Одеса-2014. День сьомий: Коні теж люди


Одеса-2014. День сьомий: Коні теж люди
Сьомий конкурсний день вийшов, мабуть, одним з найбільш передбачуваних за весь час фестивалю. Дві конкурсні стрічки точно не стануть конкурентами теперішньому лідеру - «Мотивації нуль».
День почався з перегляду чергового претендента на «Золотий Дюк» - фільму «Party Girl». Анжеліці вже 60 років, але вона так само працює в кабаре, любить вечірки, а ще більше - чоловіків. Проте час йде, а героїня не стає молодшою. Її постійний клієнт Мішель давно в неї закоханий, але тільки зараз набирається мужності зробити жінці пропозицію. Та погоджується, але потім починає думати, а чи правильний вона зробила вибір?
На перший погляд, в цьому фільмі немає нічого привабливого. Цілком пересічна історія про немолодого, проте все же активного героя, який в силу деяких причин не облаштував собі сімейне життя, але хоче виправити це хоча б зараз. У французькому фільмі немає якихось свіжих ідей або несподіваних сценарних знахідок. Звідки у фільму «Золота камера» за кращий дебют на Каннському кінофестивалі? Відповідь проста: головна героїня стрічки не грає. Вона насправді працює в кабаре, а це її справжня історія. У цьому і полягає вся привабливість. Художній фільм, по суті, почасти документальний, бо не вигадує хвацьких історій, а просто екранізує сторінки з життя однієї людини. Тому і дивитися картину дуже легко, адже від неї так і віє якоюсь щирістю і незбагненною свободою.
Ще довго наспівуючи однойменний саундтрек з попереднього фільму, я опинився на показі вже десятого за рахунком учасника міжнародної програми - американської драми «Великі важливі речі». Найбільший виробник кінематографа в світі надав на фестиваль, на мою думку, найслабший фільм із програми. На перший погляд, двадцятишестирічному Крейгу немає сенсу скаржитися на життя. У нього пристойна робота, міцна сім'я, а незабаром він повинен почати новий етап стосунків зі своєю дівчиною. Несподівано сам для себе герой зривається і їде в подорож на Південь, збрехавши коханій, що поїхав у відрядження.
Насправді, ідея цілком ходова. В основі драматургії - життєвий криза кідалта, який боїться зробити рішучий крок, що змінить звичний устрій існування. Але от подано все так, що хоч плач. Майже весь час герой переміщається різними містами в пошуках чогось «найбільшого», зокрема крісла-гойдалки або сковороди. По дорозі йому зустрічаються особи пубертатного періоду, з якими він проводить один або два вечори. Ближче до фіналу на горизонті з'являється дівчина, з якою згодом може бути фізичний контакт. Ось, власне, і все. Якби це був роуд-муві, питань було б менше, хоча для цього жанру географія досить мізерна. Але це драма. У ній має бути зіткнення характерів, моральний вибір, банальний розвиток персонажа. Вийшло абсолютно беземоційне кіно, в якому не вистачає особистих переживань, що допомогло б асоціювати себе з героєм на екрані. Гірше того, у фільмі немає заключного третього акту, тому події обриваються, так і не розпочавшись. Очевидно, що в даному випадку це не спроба залишити місце для фантазії глядача. Швидше ідея, яку не довели до кінця, тому вся хитка конструкція у фіналі взагалі розсипається. Для фільму показ в Одесі став світовою прем'єрою. Глядачі нагородили «Великі важливі речі» найнижчою оцінкою серед усіх конкурсантів.
Останнім показом за день стала сільська мелодрама «Про коней і людей» родом з холодної Ісландії. Це історія про те, що люди схожі на коней, а коні - на людей. Любов і смерть нерозривно пов'язані і мають потужні наслідки. Долі провінційних жителів показані через призму сприйняття кіньми.
Виходячи з одного лише синопсису, помітно, що фільм робить ставку не на сценарій, а на психологічний вплив на глядача. Хоча навіть у текстовій формі твір вийшов би досить цікавим, оскільки долі персонажів переплітаються доволі несподіваним чином. «Про коней і людей» - по-хорошому фестивальне кіно, яке може дивувати окремими сценами, але в комплексі дуже правильно працює на емоційну складову. Але й без того краса чарівної Ісландії і первісна свобода коней роблять картину як мінімум маленьким візуальним дивом.
Сергей Задко 19 липня 2014
Like

Ім’я:
07 грудня 2019
Ваш коментар

популярні статті


Що в кіно? Прем'єри тижня (14-20 листопада) Що в кіно? Прем'єри тижня (14-20 листопада)

Крістіан Бейл і Метт Деймон в претенденті на Оскар, "Ангели Чарлі" та інші новинки прокату.

13 листопада 2019 0 1822
Що в кіно? Прем'єри тижня (21-27 листопада) Що в кіно? Прем'єри тижня (21-27 листопада)

Сиквел "Крижаного серця" та інші новинки прокату.

20 листопада 2019 0 1326
Всесвіт Мавки у Києві Всесвіт Мавки у Києві

Відкрився дизайнерський «Сільпо», прикрашений ілюстраціями з мультфільму

21 листопада 2019 0 1189
Що в кіно? Прем'єри тижня (28 листопада - 4 грудня) Що в кіно? Прем'єри тижня (28 листопада - 4 грудня)

Повернення в Абатство Даунтон, Агнєшка Голланд і інші новинки прокату.

28 листопада 2019 0 775
Будь собою! Будь собою!

У Києві пройде інклюзивний фестиваль «Єврофест: кіно для кожного»

28 листопада 2019 0 608