Щоденники "Молодості". День сьомий


Щоденники

«Молодість» впевнено рухається до свого завершення, основні представники міжнародних форумів вже були переглянуті, так що без докорів сумління сьомий день на фестивалі був присвячений конкурсній програмі. А почалося все з «Іскор».
Ті, хто вижив після глобальної неврологічної епідемії, змушені, нічого не пам'ятаючи, відтворювати смисли й причинно-наслідкові зв'язки у світі. П'ять переплетених історій показують, як ми можемо вчитися, любити і спілкуватися в майбутньому, не маючи минулого. Кохання – це двоє закоханих, які щосили намагаються залишатися разом, оскільки бояться, що розлучившись, забудуть один одного назавжди. Сім'я – це хлопчик, що втратив опікуна і прагне знайти новий будинок за межами міста. Моральність – це жорстокий молодий чоловік, який готовий на все, щоб вижити. Знання – це професор, який у пошуках зцілення робить не зовсім те відкриття, на яке сподівався. Свобода – це дівчина, яка живе з батьком в підземному бункері, захищеному від вірусу, але готова ризикнути собою заради звільнення.
З перших же кадрів фільм нагадує недавню «Ex Machina» – той самий мінімалістично-технологічний стиль і тотальне відчуття, ніби все людство водночас вимерло. Втім, якщо у фільмі Алекса Гарленда це була лише метафора, то в «Іскрах» усе буквально: планету уразив неврологічний вірус, більша частина населення кудись зникла, а решта страждає амнезією, внаслідок чого люди не пам’ятають навіть свого імені. Режисер працює з умовностями: ніяких пояснень цьому явищу не буде, це лише підґрунтя для дослідження загальнолюдських істин. Під обгорткою сай-фаю ховається спроба філософського осмислення п'яти чеснот, доволі однозначно розтлумачених у синопсисі, але спроба, чесно кажучи, не надто вдала; думка в «Іскрах» є, але вся фабула доволі очевидна, а піти трохи далі за дидактичні настанови творцям не вистачає наснаги.
На жаль, не вразив глибиною думки і «Сплячий гігант» канадського режисера Ендрю Чівідіно.
Підліток Адам проводить літні канікули зі своїми друзями на Верхньому озері. Його невеселі будні закінчуються, коли він знайомиться із Райлі та Нейтом, братами-лобурами, що проводять час бешкетуючи та стрибаючи зі скелі. Відкриття болісної таємниці спонукає Адама вчинити декілька незворотних вчинків, що перевірять дружбу та назавжди змінять хлопців.
«Молодість» цього року як ніколи багата на так звані «драми дорослішання», і «Сплячий гігант» переконливе тому підтвердження: режисер обирає класичний сюжет про підлітка, якому доведеться за одне літо пережити події, що докорінно його змінять. Знайомство з двома задиристими братами спочатку зламає його юнацьку м'якість і податливість, а потім, за законами жанру, призведе до непоправної помилки, яка розділить життя на «до» і «після».
На жаль, кульмінація в «Гіганті» не справляє жодного враження, якщо глядач коли-небудь чув знамениту цитату Чехова про рушницю, що обов'язково вистрілить в останньому акті, а всі попередні події розвиваються досить очевидно. Загалом, складність дорослішання з точки зору режисера полягає в спокусі алкоголем та наркотиками або ж ревнощах до дівчини, яка завжди розцінювалася виключно як друг, що зводить психологію підлітка до одного лише статевого дозрівання. Ось і виходить, що «Сплячий гігант» – це всього лише історія про розлюченого підлітка, але аж ніяк не драма про складнощі перехідного віку.

Сергей Задко 31 жовтня 2015
Like

Ім’я:
02 червня 2020
Ваш коментар

популярні статті


Кінець епохи Кінець епохи

Показ восьмого сезону «Батьківщини» (Homeland) відбувся, а це значить, що серіал, який дев’ять років тримав у напрузі знімальну групу і...

02 травня 2020 2 1064
Драми, які змусять вас плакати. Драми, які змусять вас плакати.

Чи є в людини щось важливіше за сім'ю? Всі ми потребуємо самореалізації чи кар'єри, але найрідніших людей не замінить ніщо. Тому в...

15 травня 2020 0 688