Увійти через
facebook google
 

Венеція: 70-ті роки


Новини: Венеція: 70-ті роки

Історія фестивалю, частина 6

Як вже відзначалося в попередній статті про історію Венеціанського фестивалю, 70-ті роки минулого сторіччя були одним з найважчих періодів в історії фестивалю. Причиною тому було те, що в ході подій 68-го року, які змінили обличчя сучасного світу, фестивалю пригадали те, що він діяв на основі Статуту, затвердженого ще у часи фашистської диктатури Муссоліні. