Георгій Делієв: Визначення "клоун" - дуже містке

Увійти через
Реєстрація
 
Георгій Делієв: Визначення "клоун" - дуже містке
 
Новини: Георгій Делієв: Визначення "клоун" - дуже містке

 Людина-оркестр Георгій Делієв окремих рекомендацій не потребує, адже він є частиною українського культурного ландшафту вже кілька десятиліть. Нещодавно Георгій приїжджав до Києва на зйомки нового проекту для каналу ICTV і не міг не прийти на показ стрічки Кіри Муратової, приурочений до Дня народження цього видатного українського режисера. Кореспондент порталу kino-teatr.ua зустрівся з Георгієм і поговорив про його творчій кар'єрі, роботі з Муратовою, Сергієм Лозницею і Террі Гілліамом. Пропонуємо вашій увазі коротку текстову версію інтерв'ю, а його повний відеозапис ви можете подивитися на Youtube-каналі cinecura Олексія Першко.

КТ. - У свідомості масового глядача ви є головною дійовою особою театру «Маски». А ким ви самі собі представляєтеся? Можливо, ваше уявлення про себе самого відрізняється від масового?
ГД. - Ну, це знаєте, такий буддистський питання - хто ти? На яке немає відповіді. Ніхто ще на нього не відповів. У відповідь - лише мовчання. Знаєте, коли я зайнятий чимось в певний час, ось тоді я себе відчуваю кимось. А мої заняття весь час змінюються - я і художник, і музикант, і композитор, і вірші складаю, сценарії пишу, і спектаклі різні ставлю (і не тільки в «Масках»), і знімаю, і знімаюся. І знімаюся у самих різних режисерів. І це різноманіття мені дуже подобається. І мені дуже пощастило в житті, що Господь звів мене з такими різними людьми, адже мені найцікавіше так пізнавати життя - через спілкування з такими людьми, як зокрема, Кіра Муратова. Тобто, у мене немає такого кліше, щоб я міг сказати - я режисер «Маски-шоу» або я актор в такому-то театрі.
КТ. - Ну, може ви якась трансцедентальна сутність?
ГД. - Всі ми такі, це зрозуміло! Але я часто люблю відповідати: я - клоун. Мені здається, що це поняття об'єднує всі мої іпостасі, професії і способи творчого вираження.
КТ. - Тобто ви - комедіант?
ГД. - А клоун - не завжди комедіант.
КТ. - Я маю на увазі середньовічне уявлення.
ГД. - А я не жив в Середньовіччі і не знаю, як там було.
КТ. - Ну, може якесь ваше попереднє втілення десь там побутувало.
ГД. - Ой, перестаньте! А то, що нам про це пишуть, ми ж все одно не знаємо, як там було насправді. Тому я до цього минулого не прив'язуюся. Я, звичайно, вивчав історію театру дель-арте, але по картинках і тим сюжетів, які описані. Але, до речі, коли я дивився гравюри Грімальді (італійський живописець 17-го століття), то мені здається, що він був нашим сучасником - це такий театр абсурду, сюрреалістичний театр, і театр комедії, і цирк, і вуличний театр. І, може бути, такий артхаузний андерграундний театр в одній особі. Слава Богу, що нас вже зможуть розглядати, якщо збережуться відео.
КТ. - Ну, кажуть же, що інтернет пам'ятає все так щось збережуться.
ГД. - Сподіваюся. Так що, резюмуючи, я не знаю, хто я.
КТ. - Добре. А як склалося, що ви потрапили в перший для вас фільм Кіри Георгіївни «Другорядні люди» 2001 року?
ГД. - Ні, ви помиляєтеся, першим для мене фільмом був той, який буде показаний сьогодні - «Три історії" 1997-го року.
КТ. – Так, ви праві. Я ось про що: в масовій свідомості, як ми вже говорили, ви - комік, а тут раптом Кіра Муратова?
ГД, - Так я так і потрапив до неї. Вона запросила мене, Мішу Волошина, Володю Комарова, Вілена Новака (він режисер, але якось так в нашу компашку влився). І вона нас запросила саме як комедійних артистів, які б зіграли комедію положень. Не знаю, наскільки це смішно: мені здається, що це далеко не найкраща моя комедійна роль, але в канву фільму Кіри Муратової якось увійшло і прозвучало як сценка з такого дивного театру абсурду. Тобто я нею і потрапив якраз як комедіант. А ось в інших її фільмах переді мною стояла вже інша задача. Наприклад, в «Чеховських мотивах» у мене вже була більш обширна роль: мені потрібно було бути присутнім в кадрі, нести собою цей образ, цю атмосферу, певний стан. А ось Андрій в «Настроювачі» - це вже головна роль.
КТ. - Тобто можна сказати, що ви поступово розвивалися в її фільмах.
ГД. - Так! Вона дала мені нову путівку в творче життя. Вона відкрила в мені якісь нові здібності, які інакше б залишилися невідомі навіть мені.
КТ. - Добре. Ось ви недавно говорили, що вам пощастило працювати з різними режисерами ...
ГД. - Я і з Террі Гілліамом працював.
КТ. - Правда ?! На якому проекті?
ГД. - Це був театральний проект, спектакль Слави Полуніна Diabolo. Це фізичний театр - новий стиль Слави. У ньому було 2 персонажа - клоун і диявол, між якими і конфлікт, і нерозривний зв'язок. Загалом, це такий філософсько-психологічний наворочений спектакль. У ньому працювали люди з Естонії, з Угорщини, з Росії. Ми репетирували 2 тижні в Парижі, а грали місяць в Ізраїлі, в театрі «Гешер» в Тель-Авіві. А в якості режисерів виступали Террі Гілліам, Віктор Крамер і Слава Полунін.
КТ. - Це просто круто!
ГД. - Так, але це був дуже дивний спектакль: він кожен день грався по-різному, ми кожен день щось придумували, репетирували.
КТ. - Вибачте, а в якому році це було?
ГД. - За два роки до того, як у Гілліама вийшов фільм «Імаджинаріум Доктора Парнаса». І до речі в ньому він багато запозичив з цього спектаклю, дуже багато.
КТ. - А як сталося, що ви потрапили до Сергія Лозниці?
ГД. - Абсолютно випадково. Ми поверталися з «Масками» з гастролей в Хорватії, і був дуже складний переліт мало не з п'ятьма пересадками. І випадково зустрілися з другим режисером Марією Чусовою, яка і сказали, що зараз вона працює над фільмом Сергія Лозниці. А я в його творчість вперше прямо-таки закохався, коли подивився фільм «У тумані». Я був членом журі Мінського кінофестивалю «Лістапад» і фільм справив на мене враження, я голосував за нього. І тут мені кажуть, що для мене є роль в його новому фільмі. Правда, це була не та роль, яку я в підсумку зіграв у «Донбасі».
КТ. - Наскільки я знаю, це була роль того чиновника, який приймає делегацію щодо мощей.
ГД. - Так, але я сказав, що не можу грати таку роль.
КТ. - А чому?
ГД. - Тому, що там спочатку йшлося про мощі святого Іллі Муромця, а я, як православний, не можу грати такі ролі. І, до речі, в кінці кінців, Сергій змінив сценарій і замінив Муромця якимось вигаданим святим. А мені запропонували роль Батяні.
КТ. - Ви з нею приголомшливо впоралися! Ця роль поміняла моє сприйняття вас як персонажа!
ГД. - Дякую.
КТ. - Це я вам дякую! І удачі вам у всіх творчих починаннях!
Алексей Першко 28 листопада 2018
Коментарі
 
