«Віллі Перший»: успіх на чотирьох

Увійти через
Реєстрація
 
«Віллі Перший»: успіх на чотирьох
 
Новини:  «Віллі Перший»: успіх на чотирьох
Завершальним фільмом повнометражного конкурсу 46-ї «Молодості» стане французька стрічка «Віллі Перший» від квартету молодих режисерів в складі Людовіка і Зорана Букерма, Юго Тома і Маріель Готьє. Якщо погодиться з розхожою думкою про те, що під кінець фестивалю організатори ставлять ті фільми, які, на їхню думку, більше за інших гідні призів, то «Віллі Перший» повинен отримати мінімум Гран Прі «Молодості». І навіть якщо не погоджуватися, то все одно треба визнати, що ця французька стрічка гідна всілякої уваги. Тому кореспондент порталу kino-teatr.ua винайшов можливість побачити «Віллі Першого» навіть раніше журі і поговорити з двома з чотирьох режисерів стрічки - братами Людовіком і Зораном Букерма (далі в тексті - ББ). Пропонуємо запис цієї розмови вашій увазі.
КТ. - Отже, перше питання: як так сталося, що вас аж четверо?
ББ. - Так вийшло, що я (в даному випадку відповідає Зоран), Юг і Марьель зустрілися під час навчання в кіношколі Люка Бессона чотири роки тому. Ми з першого набору цієї школи.
КТ. - А можете сказати пару слів про цю школу?
ББ. - Люк Бессон створив цю школу всього чотири роки тому, і, хоча вона приватна, але навчання в ній абсолютно безкоштовне. Знаходиться вона в Сен-Дені, під Парижем; власне, там же, де і всі студії компанії Бессона.
КТ. - А скільки там триває навчання - чотири роки?
ББ. - Ні, всього два. І там всього два факультети - режисури і сценарний. І я (знову говорить Зоран) закінчив якраз сценарне відділення, а Юг і Маріель - режисуру.
КТ. (Звертаючись до Людовіка) - А ти?
ББ. - А я там взагалі не вчився.
КТ. - Тобто у тебе немає спеціальної кінематографічної освіти?
ББ. - (Людовик) Ні, я вивчав англійську мову і літературу. (Слово бере Зоран) Закінчивши школу Бессона (офіційно вона називається «Школа Де Ля Сіте» - КТ.), Ми зняли дипломний фільм - зняли втрьох: Людовик, Юг і я. І вже в цьому фільмі ми зняли в головній ролі Даніеля (Ванне - КТ.), який і в «Віллі Першому» грає головну роль.
КТ. - А як ви його знайшли? Просто зустріли на вулиці?
ББ. - Ні, якось в соцмережах ми знайшли документальну короткометражку про людей, які не вміють читати і писати, і одним з героїв там був Даніель, який нас дуже вразив. І коли ми вирішили зняти фільм про таких людей, то зрозуміли, що кращого актора, ніж Даніель нам не знайти. Так і народився наш перший фільм під назвою Perrault, la fontaine, mon cul! А після, вже вчотирьох, ми вирішили взяти участь у фестивалі «48 годин».
КТ. - Вибач, а що це за фестиваль?
ББ. - Це фестиваль, в якому змагаються стрічки, зняті під час його проведення за дві доби. І знімальну групу там ніхто вам не дає, так що добре, що нас було четверо: один знімав, другий займався звуком, третій монтажем і так далі. Так і з'явилася на світ наша команда. На цьому фестивалі ми зняли стрічку, яка називалася Ich bin eine Tata.
КТ. - А як вам взагалі вдається працювати вчотирьох?
ББ. - Сценарій ми пишемо майже як в американському серіалі: ми дуже багато дискутуємо і це ще досить просто. А ось під час зйомок стає складніше, тому що у кожного є своя думка про кожну сцену і сперечатися доводиться набагато більше, перш ніж прийти до якогось демократичного рішення. Хоча, з іншого боку, це має і позитивну сторону: у кожного з нас своє бачення кіно, і коли вони стикаються, це підштовхує нас до пошуку якихось нових рішень.
КТ. - А якщо ми повернемося до Люка Бессона: як так виходить, що студенти його кіношколи знімають не "Заручниць» і «Блакитні безодні»?
ББ. (Сміються) - Очевидно, хоча школа і заснована на кошти Бессона, так би мовити форматування під Бессона там зовсім немає. У нас навіть було відчуття, що в ній навпаки намагалися навчати режисерів, які б ні в якому разі не були схожі на засновника. Більш того, саме школа допомогла нам знайти продюсерів нашого повного метра.
КТ. - Значить і ваш наступний проект не буде фільмом в дусі Бессона?
ББ. - Ні в якому разі.
КТ. - І це буде четвертий фільм з Даніелем Ванне?
ББ. (Сміються) - Хто знає, хоча і виключати цього не можна.
КТ. - А скільки тривали зйомки «Віллі Першого»?
ББ. - 7 тижнів. Це дуже довго для фільмів з таким бюджетом як наш, але ми були змушені знімати так довго, адже Даніель не вміє ні читати, ні писати ...
КТ. - Досі? Я думав, що він вже навчився, якщо ви бачили репортаж про нього ще 4 роки тому.
ББ. - Ні, він ще вчитися, то ж нам доводилося для роботи з ним придумувати різні нетрадиційні методи. А це забирало багато часу, тим більше, що в певному сенсі Даніель - інвалід, і часом найпростіші речі займали у нас 2 години замість двох хвилин, або ж навпаки - якісь складні речі він схоплював на льоту. Так що ми ніколи заздалегідь не могли знати, чи зможе це зробити Даніель чи ні. Сказане вище багато в чому можна віднести і до решти: виконавці головних ролей (крім Ноемі Львовськи, яка зіграла соціальну робітницю) - непрофесійні актори.
ББ. (Людовик) - Ми не давали нашим акторам ніяких реплік ...
КТ. - Тобто все, що ми бачимо на екрані, повна імпровізація?
ББ. - Ні, сценарій ми написали якраз дуже вивірений, але на майданчику вважали за краще просто пояснювати нашим акторам ситуацію і чим вона повинна завершитися, а вони вже самі наповнювали її своїми репліками. Так що можна сказати, що це була керована (або, принаймні, спрямована) імпровізація.
КТ. - А скажіть, як сталося, що ваш фільм був в програмі фестивалю в Довілі, який є фестивалем американського кіно?
ББ. - Все правильно, але з недавніх пір на ньому нагороджується один французький фільм. Приз цей носить ім'я Мішеля Ернано Валенті і вручається кращому дебютному повнометражному фільму. І «Віллі Перший» отримав цей приз і був єдиним французьким фільмом на цьому фестивалі.
КТ. - Я знаю також, що ваш фільм мав величезний успіх у Каннах, в секції Асоціації Сприяння Поширенню Незалежного Кіно. Як це відбувалося?
ББ. - Так, ця Асоціація переглянула ще попередню версію нашого фільму і відразу ж відібрала його в свою канську програму. Метою цієї секції є сприяння в пошуку дистриб'юторів для фільмів, подібних до нашого.
КТ. - І, наскільки відомо, цілі ви своєю досягли.
ББ. - Так, ми знайшли дистриб'ютора і фільм вже вийшов у Франції минулої середи.
КТ. - І як - успішно?
ББ. - Як для кіно подібного роду досить успішно: 15 тисяч глядачів за тиждень на 40 екранах.
КТ. – Так, не погано! А ще я десь прочитав, що один французький кінокритик порівняв ваш фільм з кінематографом Брюно Дюмона. Після перегляду вашого фільму мені це порівняння не здається справедливим. Що ви думаєте з цього приводу?
ББ. - Справа в тому, що ми познайомилися з кіно Дюмона на прикладі «Малюка Кенкена», і лише потім подивилися «Людяність», «Життя Ісуса» та інші ранні стрічки Брюно. Загалом, нам здається, що порівняння нашого фільму з фільмами Дюмона є в деякому роді спрощенням: єдине, що їх об'єднує - місце дії (північ Франції) і те, що головного героя грає непрофесійний актор.
КТ. - Добре, а можете тоді сказати, хто з режисерів вплинув на вас найбільше?
ББ. - Важко сказати, адже таких впливів - і не тільки кінематографічних - було дуже багато. Та й надихалися ми в першу чергу життям нашого головного актора, який, втім, як ми вже говорили і актором-то не є.
КТ. - Ясно, а чи готуєте ви вже наступний проект?
ББ. - Так, ми удвох пишемо новий сценарій.
КТ. - Удвох?
ББ. - Так, і у Юго, і у Маріель є свої проекти.
КТ. - Що ж успіхів вам у цьому. І удачі «Віллі Першому» в конкурсі «Молодості».
Алексей Першко 27 жовтня 2016
Коментарі
 
