Милий листопад
Рецензия на фильм:
Сладкий ноябрь
Багато було сказано про неможливість видумати щосб нове у жанрі "мелодрама". Та часом і вигадувати особливо не треба. Головне,щоб історія була мила, доволі весела, доволі драматична і щоб залишала після себе спогад чи, більше, допомагала змінити щось у особистих стосунках. Не можу сказати, що "Милий листопад" настільки виправдав мої сподівання та фільм неодмінно заслуговує на перегляд. Особливо, через кастінг (Кеану Рівс та Шарліз Терон). А ще для того,щоб помилуватися чудовим містом Сан-Франциско, з його напів-американською, напів-європейською архітектурою, тихоокеанською магією і неординарними мешканцями.
Це ще добре, що назву фільму у прокатному варіанті було перекладено як "Солодкий листопад", а то могли б перекласти і як "приторный", "слащавый", але аж ніяк не "Милий листопад". Хоча останнє так і напрошується.
Шарліз Терон за останній час знялася практично з усіма більш менш популярними і симпатичними (взагалі, а не особисто мені) чоловіками у Голівуді. (Метом Деймоном - Легенда про Баггер Венса (Legend of Bagger Vance), Беном Аффлеком - Азартні ігри (Reideer games), Джонні Деппом - Дружина астронавта (Astronavt's wife), Тобі МакГаєром - Правила винокурні (Cider house rules)). Цього разу дует із Кеану Рівсом (раніше вони вже знімалися в парі у "Адвокаті диявола") підтримав її досить пристойну тенденцію, яка, щоправда, як у анекдоті, може перерости у дещо більше і гірше.
Кеану Рівс зараз знаходиться у між-Матриційному періоді. Тому від нього ніхто нічого особливого не чекає, аби він у Матриці 2 показав те, чого від нього вимагають. Проте Кеану - це не тільки ікона Матриці, чомусь призабуваються його культові "Маленький Будда" (Little Buddha) та "Швидкість" (Speed), "Мій персональний штат Айдахо" (My personal Idaho) та "Прогулянка у хмарах" (Walk in the clouds). І у "Милому листопаді" він виглядає на своєму місці.
Нельсон Мосс (Рівс) - крутий рекламний менеджер без особистого життя поза роботою, без будь-якої фантазії у власному житті та особливих моральних цінностей у роботі. Не думав не гадав він, що на його життєвому шляху з'являється жінка Сара Дівер (Терон), здатна докорінно його [життя] змінити. Кожного місяця Сара обирає собі "жертву", щоб вдихнути у неї справжнє життя, любов і гармонію. Мосс - горішок не з легких, але і йому хочеться кохати і бути коханим, тому початковий супротив і несприйняття перетворюється на розуміння і любов. Та не все житті - казка. Чому Сара так надає значення цим місяцям? Що примушує її цінувати швидкоплинний час з такою особливою щирістю, відчайдушністю і без найменшого погляду у минуле і майбутнє…
Не можна сказати, що любовна історія найкраща з тих, що я бачив у кіно. Подекуди навіть замість трагічності і драми проскакує неприкритий фарс і відверте перегравання. А у нагромадженні другорядних сюжетів не завжди дотримується принцип завершеності. Але все-таки у "Милому листопаді" таки присутні оригінальні і надзвичайно милі і сентиментальні елементи та епізоди підкріплені оранічним саундтреком.
Другорядні актори пристойні. Зокрема, чого вартий Джейсон Айзекс (виконавець як правило ролей негативних персонажів, як у "Патріоті") у ролі трансвестита-рекламщика і товариша Сари.
Варто додати, відмінний дубляж із "матрицевським" російським голосом Кеану Рівса. У двох поспіль фільмах у кінотеатрі "Україна" (ще один - "Бандити") епізодично використовується одна і таж сама книга "Мистецтво війни" Лао Цзи. Якщо її згадають і у "Гонщику" (Driven) цього тижня - прийдеться її таки прочитати J
Кінцівка "Милого листопада" справді мила і пробиває на сентименти, хоча і відбувається вже у грудні… Вдале співпадіння у часі.