Інтерв'ю з режисером байопіка "Кличко"


Себастьян Денхардт, режисер знакової документальної стрічки “Кличко”, мало не одразу став кумиром глядачів Одеського міжнародного кінофестивалю – так їм сподобалась історія братів Кличко, вперше показана у повному варіанті: від дитинства до наших днів, від поразок до перемог, від України і до США. Режисер-володар престижної телевізійної премії ”Еммі”, представивший німецький погляд на історію братів-боксерів, із задоволенням розповів, за що ж Кличків так люблять у Німеччині і як зняти якісну документалку.

- Що ви знали про Україну, перш, ніж розпочали тут зйомки байопіку “Кличко”?
- В першу чергу, маю сказати, що мені надзвичайно подобається Україна. Як Київ, так і Одеса – прекрасні міста. Але, на мій сором, я взагалі мало що чув про Україну перш, ніж почав знімати тут. Так, звісно, я дещо вивчив про країну ще до зйомок. Щодо певних політичних аспектів – я вважаю, що не можу нічого коментувати, так як просто надто мало знаю про це.
- А про Одеський кінофестиваль ви чули до свого візиту сюди?
- Так, чув, що він вперше проходив минулого року, але більше вивчив про нього, коли ми отримали запрошення презентувати тут стрічку “Кличко”. І мені було надзвийчано приємно. Адже раніше ми вже представляли цей фільм на іншому фестивалі, доволі відомому – на “Трайбеку” у Нью-Йорку, це – фестиваль документального кіно. І, до речі, “Кличко” мав там неабиякий успіх. Але в Одесі знаходитись приємніше.
- Про що збираєтесь знімати наступний фільм? Можливо, вас надихнув ще хтось з українців?
Наразі я займаюсь проектом для німецького телебачення. Але приїхавши в Україну, я помітив справжній феномен: ви – нація борців. Тобто, брати Кличко швидше не виключення серед українців, а просто представники такого сміливого і хороброго народу. Тому якщо знайду цікавий сюжет або отримаю запрошення в український проект, я з задоволенням займатимусь ним.
- Як ви познайомились з братами Кличко?
- Володимир запросив мене у свій тренувальний табір, а вже пізніше я познайомився з Віталієм. Ми довго вели переговори щодо зйомок фільму “Кличко” і вже тоді ми подружились. Два роки ми працювали разом, тому дійсно зблизились і вони стали моїми дуже хорошими друзями. Вже навіть після кінця зйомок, після 2009 року я продовжував особисто відвідувати їх бої, знаходячись десь недалеко від рингу. І тоді мені прийшла ідея – ми випустимо стрічку на DVD, а понусом на диску стануть мої записи їх останніх боїв. Мені надзвичайно подобається родина братів – і матір, і батько. Тому минулої середи, коли я дізнався про смерть Кличка-старшого, мені стало дуже боляче – я зустрічав цю людину, ми довго спілкувались і я захоплювався Володимиром Кличко, тому що він зміг виростити таких синів.
- Як в Німеччині сприйняли стрічку “Кличко”?
- Німців вражає дисциплінованість, не лише фізична, але і духовна сила братів, їх позитивний образ – маю на увазі, що вони не дозволяють один одному поводити себе некоректно на людях, навпаки – вони із задоволенням спілкуються з фанатами, уникають провокацій і скандалів, як на рингу, так і у публічному житті. Власне, потрібно розуміти, як німці ставляться до братів Кличко – нехай їх батьківщина Україна, але ми сприймаємо себе, як країна, котра усиновила їх. Звісно, вони українці, але все ж таки живуть у Німеччині, тому ми також маємо певні права вважати їх хоча б частково німцями і пишатися такими своїми громадянами.
- Як ви вважаєте, яка головна умова створення успішного документального фільму?
- Потрібно просто розповісти цікаву історію – між художньою і документальною стрічкою не так багато різниці, як здається на перший погляд. Обидва жанри по суті майже завжди драми, а вже від режисера залежить, як він подась історію, котра потрапила до його рук. Наприклад, у мене з “Кличко” був просто шикарний матеріал, тому було не надто важко знайти позицію, з якою треба розповідати цю історію. Крім того, існує маса технік та стилів зйомок документало. В моєму випадку, я використував спеціальну технологію – наприклад, оператор, що займав головну камеру, був приблизно одного зросту з братами Кличко, тому що мені хотілось, щоб глядач постійно дивився боксерам не на торс і не знизу, а прямо в очі. Це – своєрідний психологічний прийом.
- Як володар премії “Еммі”, як вважаєте, які стандарти має ця премія? І чи має вона їх взагалі?
- Так, звісно стандарти існують, але вони змінюються разом з реаліямиУ мене величезну гордість визиває сам факт того, що я отримав “Еммі” – це справжній телевізійний “Оскар”. Потрібно просто розповісти щось особливе. Головне – це зачепити людей, зворушити їх. Потрібно вміти розповісти історію емоційно – власне, як і у художньому кіно. Мені, наприклад, надзвичайно подобаються стрічки Майкла Мура – у нього своєрідна іронічна манера розповідати історії, та часто він буває надто саркастичним, а це не те, що чіпляє людей за живе. Але мені здається, що все ж таки важливі не стільки нагороди, скільки реакція публіки – це найбільша нагорода.
- З чого порадите починати молодим режисерам, котрі бажають працювати у документальному жанрі?
- Вони мають проникнутись філосіфією Кличків – якщо ти впав, лежиш на підлозі і здається, що немає сил піднятись, ти піднятись, стати і продовжувати свій бій. Потрібно продовжувати ідти до свєї мети, багато прауювати, навіть коли здається, що тобі це не під силу.
Розмовляла Катерина Зінов’єва

 

Катя Зиновьева 19 липня 2011


Ім’я:
20 червня 2021
Ваш коментар
Катя Зиновьева
Катя Зиновьева (Киев) 20 липня 2011 12:58
0

Тарас 20.07.2011 15:53:57
Цікаво було почитати, Катю, дякую.

Вам дякую!
.
Тарас
Тарас (Киев) 20 липня 2011 12:53
0

Цікаво було почитати, Катю, дякую.
.

популярні новини


Мара, Фой і Макдорманд у трилері «Говорять жінки» Мара, Фой і Макдорманд у трилері «Говорять жінки»

Зоряний каст адаптації роману Міріам Тейвс.

18 червня 2021 0 421
Ван Дамм в Україні. Трейлер «Останнього найманця» Ван Дамм в Україні. Трейлер «Останнього найманця»

Екшн-комедія Netflix, яку знімали в Києві.

08 червня 2021 1 2296
8-й Чілдрен Кінофест завершив роботу 8-й Чілдрен Кінофест завершив роботу

І оголосив переможців

08 червня 2021 0 2052
«Без різких рухів». Трейлер трилера Содерберга «Без різких рухів». Трейлер трилера Содерберга

Дель Торо, Деймон, Чідл та інші.

09 червня 2021 0 1993
Історія символу Парижа у трейлері драми «Ейфель» Історія символу Парижа у трейлері драми «Ейфель»

Чим натхненна знаменита вежа?

10 червня 2021 0 1738