Фредерік Лавінь: Лілль стане Каннами серіалу

Увійти через
Реєстрація
 
Зачарований принц | Charming
Фредерік Лавінь: Лілль стане Каннами серіалу
 
Новини: Фредерік Лавінь: Лілль стане Каннами серіалу
Одним з почесних гостей 8-го Одеського МКФ був Фредерік Лавінь, артистичний директор найбільшого європейського і одного з найбільших світових фестивалів серіального мистецтва Series Mania, в квітні цього року в восьмий раз пройшов у французькій столиці. Природно, кореспондент національного порталу Kino-teatr.ua не міг пройти повз можливості з'ясувати і месьє лавин перспективи розвитку цього молодого мистецтва.
ФЛ. - Я хочу відразу дати вам свою візитку.
КТ. - Але наскільки мені відомо, ваша кар'єра на фестивалі Series Mania вже практично закінчена: незабаром ви разом з директоркою цього фестивалю Лоранс Ерцберг (з нею кореспондент порталу kino-teatr.ua спілкувався рік тому) почнете займатися організацією нового серіального форуму в Ліллі.
ФЛ. - О, ви прекрасно поінформовані! Але все не так радикально: фестиваль збереже своє ім'я і, я сподіваюся, ми продовжимо робити те, що почали робити в Парижі. Але, безумовно, щось повинно змінитися - по крайней мере, місто.
КТ. - Та й підтримка з боку держави з'явиться.
ФЛ. - Ми і в Парижі мали державну підтримку, але в Ліллі вона стане відчутно більш значною. Та й з боку регіональної влади у нас буде дуже сильна підтримка - значно сильніше тієї, що у нас була в Парижі.
КТ. - А чому був обраний саме Ліль?
ФЛ. - На цю роль претендувало кілька міст. І коли держава захотіла зробити дійсно великий і впливовий фестиваль серіалів Ліль був обраний з кількох причин, головна з яких полягає в тому, що там немає кінофестивалю або ж взагалі фестивалю, пов'язаного з візуальними мистецтвами. Там є багато всього, але тільки не кінофестиваль. Але ж у Франції чи не в кожному хоч скільки-небудь значущу місті є свій кінофестиваль. Так що Ліль доклав чимало зусиль і вклав чимало коштів у те, щоб роздобути цей фестиваль. І складність полягала в тому, що ми з Лоранс усіма силами захищали кандидатуру Парижа, але ...
КТ. - Тобто незабаром Ліль стане «Каннами серіалів»?
ФЛ. - Так, так кажуть, але Каннському фестивалю вже 70 років, а нам всього вісім. Та й бюджет у нашого фестивалю не можна порівняти з каннським.
КТ. - Ясно. А не можете розповісти, як у Франції стають артистичними директорами фестивалів серіалів?
ФЛ. - Якщо коротко можу, але моя професійна кар'єра дуже нетипова, адже за освітою я фахівець з вирощування продуктів харчування, але в якийсь момент я вирішив все круто поміняти і став программатором кінофестивалю в Анже (фестиваль за профілем близький київської «Молодості» - КТ. ), де під керівництвом Клода-Еріка Пуаро (він є також засновником і керівником європейської мережі кінотеатрів Europa Cinemas - КТ.) пропрацював 5 років. Потім я кілька років був аташе з аудіовізуальних питань у Французькому інституті в Лондоні, а повернувшись до Парижа став займатися освітніми програмами в Forum des Images (муніципальна медіатека і багатозальний кінотеатр, де і зародився в наслідку фестиваль Series Mania - КТ.). І саме звідси і народилася ідея серіального фестивалю, адже ми подумали, що серіал стає все більш популярним серед молоді та пройти повз ми просто не могли. І треба сказати, що на той момент я був лютим Синефіли і на все телевізійне дивився зверхньо. Але з часом і з кількістю переглянутих серіалів (в першу чергу від НВО або французького Canal +, завдяки яким автори серіалів стали стосуватися все більш серйозних і важливих тем) я змінив думку, і ми з Лоранс вирішили пуститися в цю авантюру. І дуже швидко ми знайшли вдячну публіку, а вже через 4 роки ми зробили дуже важливий крок - організували Форум серіальної ко-продукції, який ознаменував перехід нашого фестивалю в професійну площину. Звичайно, за модель ви взяли кінематограф (на безлічі кінофестивалів є подібні професійні заходи): нам здається, що в сучасному світі не можна замикатися в національних кордонах і обмін ідеями, досвідом і фінансами всім йде тільки на користь. Успіх був миттєвим і з тих пір фестиваль неухильно зростає.
КТ. - Так, тільки в цьому році ваш фестиваль відвідали понад 53 тисяч глядачів.
ФЛ. - А ви так «підковані»! Можна подумати, що ви з секретної служби! (Сміється). Так, на перший фестиваль прийшло близько 8-ми тисяч глядачів, на 8-й - вже понад 53 тисяч.
КТ. - А коли по-вашому народився серіал в сучасному розумінні? У той момент, коли боси каналу НВО вирішили дати творчу свободу і покласти всю відповідальність за результат людині, який зараз називається шоураннер?
ФЛ. - Так, в кінці 90-х років минулого століття почався золотий вік серіалу - саме тоді НВО вирішив ризикнути, надавши практично повну свободу шоураннер. І першим став Девід Чейз з серіалом "Клан Сопрано", а потім з'явився Девід Саймон з культової «Прослуховуванням». Треба сказати, що це був дуже сміливий крок з боку НВО, адже спочатку ці серіали не були рентабельними. Але боси каналу ризикнули, що і привело до появи на світло авторського серіалу. І тут варто звернути увагу ось на який парадокс: зараз у Франції, має найпотужніші традиції авторського кіно, вчаться писати (і взагалі створювати) серіали колективними зусиллями, як це було до появи авторського серіалу в США. Необхідно також констатувати, що Франція (і Європа) відстають у розвитку серіального мистецтва від США, адже у нас Canal + звернув на нього увагу лише до середини першого десятиліття 21-го століття. І все ж треба додати, що серіал стрімко і на наших очах перетворюється з розважального продукту в справжнє мистецтво і породжує своїх «зірок», які сильно відрізняються від «зірок» кіно. І головні «зірки» цього мистецтва - це шоураннер, які є в більшості випадків одночасно і продюсерами, і сценаристами, і режисерами серіалів - і це дуже сильно відрізняє їх від авторів кіно, які рідко беруться за продюсування власних творів. Але все вищесказане в першу чергу відноситься до американських серіалів.
КТ. - А хіба з французькими серіалами від Canal + на кшталт «Повернених» або ж «Марселя» не та ж ситуація?
ФЛ. - Так, приблизно, але Canal + тільки намагається впровадити американську систему у Франції, та й то Фабріс Гобер (автор серіалу «Повернені») не є продюсером свого серіалу - боси Canal + мають вплив на загальне художнє рішення серіалу, на його атмосферу, сценарій та інше. А ось, наприклад, в Данії є такий автор Адам Прайс (серіал «Уряд»), який на свій наступний проект заручився підтримкою однієї продюсерської компанії і став шоураннер в американському розумінні цього терміна. Так що і в Європі теж стали з'являтися свої шоураннер. І взагалі в світі серіал зараз переживає розквіт: в Австралії, наприклад, проводиться безліч серіалів, серед яких є навіть такі, шоураннер яких є представники корінних народів; стали займатися серіалами такі кінематографічні гіганти як Німеччина та Італія (згадайте хоча б «Гоморру»), до процесу підключилася і Росія (в цьому році в програмі нашого фестивалю були 2 російських серіалу), і не варто забувати про Польщу.
КТ. - На жаль, в цьому списку відсутній Україна.
ФЛ. - Так, ви кілька відстаєте, але не варто впадати у відчай, адже і у нас 10 років тому становище з серіалами було просто катастрофічним.
КТ. - Що ж, спасибі на доброму слові! І усіляких вам творчих успіхів! 
Алексей Першко 31 серпня 2017
Коментарі
 
