Щоденники ОМКФ-2015. День сьомий


Щоденники ОМКФ-2015. День сьомий

Сьомий конкурсний день пройшов під знаком домінування жіночого. Тут вам і фемінізм, і подружня зрада, і втрата близької людини. Але про все по порядку.
Черговим представником міжнародної конкурсної програми став фільм «Людина в стіні» ізраїльського режисера Євгенія Румана, який колись іммігрував в Ізраїль із Білорусі.
Тема розставання чоловіка і жінки - річ для кінематографа більш ніж класична. Розставання на грунті зради - мабуть, взагалі один із найпоширеніших мотивів. Фільм «Людина в стіні» приблизно про це, хоча, звичайно ж, пласт проблем зачіпається значно більший.
Виходячи із зав'язки історії про несподіване зникнення чоловіка і спроби дружини його знайти, можна помилково сприйняти стрічку як трилер, але насправді це швидше дослідження на тему шлюбу та сімейних зобов'язань. Руман наближає кінематограф до театру, використовуючи довгі плани та дублі по 10 хвилин, щоб акцентувати глядацьку увагу на розвитку головної героїні Шир від зразкової дружини, яка шукає чоловіка, звертається в поліцію і обдзвонює знайомих, до егоїстичної жінки, що давно прагнула свободи. Мінімалізм тут не тільки в зйомці, а й у локаціях: фільм не вибирається за межі однієї квартири, так що успіх картини цілком залежав від того, наскільки проникливим буде кінцевий задум. Найвдаліше тут буде порівняти «Людину в стіні» із «Загубленою»: якщо Фінчер взяв в основу роман Флінн, де все крутилося навколо недомовленості і подвійної гри, то Руман розглядає конфлікт виключно побутовий, тому й максимально зрозумілий. Ніякої інтриги в зникненні чоловіка не буде, важливіше тут сама ідея: «скелети в шафі» знищують шлюб. Іноді різка правда може врятувати навіть приречені стосунки.
Тему сім'ї розвиває і фільм «Моя мати» Нанні Моретті, але під дещо іншим кутом. Втрата близької людини буває не тільки на грунті розставання. Іноді саме життя забирає дорогих нам людей.
За сюжетом, головна героїня Маргеріта розривається між зйомками виробничої драми і матір'ю, що помирає в лікарні. Насправді, складається враження, що за особистістю вигаданого персонажа ховається сам режисер, що накладає певний відбиток. «Моя мати» - кіно особисте і трохи монотонне, тут не буде якихось надривних епізодів. Трохи комедії у виконанні прекрасного Джона Туртурро, трохи людського нерозуміння, трохи болю - ось так, по шматочках Моретті збирає пазл, іменований життям.
Нарешті, останнім дослідженням жіночого єства стає можливий переможець 6-го ОМКФ, фільм «Мустанг» Деніз Гамзе Ергювен.
Хвилю фемінізму, що захопила світ, можна розцінювати по-різному, але не можна не відзначити головного: досі в світі існують країни, де ставлення до жінки зупинилося десь на уявленнях Середньовіччя. «Мустанг» якраз із таких. Події фільму розгортаються в маленькому турецькому містечку, де п'ять сестер-підлітків об'єднуються проти жорстоких традицій суспільства. За безневинну гру з хлопчиками після школи їх фактично ховають від усього світу, а сімейний будинок перетворюють у в'язницю. Що найстрашніше, насильно починають організовувати весілля. Режисер своїм дебютом створює феміністичний маніфест нищівної сили, жорсткі звичаї тут переплетені з пронизливою ​​любов'ю до самої жінки і милуванням її красою. Цей фільм про те, як слабку стать у буквальному розумінні перетворюють на рабинь нещадних традицій, позбавляючи права не тільки закохуватися або якось проявляти свою сутність, а просто жити. Такі історії точно не залишають глядача байдужим, тож перемозі цього фільму ми б анітрохи не здивувалися.

Сергей Задко 18 липня 2015



Ім’я:
21 квітня 2021
Ваш коментар

популярні статті


Улюблений українець Квентіна Тарантіно Улюблений українець Квентіна Тарантіно

МОҐІ FEST 13 – 23 квітня

25 березня 2021 0 2809
Весна все ж буде Весна все ж буде

Фестиваль «Французька весна в Україні – 2021» оголошує кінопрограму

31 березня 2021 0 1973
Всесвіт води в Таїланді Всесвіт води в Таїланді

Sony Pictures Entertainment та Amazan Falls відкриють перший тематичний парк розваг «Columbia Pictures’ Aquaverse» у Таїланді

08 квітня 2021 0 1281