Поєдинок рівних


Рецензия на фильм: Казанова. Последняя любовь
Фильм Казанова. Последняя любовь

Ім‘я знаменитого авантюриста Джа́комо Казано́ви стало загальним терміном для визначення людини в контексті «спокусника жінок» (разом з визначенням «Дон Жуан»). Власне, зараз мало хто знає його реальну біографію, проте його образ в якості узагальнення зустрічається в кіно, і ось режисер Бенуа Жако у своїй стрічці «Казанова. Останнє кохання», представлену в Україні компанією «Своє кіно», вирішив втілити свою фантазію (оскільки разом з Жеромом Божуром виступив і сценаристом) життя великого дамського догідника.

Отже, Джакомо на схилі років працює доглядачем бібліотеки в замку о герцога Карла фон Вальдштейна, саме тоді він пише мемуари, і одного вечора розповідає історію свого останнього кохання в столиці Туманного Альбіону - одній з власниць замку… Саме ця історія і є основою і наповненням фільму, і лише на миті ми повертаємось до склепніь бібліотеки в Баварії…

... Джакомо Казанова, вже немолодий чоловік, втікає з в‘язниці у Венеції – і ось він у Лондоні, де він просто дивується варварському побуту Лондону. Звісно, його репутація дозволяє йому знайти вельможну і статусну коханку Гортензію Стейвенсон (Ненсі Тейт), проте зустріч з юною куртизанкою Маріаною де Шарпійон змінила його погляд на стосунки. Власне, це була лише гра контексту – чи можуть стосунки чоловіка – видатного спокусника, і жінки – що продає своє товариство для вишуканих плотських втіх – лежати в платонічній площині ніжного залицяння? Це і стає початком «поєдинком рівних», історією, де кожен повинен зіграти роль, яка майже фантастична…

Якщо вдуматись, то «Казанова. Останнє кохання» (Dernier Amour)- це історія кохання котре розпочинається там, де його не може бути в принципі, - в контексті тих людей, для яких задоволення а чи пригодою, а чи товаром. Вони щиро приймають правила гри – і балансують на грані самознищення…

Можна виділити таку собі деромантизація шляхетного товариства - прошарок людей, що живе у круговерті азартних ігор та задоволень від продажних жінок, деромантизацію епохи – епохи бруду і антисанітарії… Декорації спрощені, так само і розвиток сюжету є «зшитими» сценками побуту, з кожною новою ітерацією напруга персонажів зростає. Кольорова гама стрічки – сутінково-холодні кольори, вони неначе натякають що хоча це і кохання, проте не пристрасне, молоде, повнокровне, а ніби мертвонароджене – так само і представники цього товариства є ніби зомбі, що витягують соки з зовнішнього світу. Так, це операторська робота і звуковий супровід «на рівні» - і ми вповні відчуємо зовсім інший погляд на історію і епохи, і видатного коханця.

Ця стрічка – не тільки виконавців головних ролей Венсана Ліндона і акторки Стейси Мартін, а і всього акторського складу, - авторам вдалось розкрити настрій і задум не тільки за допомогою акторів другого плану, а і через гру статистів.

Отже, як висновок. «Казанова. Останнє кохання» - стрічка своєрідна, вона підійде для швидше поціновувача артхаусного, аніж романтичного кіно – проте іноді і фанатом останнього побачити «щось інше» в цей площині.

0

Имя:
09 июля 2020
Ваш отзыв

Другие рецензии автора


Бесконечность превратностей судьбы Бесконечность превратностей судьбы

В мире миллиарды людей, и у каждого своя уникальная, непохожая ни на какую другую история. Это что-то хорошее или наоборот что-то...

27 мая 2020
Разноцветные сказки Разноцветные сказки

Через четыре года после событий фильма «Тролли» главные герои Розочка и Цветан обнаруживают, что они являются представителями...

26 апреля 2020
Под колпаком Под колпаком

 научно-фантастический фильм, снятый совместно режиссёром Лорканом Финнеганом, по рассказу Финнегана и Гаррета Шенли.

10 апреля 2020
Дело чести Дело чести

В основе сюжета — получившая широчайшую известность история капитана Альфреда Дрейфу́са, артиллерийского офицера, безвинно...

03 апреля 2020
Хрупкий баланс Хрупкий баланс

Стефан поступает работать в подразделение по борьбе с преступностью в парижском пригороде Монфермей. Вместе со своими новыми...

28 марта 2020