Фільм Мисливці на привидів: Крижана імперія 2024

Нолан - рятівник!


Нолан - рятівник!

 «Нолан – геній» - коментар, який провокує тривалу дискусію на просторах інтернету. Одні стверджують, що він найбільш переоцінений режисер сучасності, інші парирують – «Його фільми не для всіх!». Чи погоджуватися з цим твердженням кожний глядач нехай обирає сам, але, можливо, скоро поруч з цим висловом красуватиметься ще один - «Нолан – рятівник». Рятівник – кінотеатрів.

 Крістофер Нолан, хоч і має два громадянства - американське і британське, але саме друге відіграє основну роль у його творчості (фільми режисера пронизані англійською консервативністю) та житті (навіть на знімальному майданчику Нолан завжди у костюмі, а нещодавно пронеслися чутки, що метр забороняє акторам сидіти і користуватися мобільними  на майданчику). Тому він з обережністю ставиться до нових технологій, будь то цифрові камери чи стрімінгові сервери, і палко захищає традиції - плівку та кінотеатри.

 В семирічному віці він переглянув «Зоряні війни» Джорджа Лукаса і «Космічну Одіссею» Стенлі Кубрика, що спровокувало його захоплення науковою фантастикою і спонукало податися у кінематографічне ремесло. У 2013 його герой Лукас і Стівен Спілберґ проведуть лекцію, де опишуть їхнє бачення кінобізнесу. Вони стверджували, що в майбутньому великі студії будуть випускати у кінопрокат тільки фільми-події з безхмарними бюджетами, а мало- і середньобюджетне кіно перейде на телебачення. І, схоже, це працює: Disney – лідер ринку, випускає менше двох десятків фільмів у 2019 році і заробляє рекордні $11,119 млрд, тоді як їх найближчий конкурент Warner Bros. може похвастатися тільки $4,423 млрд, при майже вдвічі більшій кількості стрічок.

 Все більше титулованих режисерів переходять на Netflix, але не Крістофер Нолан, який підлаштовуючись під реальність, створює новий жанр – інтелектуальний блокбастер. Більшість фільмів цього жанру, починаючи з самого першого («Щелепи» 1975 року) і закінчуючи фільмами Marvel, створені для охоплення і вдоволення якомога більшої кількості верств населення. А для цього їх сюжет намагаються спростити до мінімуму і напхати максимум спецефектів, щоб розважити чимширшу аудиторію, про що торік заявив Мартін Скорсезе, спровокувавши чималу дискусію між своїми колегами. Нолан зумів поєднати видовищність блокбастерів та інтелектуального кіно, чим закохав в свою творчість мільйони людей і зібрав чималу армію прихильників (сім з десяти його фільмів входять в топ-250 IMDB, причому, «Темний лицар» займає третю сходинку).

 Цьогоріч виходить у прокат одинадцята картина Нолана - «Тенет».  Глядачі мали її побачити ще 16 червня, але 2020 рік вирішив закрити вагому частину кінотеатрів через пандемію коронавірусу. Студії почали переносити прем’єри фільмів на кінець осені, або на наступний рік. Те саме хотіла зробити й Warner Bros. з «Тенетом», але режисер був проти. Крістофер Нолан може похвастатися унікальним контрактом з цією студією (похожу угоду має тільки старина Клінт Іствуд), яка зобов’язана випускати у прокат всі його фільми, через що у 2014 вона пішла на співпрацю з Paramount заради «Інтерстеллару». На сьогоднішній день він найвпливовіший режисер світу (нехай пробачать Спілберґ і Кемерон), тому він диктує свої умови великим компаніям, чого варті нещодавні новини про те, що Нолан отримає 20 % з прокату «Тенета». Як захисник традиційного походу в кіно, Нолан розумів, що без крупного фільму кінотеатри приречені, тому він наполягав на чимшвидшій  прем’єрі картини. Студія погодилася і призначила дату старту прокату спочатку на 17 липня, а потім на 12 серпня. Але ситуація з коронавірусом в США тільки погіршувалася,  в той же час, інший світ почав потрохи відходити від пандемії. Warner Bros. вирішила відмовитися від традиційної глобальної світової прем’єри і представила новий графік: в більшості країн (включаючи Україну) фільм почнуть показувати з 26 серпня, на великих ринках - таких як Росія, Китай і США з 3 вересня, причому в Америці кожний штат прийматиме рішення самостійно коли відчиняти двері. Брати Ворнери пішли на компроміс з режисером, але вирішили перестрахуватися і запросили у американських кінотеатрів 63 % виручки замість стандартних 50 %, мовляв, студія дуже ризикує, випускаючи картину, коли багато залів ще закриті, а відкриті можуть бути заповнені тільки наполовину. Це не перший такий прецедент в кінобізнесі: раніше Disney вимагала 70 % з кінопрокату «Зоряних війн: Пробудження сили», і в той час кінотеатри погодилися.
 Крістофер Нолан ризикує хорошими стосунками з Warner Bros., яка може втратити чималу суму прибутку (видання Indie Wire повідомляє, що для окупності фільму потрібно 800 млн. доларів), наполягаючи на швидкій кінотеатральній прем’єрі (все та ж Disney вирішила перестрахуватися з «Мулан» - випустивши в Америці та Європі фільм одночасно в кіно і на своєму сервісі Disney+ за окрему плату в $30). Він стверджує, що «Тенет» необхідно дивитися тільки на великому екрані: «Я вважаю, що серед усіх фільмів, які я зняв, цей, можливо, більше за все призначений для великого екрану. Це фільм, відеорядом і звуком якого дійсно потрібно насолоджуватися в кінотеатрах, і ми дуже, дуже раді, що глядачі зможуть оцінити результат нашої роботи саме таким чином». Перші рецензії підтверджуються слова режисера, а українські глядачі зможуть перевірити це вже 26 серпня.
Stefurak 25 серпня 2020


Avatar
Ім'я:
19 березня 2024

популярні статті


Що у кіно? Прем'єри тижня (22 лютого - 28 лютого) Що у кіно? Прем'єри тижня (22 лютого - 28 лютого)

Найкращий британський фільм року, японське аніме, англійський горор і французькі комедії.

21 лютого 2024 1062
Що у кіно? Прем'єри тижня (29 лютого - 6 березня) Що у кіно? Прем'єри тижня (29 лютого - 6 березня)

Друга частина «Дюни», комедія з купою нагород, а також сімейний фільм та анімація.

28 лютого 2024 744
Що у кіно? Прем'єри тижня (7 березня - 13 березня) Що у кіно? Прем'єри тижня (7 березня - 13 березня)

Сімейне фентезі про українську кухню, четверта «Панда Кунг-фу», а також інші новинки прокату.

6 березня 2024 494
Що у кіно? Прем'єри тижня (14 березня - 20 березня) Що у кіно? Прем'єри тижня (14 березня - 20 березня)

Фільм за повістю Кузьми Скрябіна, жахастик від Blumhouse, номінант на «Оскар» та інші новинки прокату.

13 березня 2024 305