Ім’я
26 травня 2017
Ваш коментар
Скількі буде два помножено на два?
 
сім
два
вісім
один
чотири
шість

Підписатися на обговорення

популярні інтерв'ю

Сестри Перрон: Як вижити в будинку із привидами

Андреа і Сінтія Перрон - старша і одна з молодших сестер, яким довелося виживати в справжньому будинку з привидами. Саме їх історія лежить...

24 липня 2013

85
42944

Баррі Зонненфельд: "Люди в чорному 3" мають найкраще 3D

Напередодні виходу у всіх сенсах фантастичної комедії «Люди в чорному 3» режисер Баррі Зонненфельд давв ексклюзивне інтерв'ю кращому...

13 травня 2012

79
15754

Віра Фарміга: Я вивчала демонологію заради "Закляття"

Актриса Віра Фарміга напередодні прем'єри містичної картини "Закляття", заснованої на реальних подіях, розповіла про свій досвід...

17 липня 2013

104
15137

Грег Хедсон:Схожого на "Морський бій" раніше не знімали

Ветеран війни в Іраку, який втратив на полі бою обидві ноги, Грегорі Д. Хадсон розповів кращому українському кінопорталу kino-teatr.ua про...

26 квітня 2012

112
14702

Марина Петренко: "Джентльмени удачі" - чесний фільм

За пару місяців до виходу римейку культової радянської комедії «Джентльмени удачі», яким зайнявся Тимур Бекмамбетов, виконавиця головної...

26 жовтня 2012

109
14329

 






fk tw G+