Адвокат на роздоріжжі


Адвокат на роздоріжжі

Коли в минулому році на екрани вийшов спін-офф культового серіалу «Пуститися берега», присвячений одному з найяскравіших персонажів другого плану, у багатьох шанувальників виникло цілком логічне питання: «Чи варто було його взагалі знімати?» Власне, «Краще подзвоніть Солу» протягом минулого сезону з точки зору глядацького зацікавлення стрімко падав, причому це зовсім не залежить від якості запропонованого матеріалу. Публіка розраховувала отримати розмах і драматизм, що був притаманний Breaking Bad зі старту, а до фіналу взагалі досяг захмарних меж, але натомість отримала розмірене і досить неквапливе драмеді навіть не про шахрая Сола Гудмана, а про адвоката-невдаху Джиммі МакГілла. «Краще подзвоніть Солу» – більш камерний, аніж його старший побратим, і в цьому його сила і в той же час слабкість.
Вінс Гілліган із самого початку розумів, що грає довгу партію, тому не кинув глядача в саме пекло, спочатку створивши для персонажа виразну мотивацію. Увесь перший сезон ми спостерігали за тим, як хороша, загалом, людина (нехай і трохи жалюгідна) всіма силами прагне залишатися на світлій стороні, відрікаючись від спокус. Шоураннер часто загравав із публікою: ось-ось здавалося, що МакГілл візьметься за брудну справу і нарешті стане на шлях Сола Гудмана, але знову все закінчувалося нічим. Лише на останніх хвилинах сезону нам дали зрозуміти – з МакГіллом покінчено.
Як виявилося, це була лише половина правди. Серіал, як і в минулому році, повернувся з флешфорвардом із життя Сола Гудмана після подій Breaking Bad. У лаконічній і майже безсловесній сцені нам вкотре нагадують, що доля головного героя вирішена, попереду на нього чекає лише жалюгідна подоба нормального життя. Гілліган грає не за правилами, позбавляючи глядача можливості по-своєму інтерпретувати основні події в шоу. «Усі дороги ведуть до пекла», – ось відповідь на будь-які спроби головного героя стати в цьому житті кимось хорошим.
Показавши нам кінець, серіал переміщається до невизначеного періоду з життя МакГілла (у позиціонуванні до подій «Пуститися берега»), в якому він все ще не може знайти себе. Незважаючи на те, що в епізоді є достатня кількість побічних ліній, що отримають свій розвиток у найближчому майбутньому, єдино важливим персонажем серії залишається Сол Гудман. Боб Оденкірк, що колись животів на задньому плані, у цьому шоу видає на-гора протагоніста дивовижної глибини. Якщо Гудман з Breaking Bad викликав банальну симпатію, то Гудман з Better Call Saul з кожним новим епізодом отримує все більшу кількість характеристик, змушуючи інакше поглянути на, здавалося б, сформований образ.
Основний мотив першого епізоду – це небажання головного героя продовжувати адвокатську кар'єру і, як результат, певні внутрішні зміни, що поховали нерішучого Джиммі МакГілла. Іншого сенсу тут набуває вже згадана початкова сцена, де персонаж очевидно не здатний приймати рішення, тим самим замикаючи певний життєвий цикл (як тут не згадати знамениту цитату «time is a flat circle»). Томас Шнауц, що в минулому році займався епізодом «Піменто» – одним з найважливіших у першому сезоні, де розкривається вся драма взаємин Гудмана зі старшим братом, на цей раз лінію сім'ї залишив десь на периферії, повністю зосередившись на розкритті трансформацій, що відбуваються із Солом. Найкращими моментами серії стають, як не дивно, сцени, де нема нікого, окрім Гудмана. Заслуга, знову ж таки, акторського таланту Оденкірка, здатного утримати глядацьку увагу без додаткових сценарних викрутасів.
«Краще подзвоніть Солу» не поспішає зраджувати своїй лаконічності і не хоче розмінюватися в деталях, як пазл збираючи кожен епізод. Будь-яка сцена тут має значення: і любовна лінія, що вперше стала основною, і на перший погляд непримітний фрагмент з вимикачем. Так, Сол Гудман так само далекий від того, щоб стати тим, ким повинен стати. Показово Гілліган з Гулдом вкотре дають надію на відчайдушний сюжетний поворот, але знову садять головного героя в крісло чергової адвокатської контори. Якщо ви хочете бачити темп Breaking Bad, то вам однозначно доведеться почекати ще як мінімум сезон. Власне, куди поспішати, коли в удаваній простоті ховається стільки внутрішньої сили.

Сергей Задко 23 лютого 2016



Ім’я:
26 лютого 2021
Ваш коментар

популярні статті


Що в кіно? Прем'єри тижня (28 січня-3 лютого) Що в кіно? Прем'єри тижня (28 січня-3 лютого)

Міла Йовович, Іванна Сахно, Ден Стівенc та інші зірки в новинках прокату.

27 січня 2021 0 3443
Пахнути як в кіно: легендарні парфуми в улюблених фільмах Пахнути як в кіно: легендарні парфуми в улюблених фільмах

Кінематограф - вид мистецтва, який успішно поєднує в собі різні напрямки: від музики до архітектури. Вони беруть участь в побудові сюжету,...

04 лютого 2021 0 3427
Ангел і диктатор
ексклюзив
Ангел і диктатор

Підсвідоме Бруно Ганца

27 січня 2021 0 2133
Що в кіно? Прем'єри тижня (4-10 лютого) Що в кіно? Прем'єри тижня (4-10 лютого)

Джаред Лето, Дензел Вашингтон, Кері Малліган та інші зірки в новинках прокату.

03 лютого 2021 0 1700
Паралельні траєкторії Паралельні траєкторії

Показ фільму «Польоти уві сні та наяву» за участі режисера Романа Балаяна та паралельна програма показів до виставки «Польоти уві сні та...

02 лютого 2021 0 1590