Жахи «Молодості»


 Жахи «Молодості»
Великі і маленькі
Як і слід було очікувати, слідом за урочистою церемонією відкриття Київського МКФ «Молодість», неминуче настали робочі будні цієї головної (так принаймні вважають його організатори) кінематографічної події України. І справедливості заради варто визнати, що заявлені амбіції організаторів поки що підтверджуються фільмами, які були представлені як в конкурсній програмі, яка поки перебуває на своїй студентській фазі, але незабаром перейде в фазу короткометражну, так і в рамках різних позаконкурсних програм. Так, німець Пауль Мішу у своїй студентській роботі «Набілла», дія якої розгортається в наші дні десь на півночі Афганістану, замислюється над трагічними наслідками зіткнення різних культурних традицій (можливо, до цього його спонукали найрізноманітніші події, пов'язані з навалою на Європу сотень тисяч біженців), а мексиканець Ернесто Мартінес Бусіо досліджує природу материнства в жорстких (і жорстоких) умовах бідних латино-американських країн у своєму студентському екзерсиси «Всі приводи світу». Колишній бельгійський студент Олександр Жільме в своїй дипломній роботі «Сміття» (хоча їй цілком підійде і назва «Треш») демонструє спадкоємність національних традицій чорного гумору і радикалізму в поглядах на світ і його устрій, властивих кінематографу цієї країни.
Варто також відзначити, що в цьому році фестиваль «Молодість» розпочався, як то кажуть, з місця в кар'єр: практично можна бути впевненим, що найрадикальніші фільми програми вже були показані. Один з них - дебютний повнометражний фільм мексиканця Еміліано Рочі Мінтера «Ми є плоть», який відкривав нову позаконкурсну програму фестивалю «Жахи «Молодості». Фільм, автор якого зазнав відчутного впливу Гаспара Ное (навіть назви фільмів ментора і учня на іспанському перегукуються - Carne у Ное і Tenemos la carne у Мінтера), вже встиг шокувати навіть бувалу публіку фестивалю Fantasia і знаменитого Роттердамського фестивалю, що вважається головним світовим оглядом незалежного і радикального кіно. І треба сказати, що є чим - велика кількість візуально виразних сцен сексу, інцесту, насильства і оргій канібалів, втім, цілком виправданих з точки зору художнього задуму режисера і сценариста, здатне вразити самого підготовленого глядача. І за всім цим ховається неабияка творча особистість (нехай і досить химерного спрямування), що не забули відзначити такі метри сучасного кіно як Алехандро Гонсалес Іньярріту і Карлос Рейгадас, а це для дебютанта дорогого коштує.
Жахи іншого роду демонструє в своїй новій стрічці «Аустерліц» Сергій Лозниця. Традиційна для цього видатного кінематографіста математично вивірена (в буквальному сенсі) манера подачі матеріалу, навмисне вилучення кольору (ця документальна стрічка знята в чорно-білій гамі) лише підкреслює безжалісність погляду режисера на відвідувачів колишніх концентраційних таборів, які своєю поведінкою перетворюють їх мало не в парки розваг в дусі якого-небудь Діснейленду. І роздуми, до яких підштовхують подібні авторські спостереження Лозниці (який, як і всякий видатний художник, не дає відповідей, але ставить запитання), здатні шокувати сильніше візуальних жахів мексиканця Мінтера.
Що ж, подивимося, чим ще зможе здивувати 46-я, але вічна, «Молодість.
Алексей Першко 24 жовтня 2016


Ім’я:
13 червня 2021
Ваш коментар

популярні статті


Улюблений українець Квентіна Тарантіно Улюблений українець Квентіна Тарантіно

МОҐІ FEST 9-17 червня

06 червня 2021 0 9001
Що в кіно? Прем'єри тижня (20-26 травня) Що в кіно? Прем'єри тижня (20-26 травня)

Кейт Вінслет, Кевін Костнер і інші зірки в новинки прокату.

19 травня 2021 0 5819
Німі Ночі закривають? Німі Ночі закривають?

За рішенням Наглядової Ради УКФ

24 травня 2021 1 3497
Останній день юності Останній день юності

Останній день юності - найдовший короткометражний фiльм на кiнофестивалi Молодiсть.

26 травня 2021 0 3079
Еталонний геній в Україні Еталонний геній в Україні

Виставка "Сторіччя. Фелліні у світі" в Довженко Центрі

26 травня 2021 0 3078