ГогольФест 2017 відкрито!


ГогольФест 2017 відкрито!
Майже…
7 вересня в Довженко-Центрі відбулося перше відкриття ювілейного «ГогольФесту-2017. Першим відвідувачам було представлено кілька подій, серед яких виставку «Тотальна Фотографія» і презентація чергового витвору Влада Троїцького – гостросоціального лялькового кабаре «ЦЕШО» у виконанні Teatr-Pralnia (на фото).
Нагадаємо, що цьогоріч ГогольФест має напрочуд багату кінематографічну программу.
З 8 до 17 вересня Довженко-Центр презентує простір нового лекторію Музею кіно та три спеціальні кінопрограми в рамках фестивалю ГОГОЛЬFest.КОВЧЕГ: авторську програму фестивального кіно «Кіно з Андрієм Алферовим», тематичний кінолекторій «Культурфільм: ЕРОСФЕРА» та підбірку короткометражного українського кіно «WEEK-END: Короткий метр».
Цьогорічна тема ГОГОЛЬFEST – «Ковчег» – направду є надзвичайно кінематографічною метафорою, що резонує з глядацьким емоційним переживанням занурення у цю «темну судину» задля нового досвіду і нових образів на екрані, самозабуття і самозречення, випадання з рутинного кола і паузи, які водночас є необхідною умовою для виживання.
Ковчег/Ark – як полісемантичний ряд: темна камера, грудна клітина, де б’ється твоє серце, судина, по якій тече молода кров.
Кіно з Андрієм Алферовим - це 9 фестивальних вечорів, 16 рідкісних фільмів, які ви навряд чи побачите в кінотеатрах, 4 допрем’єрні покази довгоочікуваних українських повнометражних картин, дискусії з українськими і зарубіжними кінематографістами, які модеруватиме сам Андрій Алферов і ще чимало сюрпризів.
«Ковчег - як концепція самого Гогольфесту, відбивається, в певному сенсі, і в самій кінопрограмі. Але є тут і внутрішня концепція, що зводиться до бажання простежити еволюцію української кінокультури - від авангарду, який став в 1920-х офіційним стилем, до сьогоднішніх днів. Інтегровані в програму іноземні номери - американське, німецьке, іранське і ізраїльське кіно, - покликані ще більше окреслити фільми наші власні, наше життя, відображене на екрані. Щоб була можливість переводити погляд з одного на інше, змінювати фокус», - коментує автор і куратор програми Андрій Алферов.
У Довженко-Центрі, ще до старту офіційного прокату, можна буде побачити фаворитів цьогорічного Одеського міжнародного кінофестивалю: повнометражний дебют Марини Степанської «Стрімголов» та комедію «Припутні» Аркадія Непиталюка.
Також, в рамках фестивалю, вперше в Україні покажуть камерну драму «Допит» зняту ізраїльським режисером Ерезом Пері за мотивами мемуарів колишнього коменданта концтабору Аушфіц, фільм «Тіснота» від молодого російського режисера Кантимира Балагова, володаря нагороди ФІПРЕССІ цьогорічного Каннського кінофестивалю, гостру картину екс-учасника гурту «Кіно» Олексія Рибіна «Скоро все скінчиться» та нашумілого «Учня» Кирила Сєрєбряннікова.
Майже всі картини режисери представлять особисто
Розклад показів: https://www.facebook.com/events/766314116909292/
Культурфільм:ЕРОСФЕРА. Традиційна кінолекційна освітня програма Довженко-Центру, підхоплюючи настрій виставки «Хроніки тотальної фотографії» Євгенія і Тетяни Павлових, цього року буде присвячена одній із найцензурованіших, але й, водночас, чи не найприродніших тем візуальної культури – еротиці.
Знаходячись на межі між вуаєризмом кінематографу та відвертою експлуатацією сексуальності в порнографії, еротика досі лишається “незручною” темою в українській  гуманітаристиці.
У розрізі (пост)радянського кіно тема тілесності й еротики пов’язана з історією (само)цензури. Починаючи з богоборчої сцени в «Землі» Олександра Довженка еротичні сцени вилучалися зі стрічок, а фільми, що намагалися працювати з тілесністю у більш вишуканий спосіб, і зовсім заборонялися («Суворий юнак» Абрама Роома).
У 1990-х еротичні мотиви та оголенні тіла десь ніжно, десь хижо і зухвало повернулися до кінофільмів, а екрани відеосалонів і домашніх відеомагнітофонів масово заповнили заборонені сюжети.
Протягом двох фестивальних вікендів глядачі зможуть відвідати три лекції відомих дослідників і культурологів, присвячені еротиці і тілесності в (пост)радянському житті. Ілюстрацією і логічним їх продовженням стануть дві показові стрічки Александра Полиннікова, які чи не найкраще відображають межовий стан початку 90-х.
Кінолекційни цикл «ЕРОСФЕРА» – несподівана та цікава спроба осмислити це важливе, але малодосліджене явище.
Розклад показів: https://www.facebook.com/events/730813120449471
WEEK-END: Короткий метр. У нон-стоп кінотеатрі Довженко-Центру, що отримав іронічну назву  «Виживуть кінокоханці», протягом двох фестивальних вікендів можна буде переглянути українське короткометражне кіно. Зняті протягом останніх років професійними режисерами і початківцями, ці фільми вже відзначилися на національних та міжнародних конкурсах і проектах.
До програми  увійшли найкращі анімаційні фільми від Міжнародного фестивалю актуальної анімації Linoleum, переможці і фаворити цьогорічного «Кінофестивалю «Відкрита ніч», кіноальманах з найкращими фестивальними роботами «ОМКФ: Найкраще коротко», зухвалі, зворушливі та експериментальні роботи зі збірок «Любов – це…» та «Українська Нова Хвиля».
Окремої уваги заслуговують покази і презентації соціально важливих проектів «Жовтий автобус», що відкриває чарівний світ кіно дітям з окупованого Сходу України та #Babylon’13, які не бояться фільмувати таку мінливу сучасність.
Розклад показів: https://www.facebook.com/events/747550915451883/
Алексей Першко 08 вересня 2017
Like

Ім’я:
10 липня 2020
Ваш коментар

популярні статті


50 років Полу Томасу Андерсону 50 років Полу Томасу Андерсону

Пол Томас Андерсон – велика фігура в сучасній кіноіндустрії, лідер американського незалежного кіно і простий глядач, який не цурається...

26 червня 2020 0 857
Чорновий монтаж Чорновий монтаж

FIRST CUT LAB ВІДБУДЕТЬСЯ В УКРАЇНІ

07 липня 2020 0 147