Берлінале: Фестиваль кіно чи телебачення?


Берлінале: Фестиваль кіно чи телебачення?
Заява Міжнародної Конфедерації артхаузних Кінотеатрів
Міжнародна Конфедерація артхаузному Кінотеатрів (CICAE) виступила з офіційною заявою, в якій критикується той факт, що в головний конкурс Берлінського Міжнародного Кінофестивалю включена стрічка Ізабель Койшет «Еліза і Марсела», правовласник якої - стрімінговий гігант Netflix - не надав ніяких гарантій того, що вона вийде в кінотеатрах.
Якщо цей фільм відразу ж буде запропонований для перегляду на Тб, минаючи прокат в кінотеатрах, це буде означати, що Берлінале грає за правилами Netflix та інших подібних компаній, які бойкотують сталі норми хронології медіа. Раніше так діяли і організатори Венеціанського фестивалю, на відміну від Канського фестивалю, який зайняв протилежну позицію. Комерційна модель Netflix передбачає ексклюзивне розповсюдження фільмів через його власну платформу.
Таким чином, Netflix ставить під загрозу існування всієї кинотеатральной структури як місця культури, де проявляється культурне розмаїття європейського кіноринку. Адже таким чином фільми видаляються з великого екрану і з простору публічних дискусій.
Президент CICAE Детлеф Россманн заявив: «Або ж Берлінале є кінофестивалем і показує фільми, які призначаються для показу в кінотеатрах, або ж він перебуває в процесі перетворення в фестиваль телефільмів і контенту для Тб».
Берлінале є фестивалем, які фінансуються з громадських фондів, а це значить, що в конкурсі мають бути показані виключно фільми, які згодом будуть мати регулярний кінопрокат. Це єдиний спосіб гарантувати, що твори кінематографічного мистецтва стануть доступні широкому загалу в кінозалах і збагатять соціальні дискурси. Такий підхід відповідає побажанням Міністра Культури Німеччини, професора Моніки Грюттерс.
Факт включення в конкурс фільмів, продюсером яких є Netflix, є грубим порушенням правил і відкриває дорогу в конкурс телефільмів. Тому CICAE вимагає від Берлінале, щоб фільми від Netflix, до моменту показу яких на фестивалі немає підтвердженої можливості поширення їх на широких екранах, показувалися винятково поза конкурсом.
Крім цього CICAE звертається до найбільших кінофестивалях світу із закликом прийняти на себе відповідальність за доступність кінематографічної культури і наслідувати приклад Каннського фестивалю, який гарантує ексклюзивні прем'єри фільмів зі свого конкурсу в кінотеатрах усього світу.
Алексей Першко 12 лютого 2019
Like

Ім’я:
13 липня 2020
Ваш коментар

популярні статті


50 років Полу Томасу Андерсону 50 років Полу Томасу Андерсону

Пол Томас Андерсон – велика фігура в сучасній кіноіндустрії, лідер американського незалежного кіно і простий глядач, який не цурається...

26 червня 2020 0 937
Чорновий монтаж Чорновий монтаж

FIRST CUT LAB ВІДБУДЕТЬСЯ В УКРАЇНІ

07 липня 2020 0 227