Софі Семен і Реда Катеб: Вендерс - останній поет кіно

Увійти через
Реєстрація
 
Софі Семен і Реда Катеб: Вендерс - останній поет кіно
 
Новини:  Софі Семен і Реда Катеб: Вендерс - останній поет кіно
В рамках 12-го фестивалю «Вечори французького кіно», який триватиме в різних містах України ще майже місяць, демонструється нова стрічка знаменитого німецького режисера Віма Вендерса «Прекрасні дні в Аранхуесі». Передчуваючи цю подію, кореспондент національного порталу kino-teatr.ua зустрівся в паризькому готелі Intercontinental Paris Le Grand з виконавцями головних ролей в цьому фільмі - Софі Семен (яка на даний момент є супутницею життя австрійського драматурга Петера Гандке - автора п'єси, за якою фільм поставлений ) і Редою Катебом. Ось що стало результатом цієї зустрічі.
В. - «Прекрасні дні в Аранхуесі» - перший франкомовний фільм Віма Вендерса, та й Петер Гандке писав однойменну п'єсу французькою. Як з французькою у Вендерса?
РК. - Вім дуже побіжно говорить високою французькою, так що всі зйомки пройшли виключно цією мовою; ми жодного разу не перейшли на англійську.
В. - А як ви потрапили на цей проект?
РК. - Все цілком зрозуміло: остання театральна постановка, в якій я брав участь, була якраз за п'єсою Петера Гандке, яка називалася «По селах» (написана в 1981-му році - КТ.). І гралася вона по-німецьки, так що у мене була можливість попрактикуватися в цій мові, яку я вивчав раніше. А на проект Віма я потрапив дуже просто: пропозиція мені надійшла від мого агента зіграти у фільмі Віма Вендерса, великим фанатом якого я є - він для мене є дуже важливим режисером. Так що я не сумнівався і дав свою згоду, потім мені прислали п'єсу, я прочитав її, після чого відбулася зустріч з Вімом.
В. - А текст вчити було складно? Адже це величезний шмат роботи, м'яко кажучи.
РК. - Повинен сказати, що коли я прочитав текст п'єси, я не зовсім розумів, як на її основі можна зробити фільм. Але виявилося, що і це можливо. Тим більше, що режисер надав нам достатньо волі, а я вже мав уявлення про роботи Віма. Так що я довіряв режисеру більше, ніж якщо б на місці Віма був який-небудь молодий початківець. І у нас ще був цілий тиждень читань, де були тільки ми - Вім, Софі, я і Поло (Реда Катеб з'явився на інтерв'ю зі своїм домашнім улюбленцем). Це дуже допомогло нам в прийнятті рішення, в якому напрямку ми будемо рухатися, екранізуючи «Прекрасні дні в Аранхуесі», яку історію ми хочемо розповісти через цей текст. Потім всім нам, звичайно ж, довелося вчити текст (сміється), причому я завжди спізнювався і доучував свої репліки в кожну вільну хвилину між дублями.
В. - А  у вас був простір для імпровізації?
РК. - Ніякого!
СС. - А я хочу додати, що це, в першу чергу, театральна п'єса, і вчити її було досить просто, особливо з урахуванням мови, якою Петер Гандке написав її. Вона дуже конкретна. Напевно, складніше було мені, адже Жінці (я, звичайно ж, буду говорити про неї) доводилося проробляти роботу спогадів, уяви та ідентифікації себе з усіма жінками. А з іншого боку це був захоплюючий процес - заучування тексту Гандке, адже це не просто риторика або набір слів, нам доводилося постійно копатися в самих собі. І це була справжня радість - працювати з цими словами, мати можливість вимовляти ці слова, складати їх у фрази, грати з образами.
В. - А був Петер Гандке якимось чином залучений у виробництво цього фільму?
РК. - Він доглядав за садом, в якому фільм знімався. Ні, насправді Петер повністю відсторонився від зйомок. Можливо, на самому початку Вім бачив його в ролі письменника, який сидить за столом в кімнаті, але в кінці кінців Петер вибрав роль садівника (сміється).
СС. - Так, він не захотів грати роль письменника.
В. - Чи погодитеся ви з твердженням, що «Прекрасні дні» - сумне кіно, адже в ньому йдеться про позбавлення усіляких ілюзій, про самотність, про плин часу, старіння? І роль Чоловіка в п'єсі і фільмі набагато простіше, ніж доля Жінки?
СС. - Можливо, ви й маєте рацію в деякому сенсі, але це - прекрасна меланхолія, меланхолія, яка є свідомим вибором Жінки. І Чоловік грає тут важливу роль: він, звичайно, ставить питання, але тільки тому, що Жінка хоче на них відповідати, розповідати, розповідати і ще раз розповідати. А самотність цієї Жінки наповнена спогадами, які підживлюють її. Це - не сумна самотність, вона відкрита. До того ж Вім Вендерс додав в п'єсу Письменника (його не було в оригінальній п'єсі Гандке), на частку якого і припадають всі сльози. У Гандке Жінка і чоловік здійснювали спільну внутрішню подорож і подорож зовнішню, разом з Природою, і ці подорожі збагачують їх. Більш того, ці подорожі триватимуть, вони ще не завершені, і самотність носить екзистенційний характер, вона не є судженням або рекомендацією. Звичайно, все, що відбувається, забарвлене ностальгією, це - історія між Чоловіком і Жінкою, яка вже здебільшого в минулому, але це і прекрасна пригода.
В. - Зйомки фільму проходили в будинку Сари Бернар. Цей факт вам якось допомагав під час зйомок?
СС. - Ні (сміх). Звичайно, було прекрасно усвідомлювати, що там колись жила Сара Бернар, велика актриса, але особисто мене це ніяк не надихало. Взагалі-то, я дещо боюся Сари Бернар, але вона, звичайно ж, залишила безліч слідів в цьому будинку, який практично не змінився з тих пір. І подейкують, що саме вона посадила все рододендрони на узліссі, які з тих пір сильно розрослися і зараз там величезна їх кількість. І це просто чудово!
РК. - Так, це дуже красиве місце, і нам було дуже затишно і приємно знімати там кіно. Зйомки були більше схожі на відпустку, а не на роботу. Ми зняли цей фільм всього за 12 днів, і допомогли нам в цьому якщо не Сара Бернар, то вже точно та правильна енергетика, яка там розлита.
В. - А в цьому будинку хтось живе?
РК. - Так, там живуть люди, але в цьому будинку знімається безліч фільмів: навіть я вже колись знімався там.
СС. - Господарі мають потребу в грошах.
В. - А як ви можете прокоментувати застосування 3D в цьому фільмі? Вім вам щось пояснював з цього приводу?
РК. - Так, він хотів спробувати запропонувати глядачеві щось на кшталт занурення в атмосферу місця, дати відчуття перспективи, спробувати надати самому тексту певний обсяг і, здається, це йому вдалося. А що стосується наших відчуттів від роботи в 3D, то нічого особливого в цьому процесі не було: камера була досить звичайною, хіба що з двома об'єктивами, розташованими на тій же відстані один від одного, що і людські очі. Так що і людей на майданчику було не більше звичайного, і нам не доводилося особливо танцювати навколо камери.
В. - Цей фільм зробить вас більш відомим у світі, а додасть вам популярності стрічка «Джанго», яка в лютому відкриє «Берлінале». Ви не плануєте вийти за рамки французького кіно?
РК. - Я взагалі нічого не планую (сміється). Я намагаюся жити сьогоднішнім днем.
В. - А чого варто очікувати від фільму «Джанго»?
РК. - Я б сказав, що не варто очікувати чогось до того, поки не подивишся фільм. Це - найкращий спосіб не розчаровуватися. А з приводу «Джанго» можу лише сказати, що це - не байопік Джанго Рейнхардта; там розказано про один рік його життя під час Другої Світової.
В. - А як вам вдалося навчиться грати на гітарі, як Джанго?
РК. - Так, це останнє питання (сміється). Я вчився грати на протязі року, я зустрічався з французькими ромами на сході країни.
В. - А з Тоні Гатліфом ви не говорили? Він уже знімав щось подібне.
РК. - Так, говорив, але раніше, ще до цього проекту.
В. - А як ви думаєте, чому Вендерс зняв фільм «Прекрасні дні в Аранхуес», який не дуже схожий на той кінематограф, що ми звикли від нього очікувати. Ця стрічка швидше нагадує кіно Мануеля де Олівейри або ж Рауля Руїса?
РК. - Думаю, Вендерс завжди намагається знаходити щось інше, він завжди ризикує і саме це дає йому відчуття свободи. Я вважаю його останнім поетом кінематографа.
Алексей Першко 31 січня 2017
Коментарі
 
