«Віллі Перший»: успіх на чотирьох

Увійти через
Реєстрація
 
«Віллі Перший»: успіх на чотирьох
 
Новини:  «Віллі Перший»: успіх на чотирьох
Завершальним фільмом повнометражного конкурсу 46-ї «Молодості» стане французька стрічка «Віллі Перший» від квартету молодих режисерів в складі Людовіка і Зорана Букерма, Юго Тома і Маріель Готьє. Якщо погодиться з розхожою думкою про те, що під кінець фестивалю організатори ставлять ті фільми, які, на їхню думку, більше за інших гідні призів, то «Віллі Перший» повинен отримати мінімум Гран Прі «Молодості». І навіть якщо не погоджуватися, то все одно треба визнати, що ця французька стрічка гідна всілякої уваги. Тому кореспондент порталу kino-teatr.ua винайшов можливість побачити «Віллі Першого» навіть раніше журі і поговорити з двома з чотирьох режисерів стрічки - братами Людовіком і Зораном Букерма (далі в тексті - ББ). Пропонуємо запис цієї розмови вашій увазі.
КТ. - Отже, перше питання: як так сталося, що вас аж четверо?
ББ. - Так вийшло, що я (в даному випадку відповідає Зоран), Юг і Марьель зустрілися під час навчання в кіношколі Люка Бессона чотири роки тому. Ми з першого набору цієї школи.
КТ. - А можете сказати пару слів про цю школу?
ББ. - Люк Бессон створив цю школу всього чотири роки тому, і, хоча вона приватна, але навчання в ній абсолютно безкоштовне. Знаходиться вона в Сен-Дені, під Парижем; власне, там же, де і всі студії компанії Бессона.
КТ. - А скільки там триває навчання - чотири роки?
ББ. - Ні, всього два. І там всього два факультети - режисури і сценарний. І я (знову говорить Зоран) закінчив якраз сценарне відділення, а Юг і Маріель - режисуру.
КТ. (Звертаючись до Людовіка) - А ти?
ББ. - А я там взагалі не вчився.
КТ. - Тобто у тебе немає спеціальної кінематографічної освіти?
ББ. - (Людовик) Ні, я вивчав англійську мову і літературу. (Слово бере Зоран) Закінчивши школу Бессона (офіційно вона називається «Школа Де Ля Сіте» - КТ.), Ми зняли дипломний фільм - зняли втрьох: Людовик, Юг і я. І вже в цьому фільмі ми зняли в головній ролі Даніеля (Ванне - КТ.), який і в «Віллі Першому» грає головну роль.
КТ. - А як ви його знайшли? Просто зустріли на вулиці?
ББ. - Ні, якось в соцмережах ми знайшли документальну короткометражку про людей, які не вміють читати і писати, і одним з героїв там був Даніель, який нас дуже вразив. І коли ми вирішили зняти фільм про таких людей, то зрозуміли, що кращого актора, ніж Даніель нам не знайти. Так і народився наш перший фільм під назвою Perrault, la fontaine, mon cul! А після, вже вчотирьох, ми вирішили взяти участь у фестивалі «48 годин».
КТ. - Вибач, а що це за фестиваль?
ББ. - Це фестиваль, в якому змагаються стрічки, зняті під час його проведення за дві доби. І знімальну групу там ніхто вам не дає, так що добре, що нас було четверо: один знімав, другий займався звуком, третій монтажем і так далі. Так і з'явилася на світ наша команда. На цьому фестивалі ми зняли стрічку, яка називалася Ich bin eine Tata.
КТ. - А як вам взагалі вдається працювати вчотирьох?
ББ. - Сценарій ми пишемо майже як в американському серіалі: ми дуже багато дискутуємо і це ще досить просто. А ось під час зйомок стає складніше, тому що у кожного є своя думка про кожну сцену і сперечатися доводиться набагато більше, перш ніж прийти до якогось демократичного рішення. Хоча, з іншого боку, це має і позитивну сторону: у кожного з нас своє бачення кіно, і коли вони стикаються, це підштовхує нас до пошуку якихось нових рішень.
КТ. - А якщо ми повернемося до Люка Бессона: як так виходить, що студенти його кіношколи знімають не "Заручниць» і «Блакитні безодні»?
ББ. (Сміються) - Очевидно, хоча школа і заснована на кошти Бессона, так би мовити форматування під Бессона там зовсім немає. У нас навіть було відчуття, що в ній навпаки намагалися навчати режисерів, які б ні в якому разі не були схожі на засновника. Більш того, саме школа допомогла нам знайти продюсерів нашого повного метра.
КТ. - Значить і ваш наступний проект не буде фільмом в дусі Бессона?
ББ. - Ні в якому разі.
КТ. - І це буде четвертий фільм з Даніелем Ванне?
ББ. (Сміються) - Хто знає, хоча і виключати цього не можна.
КТ. - А скільки тривали зйомки «Віллі Першого»?
ББ. - 7 тижнів. Це дуже довго для фільмів з таким бюджетом як наш, але ми були змушені знімати так довго, адже Даніель не вміє ні читати, ні писати ...
КТ. - Досі? Я думав, що він вже навчився, якщо ви бачили репортаж про нього ще 4 роки тому.
ББ. - Ні, він ще вчитися, то ж нам доводилося для роботи з ним придумувати різні нетрадиційні методи. А це забирало багато часу, тим більше, що в певному сенсі Даніель - інвалід, і часом найпростіші речі займали у нас 2 години замість двох хвилин, або ж навпаки - якісь складні речі він схоплював на льоту. Так що ми ніколи заздалегідь не могли знати, чи зможе це зробити Даніель чи ні. Сказане вище багато в чому можна віднести і до решти: виконавці головних ролей (крім Ноемі Львовськи, яка зіграла соціальну робітницю) - непрофесійні актори.
ББ. (Людовик) - Ми не давали нашим акторам ніяких реплік ...
КТ. - Тобто все, що ми бачимо на екрані, повна імпровізація?
ББ. - Ні, сценарій ми написали якраз дуже вивірений, але на майданчику вважали за краще просто пояснювати нашим акторам ситуацію і чим вона повинна завершитися, а вони вже самі наповнювали її своїми репліками. Так що можна сказати, що це була керована (або, принаймні, спрямована) імпровізація.
КТ. - А скажіть, як сталося, що ваш фільм був в програмі фестивалю в Довілі, який є фестивалем американського кіно?
ББ. - Все правильно, але з недавніх пір на ньому нагороджується один французький фільм. Приз цей носить ім'я Мішеля Ернано Валенті і вручається кращому дебютному повнометражному фільму. І «Віллі Перший» отримав цей приз і був єдиним французьким фільмом на цьому фестивалі.
КТ. - Я знаю також, що ваш фільм мав величезний успіх у Каннах, в секції Асоціації Сприяння Поширенню Незалежного Кіно. Як це відбувалося?
ББ. - Так, ця Асоціація переглянула ще попередню версію нашого фільму і відразу ж відібрала його в свою канську програму. Метою цієї секції є сприяння в пошуку дистриб'юторів для фільмів, подібних до нашого.
КТ. - І, наскільки відомо, цілі ви своєю досягли.
ББ. - Так, ми знайшли дистриб'ютора і фільм вже вийшов у Франції минулої середи.
КТ. - І як - успішно?
ББ. - Як для кіно подібного роду досить успішно: 15 тисяч глядачів за тиждень на 40 екранах.
КТ. – Так, не погано! А ще я десь прочитав, що один французький кінокритик порівняв ваш фільм з кінематографом Брюно Дюмона. Після перегляду вашого фільму мені це порівняння не здається справедливим. Що ви думаєте з цього приводу?
ББ. - Справа в тому, що ми познайомилися з кіно Дюмона на прикладі «Малюка Кенкена», і лише потім подивилися «Людяність», «Життя Ісуса» та інші ранні стрічки Брюно. Загалом, нам здається, що порівняння нашого фільму з фільмами Дюмона є в деякому роді спрощенням: єдине, що їх об'єднує - місце дії (північ Франції) і те, що головного героя грає непрофесійний актор.
КТ. - Добре, а можете тоді сказати, хто з режисерів вплинув на вас найбільше?
ББ. - Важко сказати, адже таких впливів - і не тільки кінематографічних - було дуже багато. Та й надихалися ми в першу чергу життям нашого головного актора, який, втім, як ми вже говорили і актором-то не є.
КТ. - Ясно, а чи готуєте ви вже наступний проект?
ББ. - Так, ми удвох пишемо новий сценарій.
КТ. - Удвох?
ББ. - Так, і у Юго, і у Маріель є свої проекти.
КТ. - Що ж успіхів вам у цьому. І удачі «Віллі Першому» в конкурсі «Молодості».
Алексей Першко 27 жовтня 2016
Коментарі
 
