Алекс ван Вармердам: Київ – дуже світле місто

Увійти через
Реєстрація
 
Алекс ван Вармердам: Київ – дуже світле місто
 
Новини:  Алекс ван Вармердам: Київ – дуже світле місто
Наприкінці квітня в кінематографічному житті України відбулася яскрава подія: відкривати свою першу в Україні ретроспективу до Києва приїхав культовий голландський режисер Алекс ван Вармердам (далі – АВВ). І приїхав не один, а зі своїм братом Марком (МВВ), який є незмінним продюсером фільмів та вистав свого брата. 26 квітня в київському готелі Radisson Blu Podil відбулася бесіда з братами ван Вармердамами, в якій взяв участь і кореспондент національного порталу kino-teatr.ua. Пропонуємо до вашої уваги запис цієї цікавої бесіди.
П. – В творчості яких режисерів ви шукаєте джерело натхнення?
    АВВ. – Оскільки я народився 1952-го року, а формувався як режисер в 70-х роках минулого століття, то в першу чергу маю згадати Хічкока та Бунюеля, хоча що стосується першого, то на той час він вже був мертвим автором. Варто згадати і такі фільми, як «Французький зв’язковий» з Джином Хекменом.  І взагалі дуже важко відповідати на подібні питання, адже іноді важко вказати на якісь цілком визначені фільми або їхніх авторів: все складається з тисяч маленьких художніх досвідів та переживань. Але все ж згадає ще Лорела та Харді, які також дуже вплинули на мою творчу манеру. У них я навчився показувати людей повністю, з голови до п’ят: мені здається, що людське тіло повністю говорить значно більше, ніж крупний план обличчя чи якоїсь іншої частини тіла.
П. – А що ви можете сказати про нове покоління голландського кіно?
    АВВ. – Я так сподівався, що це питання мені не зададуть (сміється). Знаєте, мені важко про це говорити, адже молоде покоління дуже розпорошене, вони знімають фільми час від часу і переважно це комерційний продукт. Та  й режисери то з’являються, то щезають і знімають вкрай нерегулярно.  
П. – А чи бачили ви ільми групи бельгійських режисерів, представницею якої є Фіона Гордон зі своїм фільмом «Айсберг», який дуже нагадує ваші фільми?
    АВВ. – А я його не бачив. Як, ви говорите, її звуть?
П. – Фіона Гордон.
    АВВ. – ні, не знаю, але мені відомо, що в Бельгії зараз йде ціла хвиля гарного кіно.
В. – В одному з інтерв’ю після «Боргмана» ви сказали, що самі собі виставляєте певні творчі обмеження. І додали, що в «Шнайдері проти Бакса», який буде фільмом про найманих вбивць, в якому нікого не мають вбити. Чому ж ви самі порушили власні обмеження?
    АВВ. – Така ідея була у мене тільки на початку процесу, і не варто забувати, що сам творчий процес – це гра, правила якої варто іноді змінювати. Ідея фільму про двох найманих вбивць, в якому нікого не вбивають, звичайно прекрасна, але мені здавалося досить дурним строго слідувати встановленим правилам, але знімати при цьому погане кіно. До того ж, коли я сідаю за сценарій нового фільму, у мене немає чіткого його плану – я просто починаю писати і події підкоряються творчій логіці.
П. – Більшість ваших фільмів відкриті для глядацьких домислів і завжди залишають багато питань без відповідей. А для вас самих вони теж відкриті для домислів?
    АВВ. – Так, ви праві, люди часто бачать в моїх фільмах те, чого я не бачу сам. І мені це вкрай цікаво, і я ніколи не спростовую тих смислів, які в них побачили глядачі.
П. – А як ви ставитеся до українського кінематографу? Не збираєтесь зняти тут фільм?
    АВВ. – Я нічого не знаю про українське кіно, а що стосується зйомок тут фільму, то можу сказати, що дорогою з аеропорту ми побачили якість футуристичні будинки просто як з якогось фантастичного фільму, а поруч – старі радянські будівлі. Це мене дуже вразило, то ж – хто знає…
    МВВ. Можливо, Алекс ще не в курсі, але віднедавна я продюсую не тільки його фільми (сміється), і один з них- це новий фільм Сергія Лозниці.
    АВВ. – Треба ще сказати, що в Амстердамі показують багато фільмів з усього світу, і вони дуже швидко змінюються в репертуарі, але наскільки мені відомо, українські фільми ще ніколи не потрапляли на афіші голландських кінотеатрів. До того ж я – режисер, а не людина, яка дивиться по 10 фільмів щодня: мені потрібен час для моєї власної творчості.
П. – Дозвольте уточнити, про який фільм Сергія Лозниці йдеться – про «Донбас» чи «Бабин Яр»?
    МВВ. – Англійською він називається Gentle Creature, тобто «Чарівна істота». Це ігрове кіно, яке ми почнемо знімати в липні цього року. А «Донбас» ми також з ним обговорювали.
П. – Очевидно, що Марк працює не тільки з братом, але все ж хотілось би спитати, як йому працюється з Алексом. Чи дозволяє собі Марк втручатися до творчого процесу брата?
    МВВ. – Мені з ним дуже важко працювати (сміється). Ми працюємо разом вже 40 років – спочатку в театрі, потім в кіно. Моя нинішня робота – директор театральної компанії та продюсер всіх фільмів Алекса. Але я – нетиповий продюсер – я не знімаю фільми задля прибутку, я роблю це лише тому, що Алекс постійно пише сценарії і їх треба реалізовувати. При цьому я і гадки не маю, що він там пише - він мені нічого не показує доти, доки не вирішить, що сценарій готовий. Таким чином, я не втручаюся до процесу написання, і моя робота починається в той момент, коли сценарій вже написано.
П. Знімаючи фільм, ви думаєте про аудиторію, для якої це робите?
    АВВ. – Звичайно думаю, адже моя аудиторія – це я. Я розраховую, що майбутній глядач буде чимось схожий на мене: за рівнем освіті, за розуміння того, що відбувається.
П. – Ви провели в Києві вже 1 день. Які головні враження, окрім будівель, про які ви вже згадували?
    АВВ. –Та я поки окрім будівель ще нічого не бачив (сміється), і я не очікував, що Київ – таке світле місто. Він справляє враження південного міста, здається, що ти десь на Рив’єрі.
П. – Що ж, дякуємо за візит і творчих вам успіхів.
   