Ім’я
26 травня 2017
Ваш коментар
Хто зіграв головну роль у фільмі "Термінатор"?
 
Чак Норріс
невідомо
Арнольд Шварцнегер
Кіану Рівз
Джордж Клуні

Підписатися на обговорення

популярні інтерв'ю

Сестри Перрон: Як вижити в будинку із привидами

Андреа і Сінтія Перрон - старша і одна з молодших сестер, яким довелося виживати в справжньому будинку з привидами. Саме їх історія лежить...

24 липня 2013

85
42944

Баррі Зонненфельд: "Люди в чорному 3" мають найкраще 3D

Напередодні виходу у всіх сенсах фантастичної комедії «Люди в чорному 3» режисер Баррі Зонненфельд давв ексклюзивне інтерв'ю кращому...

13 травня 2012

79
15754

Віра Фарміга: Я вивчала демонологію заради "Закляття"

Актриса Віра Фарміга напередодні прем'єри містичної картини "Закляття", заснованої на реальних подіях, розповіла про свій досвід...

17 липня 2013

104
15137

Грег Хедсон:Схожого на "Морський бій" раніше не знімали

Ветеран війни в Іраку, який втратив на полі бою обидві ноги, Грегорі Д. Хадсон розповів кращому українському кінопорталу kino-teatr.ua про...

26 квітня 2012

112
14702

Марина Петренко: "Джентльмени удачі" - чесний фільм

За пару місяців до виходу римейку культової радянської комедії «Джентльмени удачі», яким зайнявся Тимур Бекмамбетов, виконавиця головної...

26 жовтня 2012

109
14330

 






fk tw G+