Ім’я
22 вересня 2017
Ваш коментар
Хто зіграв головну роль у фільмі "Термінатор"?
 
Арнольд Шварцнегер
невідомо
Кіану Рівз
Чак Норріс
Джордж Клуні

Підписатися на обговорення

популярні інтерв'ю

Сестри Перрон: Як вижити в будинку із привидами

Андреа і Сінтія Перрон - старша і одна з молодших сестер, яким довелося виживати в справжньому будинку з привидами. Саме їх історія лежить...

24 липня 2013

85
43899

Баррі Зонненфельд: "Люди в чорному 3" мають найкраще 3D

Напередодні виходу у всіх сенсах фантастичної комедії «Люди в чорному 3» режисер Баррі Зонненфельд давв ексклюзивне інтерв'ю кращому...

13 травня 2012

79
16345

Віра Фарміга: Я вивчала демонологію заради "Закляття"

Актриса Віра Фарміга напередодні прем'єри містичної картини "Закляття", заснованої на реальних подіях, розповіла про свій досвід...

17 липня 2013

104
15718

Грег Хедсон:Схожого на "Морський бій" раніше не знімали

Ветеран війни в Іраку, який втратив на полі бою обидві ноги, Грегорі Д. Хадсон розповів кращому українському кінопорталу kino-teatr.ua про...

26 квітня 2012

112
15371

Марина Петренко: "Джентльмени удачі" - чесний фільм

За пару місяців до виходу римейку культової радянської комедії «Джентльмени удачі», яким зайнявся Тимур Бекмамбетов, виконавиця головної...

26 жовтня 2012

109
14768