Щоденники "Молодості". День шостий

Увійти через
Реєстрація
 
Щоденники "Молодості". День шостий
 
Новини: Щоденники "Молодості". День шостий

Серед усіх конкурсних програм «Молодості» особливе місце займає «Сонячний зайчик». У нашій країні тема ЛГБТ була і залишається такою, що породжує агресію й нерозуміння з боку гетеросексуальних пар. Саме тому Sunny Bunny має таку велику вагу не тільки в контексті «Молодості» (фестиваль став другим у світі після Берлінале, де з'явилася відповідна програма), але і в контексті всієї країни. «Сонячний зайчик» став не просто подією українського фестивального кіно, але й важливим комунікаційним майданчиком для ЛГБТ-спільноти.
Раніше переглянутий «Кінець чудового світу» справив вкрай неоднозначне враження, тому метою шостого конкурсного дня став пошук гідного претендента на перемогу. Першим вдалося оцінити «Мандарин» Шона Бейкера, який був тепло прийнятий глядачами «Санденсу», що вже вселяло певні надії.
Повернувшись до рідного кварталу на Святвечір, Сін-Ді чує плітки про зраду, вчинену її хлопцем-сутенером протягом її 28-денного ув’язнення. Після цього секс-робітниця разом з Александрою, своєю найкращою подругою, ставлять перед собою завдання ретельно дослідити підстави цих скандальних чуток. Їхня галаслива одіссея проводить їх найрізноманітнішими субкультурами Лос-Анджелеса.
Найдивовижніше, що є в цьому фільмі – операторська робота. «Мандарин» повністю знятий на iPhone 5S, але помітити якихось відмінностей від інших конкурсантів практично неможливо. Режисерам час брати приклад: сучасні технології дозволяють створювати кіно буквально з підручних засобів, було б бажання і, головне, талант. На щастя, цим досягнення фільму не обмежуються. Бейкер обирає ризикований шлях, поєднуючи у фільмі тематику ЛГБТ з гострою сатирою і грубим реалізмом, але ефект це справляє неймовірний: головні героїні, при всій гіперболізації образів, викликають симпатію. Замість гостросоціальної драми глядача чекає неймовірно смішне видовище на межі фолу, а це вже велика перемога над стереотипами про ЛГБТ-персонажів у кіно.
На противагу, французький «Бізарр» виявився типовим фільмом про самоідентифікацію та дитячі травми, хоча режисер намагався внести у все це якусь інтригу та несподіванку.
Вісімнадцятирічний француз Моріс тільки-но приїхав у Бруклін. У нього немає ні знайомих, ні даху над головою. Випадково Моріс знайомиться з двома красунями Кім і Бетті, які влаштовують його на роботу в їхній знаменитий андерграундний кабаре-клуб «Бізарр». Там він починає стосунки із чарівним барменом Лукою, але незабаром йому знову доводиться змінити своє оточення.
Під час перегляду цього фільму ніяк не вдавалося позбутися думки, ніби перед тобою не учасник міжнародного кінофестивалю, а епізод поганого реаліті-шоу з позначкою «18+». Місцем дії «Бізарра» обраний кабаре-клуб, але клуб незвичайний: публіка, наприклад, дивиться на те, як оголена і малоприваблива жінка своєю п'ятою точкою руйнує (повірте, вона справді руйнує) торт, а потім обмазує себе тим, що від нього залишилося. Подібних сцен буде надто багато, причому сюжетної функції вони не несуть, швидше епатують або ж просто викликають огиду. Крім цього дійства, глядачеві пропонують невиразну історію про емігранта, який випадково потрапляє до клубу й заводить там невизначені стосунки з іншим хлопцем. Довго плутаючи карти, режисер у фіналі остаточно забуває про драматургію, звівши все до епатажу заради епатажу та очевидної таємниці про дитячу травму, що не дає головному героєві зближуватися з людьми. Співвіднести розв'язку з темою ЛГБТ, про яку тут так багато йшлося, майже не виходить, втім, звинувачувати в цьому потрібно кого завгодно, але не глядача.

Сергей Задко 31 жовтня 2015
Коментарі
 
Ім’я
19 травня 2019
Ваш коментар

Підписатися на обговорення

популярні статті

Що в кіно? Прем'єри тижня (25 квітня - 1 травня)

"Месники" та інші новинки прокату.

25 квітня 2019

0
443

Що в кіно? Прем'єри тижня (2-8 травня)

Кохання без кордонів та інші новинки прокату.

02 травня 2019

0
361

Кого вибере Іньярріту?

Оголошено велика частина офіційної селекції 72-го Каннського фестивалю

19 квітня 2019

0
354

Початок прориву за Велику китайську стіну

Українське кіно на Пекінському кінофестивалі

26 квітня 2019

0
280

90 відсотків програми

Оголосив 48-ий КМКФ «Молодість»

25 квітня 2019

0
270

 



fk tw