Войти через
facebook
 

«Non-stop» на амфетаміні


Рецензия на фильм: Пассажир
Фильм Пассажир

Прикро, коли кінематографісти, які раніше показали себе умілими представниками свого ремесла, раптом дають маху. Що ж, в кожного Наполеона є своє Ватерлоо. Ось, наприклад, режисер Жауме Кольєт-Серра – талановитий іспанець (каталонець), який побудував успішну кар’єру в Голівуді і зняв не один якісний фільм в жанрі бойовика-трилера. На його рахунку такі непогані фільми як: «Orphan» (в перекладі «спеціалістів» - «Дитя пітьми»), «Невідомий», «Non-stop» (в перекладі «спеціалістів» - «Повітряний маршал»), «Run all night» та інші. При такому послужному списку режисера, від його фільму «Пасажир» очікувалося щось подібне до попередніх робіт і тої ж якості. Але вийшло не так.

Сюжет фільму наступний. Колишній поліцейський Майкл Маккоулі – звичайний трудяга, працює страховим агентом, має родину. Щодня Майкл їздить на роботу на тій самій електричці, бачить тих самих людей. Але одного дня все летить шкереберть: Майкла без пояснень звільняють з роботи, а в поїзді до нього підсідає якась незнайомка, яка пропонує Майклу грошову винагороду, якщо він за вказаними ознаками знайде в поїзді потрібну їй людину. Все схоже на розіграш або невдалий жарт, але ситуація стає серйозною, коли Майклові надсилають погрози, а навколо починають гинути люди…

«Пасажир» в сюжетному плані нагадує чимало фільмів, зокрема «Гру» з Майклом Дугласом і «Non-stop», одну з попередніх робіт Серри. Навіть харизматичний і талановитий актор Ліам Нісон, з яким Серра неодноразово співпрацював, в «Пасажирі» зіграв головну роль. Власне, на його акторській грі все і тримається, бо інші відомі актори (Віра Фармига, Патрік Вілсон і Джонатан Бенкс) мають лише по п’ять хвилин екранного часу і не встигають толком розкритися. Нісон, незважаючи на поважний вік, грає добре, як і належить у фільмах подібного жанру.

За великими рахунком, перша половина фільму знята дуже навіть непогано – сюжет, хай скільки в ньому є прогалин, тримає в напрузі, операторська робота і монтаж зроблені на високому рівні, що видно по сцені бійки Майкла з вбивцею, знятій шляхом імітації однопланової зйомки. Ну, хіба що вступна сцена фільму змонтована дивно, але то вже провина режисера.

Але в другій половині, в сцені катастрофи поїзда, «Пасажир» різко опускає планку якості – сюжет пускається берега і стає настільки дірявим і частково передбачуваним, що фільм неможливо сприймати серйозно. Неначе в організмі сценариста почав діяти амфетамін, і він почав творити з сценарієм таке, що якби в кадрі раптом з’явилось НЛО, то це б не сильно здивувало. Чому Майкл не відстрелив ланцюг з пістолета, а здійснив пару самовбивчих стрибків? Чому в сюжет фільму впихнули катастрофу поїзда, яка виглядала на сто відсотків смертельною? Чому сценарій не доопрацювали, а зробили ось так? Це одному Серрі зрозуміло. Але друга половина знищує фільм, який в першій половині виглядав як грамотно поставлений трилер з елементами бойовика.

Саме через другу половину фільм «Пасажир» і став розчаруванням. Технічна сторона фільму непогана, Ліам Нісон на висоті, почерк і дух попередніх робіт Серри залишився, але в сюжетному плані якість помітно впала. Дуже шкода.

P.S. Неможливо не посварити українське озвучення фільму, зокрема персонажа Ліама Нісона. Безумовно, Дмитро Завадський дуже талановитий актор, але його голос геть не підходить. Це те саме, що Віна Дизеля взяти на роль Авраама Лінкольна.

0
Зорян 21 апреля 2018
Like

Имя:
23 октября 2019
Ваш отзыв

Другие рецензии автора


300 тухольців 300 тухольців

Рецензія на фільм "Захар Беркут" (2019)

09 октября 2019
У лісі-лісі темному... У лісі-лісі темному...

Рецензія на фільм "Воно приходить уночі" (2017)

14 мая 2019
Шанхайська робота Шанхайська робота

Рецензія на фільм "Шанхайський перевізник"

22 марта 2019
Захисник Захисник

Рецензія на фільм "Кровний батько" (2016)

04 марта 2019
Якось у Мексиці... Якось у Мексиці...

Рецензія на фільм "Рома" (2018)

26 февраля 2019