Фестивальна логіка і космічні сюрпризи


Фестивальна логіка і космічні сюрпризи
8-й ОМКФ: Феєричний фінал
Ось і підійшов до кінця 8-й Одеський Міжнародний кінофестиваль, уже ввів в звичку кіноманів невпинне зростання якості своїх програм, а церемонією закриття, що пройшла 22 липня в Одеській Опері, і зовсім приголомшив ло глибини душі.
Цього року протягом Одеського Міжнародного ми вирішили висвітлювати через численні рецензії на фільми з різноманітних програм (це стало можливо завдяки співпраці з нашим одеським колегою, відомим під псевдонімом Ксеркс), оглядові статті та інтерв'ю з гостями та безпосередніми учасниками цього найяскравішого в Україні свята великого кіно (вже доступні бесіди з режисером Владом Троїцьким та композитором Євгеном Гальперіним, а в самому найближчому майбутньому на сторінках порталу kino-teatr.ua з'являться інтерв'ю з французом Шарля м Тессон, керівником престижної канської секції «Тиждень критики», і Фредеріком Делевінь, артистичним директором найбільшого фестивалю серіалів SERIES MANIA). Сподіваємося, що нам хоч в якійсь мірі вдалося передати вам, шановні читачі, частинку фестивальної атмосфери і тенденцій розвитку світового та українського кінематографа.
І, звичайно ж, церемонія закриття фестивалю не може обійтися без вручення призів. У цей вечір були вручені відразу 2 почесних «Золотих Дюка» за внесок у світовий кінематограф. Перший з них - очікуваний - дістався Агнешки Холланд, яка зняла ряд видатних стрічок в Польщі і брала участь в створенні цілого ряду відомих серіалів, серед яких, наприклад, «Картковий будиночок» з Кевіном Спейсі. Володарка другого «Дюка» виявилася вкрай несподіваним і тим більше приємним сюрпризом - на сцену одеської опери піднялася велика французька актриса Ізабель Юппер, в колекції найпрестижніших кінематографічних призів якої не вистачає хіба що «Оскара» від Американської Кіноакадемії.
Ну а потім прийшла черга отримувати нагороди за свою працю учасникам численних конкурсних програм 8-го ОМКФ. Але перш варто відзначити, що 21 липня були оголошені переможці трьох професійних конкурсів: OIFF ScripTeast Series Projects, пітчинг проектів і Work in progress. Приз за кращий проект серед серіалів OIFF ScripTeast Series Projects вручали Влад Ряшин - генеральний продюсер Star Media (Україна) і Бригіта Мантей, радник з кінофінансування, Medienboard Berlin-Brandenburg GmbH (Німеччина). У секції змагалися 37 претендентів, з яких було обрано 5 учасників. Саме вони і представляли свої проекти на кінофестивалі. Переможцем стала робота "Прокляті гори" (Хорватія, шоуранери - Доротея Вучич і Вішна Мамич).
У пітчингу брали участь 11 проектов.Все команди, які брали участь в пітчингу, пройшли тренінг у Мартіни Блайс - тьютора секції. Після її навчання українські кінематографісти так добре були підготовлені до пітчинг, що журі не вдалося вибрати один проект. Тому нагородили одразу два: "Стоп-земля" (реж. Катерина Горностай) і "Мої думки тихі" (реж. Антоніо Лукич). Приз в розмірі 60000 гривень від спонсора ОМКФ - інвестиційно-девелоперської компанія UDP - отримали обидва проекти.
У категорії Work in progress переміг проект режисера Романа Бондарчука "Вулкан". Проект-переможець нагородили призом: квитками номіналом в розмірі 2000 доларів США від авіакомпанії №1 в Україні - МАУ - генерального авіперевозчіка ОМКФ.
Журі Міжнародної Асоціації кінопреси FIPRESCI, яке оцінювало роботи з Національного конкурсу, визнало кращим короткометражним фільмом стрічку Катерини Горностай «Бузок» (так що ми з задоволенням вітаємо молодого режисера з подвійною перемогою), а кращим повнометражним фільмом - стрічку «Рівень чорного» Валентина Васяновича. Відзначимо, що для режисера це видатне досягнення - вже третій його фільм поспіль отримує приз журі FIPRESCI на Одеському міжнародному.
Журі Національної програми вважало за потрібне відзначити особливими згадками стрічки «Бузок» Катерини Горностай та «Пріпутні» Аркадія Непиталюка. Свої ж призи це авторитетне журі, до якого входив, серед інших, художній керівник канської «Тижня критиків» Шарль Тессон (а це підвищує шанси наших молодих авторів в майбутньому потрапити в програму цієї секції), розподілили таким чином: найкращою актрисою визнана Ніна Антонова в документальному фільмі свого сина Сергія Буковського «Головна роль»; кращою короткометражкою визнана стрічка «Випуск 97» Павла Острікова, а найкращою повнометражною - документальний фільм Романа Бондарчука Dixie Land.
За головну нагороду фестивалю «Золотий дюк», який вручається за результатами голосування глядачів у впертій боротьбі зійшлися 2 стрічки - «Король бельгійців» Петера Броссенса і Джесіки Вудворт і «Моя щаслива сім'я» грузинки Нани Еквтімішвілі і німця Симона Гросса. З перевагою в 0,1 бала перемога дісталася «Королю бельгійців». Але і автори «Моэъ щасливої ​​родини» не залишилися в програші: журі Міжнародного конкурсу вручило їм відразу два призи - за кращу режисуру і акторському ансамблю (з чим не можна не погодитися). Також це журі видало свій Гран Прі іспанської стрічці «Літо 1993» Карли Симон. Особливим згадуванням журі була відзначена китайська стрічка «Вільно і легко» Гена Дзюна.
Якщо фільмом відкриття організатори 8-го ОМКФ вирішили більше потрафити смакам любителів мейнстриму, то при виборі фільму закриття - їм стала «Вечірка» британски Саллі Поттер - вони більше орієнтувалися на шанувальників артхаузу. В сумі вийшла гармонія - артхаузний мейнстрім, що і є підтвердженням фестивальної концепції. Браво!
Алексей Першко 22 липня 2017
Like

Ім’я:
15 липня 2020
Ваш коментар

популярні статті


50 років Полу Томасу Андерсону 50 років Полу Томасу Андерсону

Пол Томас Андерсон – велика фігура в сучасній кіноіндустрії, лідер американського незалежного кіно і простий глядач, який не цурається...

26 червня 2020 0 1095
Чорновий монтаж Чорновий монтаж

FIRST CUT LAB ВІДБУДЕТЬСЯ В УКРАЇНІ

07 липня 2020 0 337