тих часів. У глядача мало скластися відчуття казки, яка навколо нас," - каже режисер "Братів Гримм" Террі Гілліам.
Що ж, дух сьогодення там відчувається у наступному. Брати Гримм (Метт Демон та Хіт Леджер) займаються шахрайством, використовуючи фантастичні для свого часу технології (по моєму дуже сучасно) та вільно оперують такими поняттями як контракт, профспілки та чудесні боби (зітнувшись впритул із чарами, брати чи то питали, чи то вмовляли один одного: "це не боби, це відбувається насправді", отже, якщо "боби" замінити на "гриби", то все стає на свої місця).
А взагалі стрічка могла бути ще сучаснішою як би творці "дорозкрутили" всі ті пікантні натяки, які часто-густо визирають по ходу фільму, але так коротко і скромно, що здаються наслідками невмілого монтажу. Щоправда тоді б стрічка перетворилася на серіал. Але може стало б зрозуміло, чого, наприклад, брати перебуваючи під конвоєм наполеонівського приспішника Кавальді (Пітер Стомаре), у якійсь момент виявилися вбраними у жіночі чіпці та фартухи. І які ще обов'язки входили до тієї "дідівщини", крім похапцем показаного у фільмі миття посуду.
До речі, далі по сюжету дуже несподівано виглядає раптове перетворення брутального садиста Кавальді на чуйного та сентиментального чолов'ягу у купі з різкою зміною його бойових орієнтирів і беззастережним переходом з боку наполеонівських загарбників на бік оголошених державними злочинцями братів Гримм. Причини цього психологічного феномену та події, що вмотивували такий поворот у свідомості підступного італійця, залишились за кадром, і про них можна лише здогадуватися.
Цікавою темою для роздумів може стати підвищена зацікавленість у такому персонажі як дівчинка Саша (Лора Грінвуд), що виникає також досить раптово.
- І чого ці "тупі" американці вважають, що Саша - то німецьке ім'я? Я вже не у першому фільмі чую, - тим часом питає чоловік.
Всі займалися своїми справами, і тут раптом разом почали перейматися Сашею. Ну королеві-відьмі (Моніка Белуччі), зрозуміло, вона знадобилася як 12-та жертва для довершення закляття про вічну молодість. А до цього часу королева нехтувала Сашею, бо та вміло маскувалася під хлопчика: ходила коротко стрижена у картузі та мішкуватому джинсовому(!) комбінезоні. Ну якою красою можна набратися від такої "пацанки"? Але як вже приперло, тобто нікого з дівчаток-німфеток не залишилося, дійшла і Сашина черга: помили, причепурили, одягли у напівпрозоре платтячко, черевички кришталеві і ... і у гробу виглядала ну не те, щоб як Білосніжка, але на таку сяку Лолітку потягнула б. Ну тобто видно, що вже не маленька дівчинка - ніжки там і таке інше. Коротше впізнати важко. Але Віллі Гримм, побачивши її біля гробів, одразу впізнав і з таким подивом промовив "Саша?!", що буцім "Ми ж с тобою сьогодні в іншому місці домовлялися ввечері!", ну і заходився її з того гробу витягати. І потім ще всі носилися з нею на руках, а вона така вся в комі наче спляча красуня, не просипається. Але раптом ця тема швидко прикривається, і більше не повертаються до неї. Агов, а хто Сашу будитиме поцілунком, якщо вже до цього дійшло?
Ну далі взагалі не зрозуміло. Знавісніла від 500-річного чекання вічної молодості королева замість Саші закладає у гроб місцеву "амазонку", слідопитку та мисливицю Анжеліку (Лена Хеді). Питається чого тоді треба було "заморочуватися" з невинними дівчатками, якщо для здійснення мети згодиться і така доросла тітка як Анжеліка?
Ну і ситуація з Анжелікою в цілому мене, звичайно, не вдовольнила. От у згадуваній вже "Печері золотої троянди" прекрасна Фантагаро успішно веде будь-які бойові дії із нелояльним оточенням, включаючи, відьом, загарбників-сусідів та нестриманих залицяльників, поки її коханий Ромуальдо відпочиває у комі. І у "Братах Гримм" спочатку також виглядає на те, що безстрашна та розумна селянка Анжеліка, "зробить" їх по повній. Вона має братів за таких собі фатів, що можуть боротися лише з чарами, які самі ж технічно облаштували з метою заробляння грошей. А як зітнулися із реальним потойбіччям, то відразу ж мало "не наклали у штани". А вона ж і на коні із "шашкою наголо", і у зачарованому лісі дорогу знаходить, і зайця освіжує, і жабу поцілує (хоча потім Метт Деймон також на це спромігся), але водночас протягом фільму тричі дала себе полонити, а наприкінці (ну ви вже знаєте) лягла у гроб, як і 11 нікому невідомих дівчаток. Ну добре, то жіночі штучки: запала на когось з братів і вирішила, коли вже майже все зроблено, дати їм себе проявити. Врятувати красуню тобто. Але ж потім нічого так і не вирішилося. Один брат поцілував її і оживив, вона поцілувала іншого і оживила (до речі дуже сексуально, як на мене, найенергетичніший момент у фільмі). А потім встали з гробів її сестри, вона поцілувала ще раз обох братів по черзі, взяла сестер за руки і радісно вибігла з кадру.
Ну коротше, суцільна недоговореність, без серіалу не обійтись.
Спитаєте, чи є у стрічці щось однозначне. Так, це мотивація дій героїні Моніки Белуччі королеви Марбадени, бо якби котрась із жінок точно знала, що це може зберегти її молодість, то вона б загнала у гроб і 12 дівчаток, і 112, коли б знадобилось.
Втім і сама Белуччі так вважає, мабуть тому і погодилась зніматись.
"На мою думку, багато жінок були б готові використати магічні чари, аби отримати вічну юність та красу. Я вважаю, що в цьому і є найдивовижніший бік казок братів Гримм - іноді крізь казковий та уявний світ можна краще роздивитись реальність", - каже 41-річна красуня, і я не можу із нею не погодитись.
Використані цитати надані прес-службою дистриб'юторської компанії "Синергія". Вона хай і несе відповідальність за їх достовірність.
Рецензія на фільм Брати Грімм 0  
Аліса Сова 30 грудня 2005
Коментарі
 
Ім’я
21 лютого 2017
Ваш коментар
Скільки ніг у дельфіна:
 
шість
П’ять
Дві
девять
Жодної
Вісім
Чотири

Підписатися на обговорення
Оцінка автора
7,5 Рейтинг
фильма
Всього оцінок: 6