9 грамів в серце

Войти через
Регистрация
 
9 грамів в серце
 
Дуже приємно, коли знайомство з кінотеатром відбувається за цікавої, неординарної прем"єри. Так, у мультиплексі „Батерфляй Ультрамарин" випала нагода переглянути фільм "Зіткнення". Ця драма міжрасових і міжетнічних стосунків вже охрещена провідними кінокритиками як "фільм року у США". Після перегляду можна однозначно сказати, що фільм Пола Хеггіса байдужим глядача не залишить.

Зараз важко уявити фільм розрахований на масового глядача, в якому не грав би чорношкірий, або представник Східних країн, чи виходець з Латинської Америки. Така політкоректність часом створює можливісті для росту молодих перспективних акторів, але дуже часто вона доводиться до пропагандистського абсурду (це, до речі, стосується не лише кінематографу). Фільм "Зіткнення" - не такий. Уявіть собі, що весь політкоректний та політтехнологічний глянець було прибрано і за вітриною расової та культурної диверсифікації існує стіна непробивних стереотипів та упереджень. Це саме вони заважають людям залишатися насамперед людьми.

У серіальному епосі "Уокер - техаський рейнджер", одним із творцем якого був режисер "Зіткнення", існує дивна закономірність - погані хлопці водять "Форди", хороші, яких не вбивають - "Доджі" (Крайслер), а хороші, яких згодом вбивають - "Шеві" (Шевроле). У новому творінні Пола Хеггіса - все набагато складніше. Немає однаково позитивних, або гранично негативних героїв. Кожна людина унікальна по-своєму, зі своїми ангелами і демонами. Можна нарахувати щонайменше десять дійових осіб, які сюжетно вплетені у буддистську причинно-наслідкову карму фільму. Кожна історія, кожен герой - своєрідні кластери поєднанні у вихорі подій, випадковостей, співпадінь та зіткнень. Расист поліцейський (Метт Ділон) та його хворий батько, чорношкірий режисер і його мулатка дружина, перський імігрант і його дочка-лікар, чорношкірий детектив (Дон Чідл) та його латино-американська подруга-напарник, чорношкірі викрадачі автомобілів (одного з яких дуже пристойно зіграв реппер Лудакріс), китайський ділок і камбоджійські нелегали, чорношкірий слюсар та його чарівна донька, прокурор (Брендан Фрейзер) та його невротична дружина (Сандра Баллок) - у кожному випадку своя неповторна історія, своя мораль, свої дві сторони.

Хоч деякі герої подекуди виглядають занадто ідеальними та неправдоподібними, саме дійство переконує і стукає прямо у серце. Крупні плани героїв у всіх проявах їх почуттів посилюють ефект чи то ненависті, чи то співпереживання. „Зіткнення" не має жорсткої сюжетної нелінійності та ефектної техніки з"йомок "21 грама", проте на голову переважає у масштабності та проблематиці. Певні наголоси були дуже схожі до тих, що мали місце у фільмі Вадима Переламана „Дім піску і туману", а деякі кадри ой як нагадали фільм Спайка Лі „25-та година". Приємно, що у фільмі такого контексту не було тієї напускної претензійності, яка була, скажімо, у „Траффіку" Содерберга. Отже, тепер при згадуванні назви фільму (в оригіналі „Crash") в першу чергу буде пригадуватися не „Crash" (Автокатастрофа) Девіда Кроненберга, а саме цей - „Зіткнення".

Гострий суспільний контекст і його актуальність ніяким чином не зменшують вартості фільму - перегляд відбувається буквально на одному диханні. За жорстким протистоянням, агресією і, власне, трагедією автори фільму дарують надію розуміння, толерантності та людської доброти. „Зіткнення" - це фільм ідентифікація, про що свідчить красномовний тег-лайн - „Думаєш, ти знаєш хто ти є. Та ти і гадки не маєш" (You think you know who you are. You have no idea.).

Рекомендований до широкого перегляду.

9/10
root 13 января 2006
Комментарии
 
Имя
23 июня 2017
Ваш комментарий
Как звали Карла Маркса?
 
Пит
Карл
Маркс
Бред
Фридрих
Энгелс

Подписаться на отзывы

популярные новости

Человек, изменивший Америку. Первый трейлер "Маршалла"

Чедвик Боузман в биографической драме о первом чернокожем судье США.

22 июня 2017

0
280

Страшная находка

Найдена оригинальная копия классики жанра хоррор

22 июня 2017

0
135

Непрерывное развитие украинского кино

Объявлен список участников Work in progress в рамках профессиональным секции Film Industry Office

21 июня 2017

0
215

Хан Соло лишился режиссеров

Из-за разногласий с продюсером

21 июня 2017

0
199

 






fk tw G+