Таксі. Перезаватаження
Європейське пригодницьке кіно все-таки намагалось конкурувати з Голівудом, іноді успішно, іноді – не дуже, особливо зважаючи на той факт, що самі америкнці не дуже люблять стрічки у дубляжі, тим самим не вносячи свій внесок у збори. Власне, одним з найуспішніших проектів в Європі можна назвати франшизу «Таксі», перша стрічка якої вийшла в 1998 році, а в 2018 вийшла стрічка режисера Франка Гастамбіда «Таксі-5», яку можна назвати в певному сенсі перезапуском, і яка була представлена в рамках допрем’єрного показу в кінотеатрі СінемаСіті – у форматах 2D (проте з фірмовим форматом мережі -«лаzzерне кіно» ) та 4DX, якими стрічка і буде представлена у прокаті. По-перше, про такий собі рестарт можна казати в тому сенсі, що «Таксі-4» було зняте аж у 2007, так, і по-друге, що головні герої представлені новою командою («нова зміна»)
Отже – легендарні Даніель та Еміл’єн вийшли зі справи…Тепер бій злочинцям у Марселі представляють паризький коп Сільвен Маро, «зісланий» у південне містечко, та таксист Едді Маклуф, за сюжетом племінник знаменитого героя Самі Насері, і – власною персоною – «таксі» Peugeot 407. Суперниками в них виступають італійські гонщики, що на Фераррі грабують ювелірні крамниці (всього у стрічці фігурують тринадцять моделей автомашин)– змагання з ними буде тим більш важке, зважаючи на те, що колеги Сільвена повністю «притрушені» (так, цілковито!), як і мер міста, в яку ми бачимо комісара Жибера (Бернар Фарсі), образ якого з гротеску перетворився в даній частині на гротескний фарс
Якщо говорити про стрічку в розрізі – то автори ніби намагались зробити рімейк першої частини – що глядач помічає «неозброєним оком». Ті ж спочатку скептично налаштовані поліцейський та таксист, який так само залицяється до чарівної «киці», в якої є впливовий батько… Такий самий кумедний Жибер, два героя, що намагаються врятувати ситуацію, грабіжники, змальовані дуже й таки схематично… Хоча, це є «фірмовиv коктейлtv» багатьох стрічок, як і самої франшизи, двічі ефектно ввійти в одну річку творцям не вдалось, і ситуацію дуже й таки рятують гарячі гонки і дійсно чуттєва любовна лінія між «вигнанцем з Парижу» та сестрою таксиста. Зі змісту випадають декілька недолугих жартів, а характер гумору ближчий до американського кіно, як ось наприклад «Місії в Майямі» (Ride Along 2 Тіма Сторі). Претензій до операторської роботи, набору трюків, і звукового супроводу - нема, власне на цьому і виїжджає нове «Таксі»
Гра акторів. Роль Сільвена Маро дісталась режисеру, який все-таки зробив свого персонажа рельєфно ідеальним на тлі «притрушених» - мера, колег, і навіть напарника. Останній, у виконанні актора Маліка Бенталха, чомусь нагадує героя Кевіна Харта у вищезгаданій «Місії…» - кумедно невпевнену і боязку, дещо ледачу, з показними хвастощами, проте з великим і добрим серцем, і вмінням зібратись у вирішальний момент, - людину. Окрасою стрічки стала акторка Сабріна Уазані, що зіграла сестру таксиста – автомеханіка Сабіну, жінку - горду, спокусливу і працьовиту, з неповторним шармом… Загалом, акторський склад впевнено втілив ролі, більшістю кумедних персонажів, проте потенціал яких був розкритий досить поверхнево.
Як висновок. «Таксі 5» вже не виглядають більш-менш оригінальним фільмом, вже втілюючи поняття легковажного кіно в самому простому сенсі, яке досить цікаво дивитись, і разом з тим хочеться сказати, що ще одна поїздка (в найближчому часі) – це буде занадто.