Берлінале: Фестиваль кіно чи телебачення?


Берлінале: Фестиваль кіно чи телебачення?
Заява Міжнародної Конфедерації артхаузних Кінотеатрів
Міжнародна Конфедерація артхаузному Кінотеатрів (CICAE) виступила з офіційною заявою, в якій критикується той факт, що в головний конкурс Берлінського Міжнародного Кінофестивалю включена стрічка Ізабель Койшет «Еліза і Марсела», правовласник якої - стрімінговий гігант Netflix - не надав ніяких гарантій того, що вона вийде в кінотеатрах.
Якщо цей фільм відразу ж буде запропонований для перегляду на Тб, минаючи прокат в кінотеатрах, це буде означати, що Берлінале грає за правилами Netflix та інших подібних компаній, які бойкотують сталі норми хронології медіа. Раніше так діяли і організатори Венеціанського фестивалю, на відміну від Канського фестивалю, який зайняв протилежну позицію. Комерційна модель Netflix передбачає ексклюзивне розповсюдження фільмів через його власну платформу.
Таким чином, Netflix ставить під загрозу існування всієї кинотеатральной структури як місця культури, де проявляється культурне розмаїття європейського кіноринку. Адже таким чином фільми видаляються з великого екрану і з простору публічних дискусій.
Президент CICAE Детлеф Россманн заявив: «Або ж Берлінале є кінофестивалем і показує фільми, які призначаються для показу в кінотеатрах, або ж він перебуває в процесі перетворення в фестиваль телефільмів і контенту для Тб».
Берлінале є фестивалем, які фінансуються з громадських фондів, а це значить, що в конкурсі мають бути показані виключно фільми, які згодом будуть мати регулярний кінопрокат. Це єдиний спосіб гарантувати, що твори кінематографічного мистецтва стануть доступні широкому загалу в кінозалах і збагатять соціальні дискурси. Такий підхід відповідає побажанням Міністра Культури Німеччини, професора Моніки Грюттерс.
Факт включення в конкурс фільмів, продюсером яких є Netflix, є грубим порушенням правил і відкриває дорогу в конкурс телефільмів. Тому CICAE вимагає від Берлінале, щоб фільми від Netflix, до моменту показу яких на фестивалі немає підтвердженої можливості поширення їх на широких екранах, показувалися винятково поза конкурсом.
Крім цього CICAE звертається до найбільших кінофестивалях світу із закликом прийняти на себе відповідальність за доступність кінематографічної культури і наслідувати приклад Каннського фестивалю, який гарантує ексклюзивні прем'єри фільмів зі свого конкурсу в кінотеатрах усього світу.
Алексей Першко 12 лютого 2019


Ім’я:
13 червня 2021
Ваш коментар

популярні статті


Улюблений українець Квентіна Тарантіно Улюблений українець Квентіна Тарантіно

МОҐІ FEST 9-17 червня

06 червня 2021 0 8835
Що в кіно? Прем'єри тижня (20-26 травня) Що в кіно? Прем'єри тижня (20-26 травня)

Кейт Вінслет, Кевін Костнер і інші зірки в новинки прокату.

19 травня 2021 0 5740
Німі Ночі закривають? Німі Ночі закривають?

За рішенням Наглядової Ради УКФ

24 травня 2021 1 3419
Останній день юності Останній день юності

Останній день юності - найдовший короткометражний фiльм на кiнофестивалi Молодiсть.

26 травня 2021 0 3000
Еталонний геній в Україні Еталонний геній в Україні

Виставка "Сторіччя. Фелліні у світі" в Довженко Центрі

26 травня 2021 0 2997