Алексей Першко 30 травня 2016
Коментарі
 
Ім’я
26 травня 2017
Ваш коментар
Якого кольору трава?
 
помаранчевого
Коричневого
чорного
Синього
Червоного
Зеленого

Підписатися на обговорення

популярні інтерв'ю

Сестри Перрон: Як вижити в будинку із привидами

Андреа і Сінтія Перрон - старша і одна з молодших сестер, яким довелося виживати в справжньому будинку з привидами. Саме їх історія лежить...

24 липня 2013

85
42933

Баррі Зонненфельд: "Люди в чорному 3" мають найкраще 3D

Напередодні виходу у всіх сенсах фантастичної комедії «Люди в чорному 3» режисер Баррі Зонненфельд давв ексклюзивне інтерв'ю кращому...

13 травня 2012

79
15742

Віра Фарміга: Я вивчала демонологію заради "Закляття"

Актриса Віра Фарміга напередодні прем'єри містичної картини "Закляття", заснованої на реальних подіях, розповіла про свій досвід...

17 липня 2013

104
15128

Грег Хедсон:Схожого на "Морський бій" раніше не знімали

Ветеран війни в Іраку, який втратив на полі бою обидві ноги, Грегорі Д. Хадсон розповів кращому українському кінопорталу kino-teatr.ua про...

26 квітня 2012

112
14691

Марина Петренко: "Джентльмени удачі" - чесний фільм

За пару місяців до виходу римейку культової радянської комедії «Джентльмени удачі», яким зайнявся Тимур Бекмамбетов, виконавиця головної...

26 жовтня 2012

109
14319

 






fk tw G+