Олексій Герман-мол: "І навіть Спілберг дивна людина"

Увійти через
Реєстрація
 
Олексій Герман-мол: "І навіть Спілберг дивна людина"
 
Новини: Олексій Герман-мол: "І навіть Спілберг дивна людина"

Для Олексія Германа мол. Україна, і особливо Київ знакові місця. Адже саме тут народилася його мама, сценаристка Світлана Кармаліта, і саме на "Молодості" він представляв свою першу кінороботу. Зараз вже відомий кінорежисер, двічі учасник конкурсу Венеціанського кінофестивалю ("Garpastum" і "Паперовий солдат") Герман мол. працює над новим "секретним проектом" з назвою "Під електричними хмарами", ескізи якого вперше були показані в рамках спеціальних подій київської "Молодості 41 ". Олексій присвятив два з половиною роки написанню сценарію і повідав, що його нова картина буде складатися з новел, де будуть показані люди багаті і бідні. Цікаве і те, що картина буде знята в копродукції Росії, України та Польщі. Після презентації завжди вдумливий і неквапливий Олексій приділив трохи часу і на інтерв'ю.

Під час представлення кінопроекту Ви розповідали про вибір натури в Україні. Які міста Ви обираєте?

Ми наразі дивимось всю Україну. Немає розподілу по територіям, що повинен бути тільки Харків, або Одеса, або Львів. Ми не дивимось за географічним принципом. Ми дивимось те, що підпадає під історії.

Чи може сучасне російське кіно впливати на світовий кінопроцес в сенсі впровадження нових тем або прийомів?

Зараз не може, тому що ми не йдемо в авангарді з розвитком мистецтва. У нас є фестивалі безглуздіші "Кінотавра", і у нас є досить багато хороших режисерів, але ми не належимо до якоїсь парадигми розвитку східноєвропейського кіно. Це може змінитися.

А чому Ви висловились в негативному плані з приводу "Кінотавра"?

По-перше мені не подобається те, що "Кінотавр" так і не став тим майданчиком, який реально впливає на долі фільмів. Тому що після перегляду тих фільмів, які виграв "Кінотавр" і того факту, як на них ходить глядач, виходить показник більш ніж дивний. Це означає, що "Кінотавр" не є знаком якості для глядачів. Коли картина приймаючи кращі призи заробляє копійки, це не дуже добре. Ось це означає, що люди в десять, двадцять разів слабкіше реагують на фільм з "Кінотавра", чим на фільм з Канн. Це фестиваль який просто менше знають. Умовно, не був би фільм Федорченко (авт. "Вівсянки") у Венеції, а був би одразу на "Кінотаврі" - у нього була б гірша доля. Якби фільм Звягінцева (авт. "Олена") був би лише на "Кінотаврі" (авт. Фільм був показаний в програмі Канн "Особливий погляд") - його б проглянуло значно менше глядачів. У кожній країні є такі фестивалі. Він не став якоюсь неймовірною подією. Міг би стати, але не став.

Чи є такі ідеї, які через кіно Ви не зможете виразити?

З приводу ідей, які хочеться зняти, то вони ніколи не будуть зняті. Якщо раніше була віра, що ідею можна пустити в світ і хтось це зробить, то зараз передавати її комусь не хочеться, тому що є відчуття, що її зіпсують. Є розуміння, що не можна випускати зі своїх рук. Будь-яке кіно: комерційне чи ні потрібно любити. Будь-яке кіно треба хотіти зробити. І це бажання битися за картину набуває якогось радикалізму. Кіно роблять дивні, складні люди. І навіть Спілберг складна, дивна людина. Тому для того, щоб свою ідею комусь довірити, потрібно знати, що ти передаєш її іншому божевільному. А його треба шукати.

У кінопроекті, який Ви представили, Ви розповіли, що будуть дуже багаті і дуже бідні персонажі. Чи існує для Вас середній клас? Чи цікавий він Вам?

В якійсь мірі він є. Напевно цікавий середній клас, який усвідомив себе. Цікаве те, що людина творить сама. В російського дворянства було своє обличчя, у російських купців своє. Цікаво говорити про тих, хто відповідає за себе. Наш середній клас абсолютно пародіює, те що він бачить по телевізору, те що він бачить в американському середньому класі, те що він бачить в офісних компаніях. Чи можна знімати картини про середній клас, який копіює не маючи своєї особи? Напевно можна. Але тоді це не про середній клас, це підмінне. Наш середній клас зараз фокусується на споживанні. Чи цікаво мені знімати картину про чотирьох офісних працівників, які йдуть по торгівельному центру і вони в точності схожі на таких же офісних працівників з інших країн світу? Про них нецікаво. Про їх метри довкола цікаво. Але це буде більш ніж про середній клас.

На "Молодості" ви представляли свій перший короткометражний фільм. Як змінився фестиваль у вашому відчутті за ці роки?

По-перше знаєте що: немає корабля. Це здається не правильно. По-друге шкода, що фестиваль не проходить в Домі Кіно. Мені здається, що тут стало менше молодих. Потрібно повертатись до більш неформального стилю. Все це вже починає нагадувати правильний фестиваль. А в "Молодості" була краса - це був неправильний, якийсь дурний фестиваль. І це було добре.

Розмовляв Максим Івануха

  

Катя Зиновьева 01 листопада 2011
Коментарі
 
Ім’я
22 липня 2017
Ваш коментар
Скільки рук має людина?
 
шість
Дві
Вісім
девять
П’ять
Чотири

Підписатися на обговорення

популярні інтерв'ю

Сестри Перрон: Як вижити в будинку із привидами

Андреа і Сінтія Перрон - старша і одна з молодших сестер, яким довелося виживати в справжньому будинку з привидами. Саме їх історія лежить...

24 липня 2013

85
43461

Баррі Зонненфельд: "Люди в чорному 3" мають найкраще 3D

Напередодні виходу у всіх сенсах фантастичної комедії «Люди в чорному 3» режисер Баррі Зонненфельд давв ексклюзивне інтерв'ю кращому...

13 травня 2012

79
16137

Віра Фарміга: Я вивчала демонологію заради "Закляття"

Актриса Віра Фарміга напередодні прем'єри містичної картини "Закляття", заснованої на реальних подіях, розповіла про свій досвід...

17 липня 2013

104
15464

Грег Хедсон:Схожого на "Морський бій" раніше не знімали

Ветеран війни в Іраку, який втратив на полі бою обидві ноги, Грегорі Д. Хадсон розповів кращому українському кінопорталу kino-teatr.ua про...

26 квітня 2012

112
14997

Марина Петренко: "Джентльмени удачі" - чесний фільм

За пару місяців до виходу римейку культової радянської комедії «Джентльмени удачі», яким зайнявся Тимур Бекмамбетов, виконавиця головної...

26 жовтня 2012

109
14599

 






fk tw G+