Ім’я
26 березня 2019
Ваш коментар

Підписатися на обговорення

популярні інтерв'ю

Сестри Перрон: Як вижити в будинку із привидами

Андреа і Сінтія Перрон - старша і одна з молодших сестер, яким довелося виживати в справжньому будинку з привидами. Саме їх історія лежить...

24 липня 2013

104
46524

Грег Хедсон:Схожого на "Морський бій" раніше не знімали

Ветеран війни в Іраку, який втратив на полі бою обидві ноги, Грегорі Д. Хадсон розповів кращому українському кінопорталу kino-teatr.ua про...

26 квітня 2012

130
17919

Баррі Зонненфельд: "Люди в чорному 3" мають найкраще 3D

Напередодні виходу у всіх сенсах фантастичної комедії «Люди в чорному 3» режисер Баррі Зонненфельд давв ексклюзивне інтерв'ю кращому...

13 травня 2012

97
17329

Віра Фарміга: Я вивчала демонологію заради "Закляття"

Актриса Віра Фарміга напередодні прем'єри містичної картини "Закляття", заснованої на реальних подіях, розповіла про свій досвід...

17 липня 2013

121
16964

Марина Петренко: "Джентльмени удачі" - чесний фільм

За пару місяців до виходу римейку культової радянської комедії «Джентльмени удачі», яким зайнявся Тимур Бекмамбетов, виконавиця головної...

26 жовтня 2012

126
15518

 



fk tw