Ім’я
27 травня 2018
Ваш коментар

Підписатися на обговорення

популярні інтерв'ю

Сестри Перрон: Як вижити в будинку із привидами

Андреа і Сінтія Перрон - старша і одна з молодших сестер, яким довелося виживати в справжньому будинку з привидами. Саме їх історія лежить...

24 липня 2013

85
44892

Баррі Зонненфельд: "Люди в чорному 3" мають найкраще 3D

Напередодні виходу у всіх сенсах фантастичної комедії «Люди в чорному 3» режисер Баррі Зонненфельд давв ексклюзивне інтерв'ю кращому...

13 травня 2012

79
16860

Грег Хедсон:Схожого на "Морський бій" раніше не знімали

Ветеран війни в Іраку, який втратив на полі бою обидві ноги, Грегорі Д. Хадсон розповів кращому українському кінопорталу kino-teatr.ua про...

26 квітня 2012

112
16374

Віра Фарміга: Я вивчала демонологію заради "Закляття"

Актриса Віра Фарміга напередодні прем'єри містичної картини "Закляття", заснованої на реальних подіях, розповіла про свій досвід...

17 липня 2013

104
16276

Марина Петренко: "Джентльмени удачі" - чесний фільм

За пару місяців до виходу римейку культової радянської комедії «Джентльмени удачі», яким зайнявся Тимур Бекмамбетов, виконавиця головної...

26 жовтня 2012

109
15170

 



fk tw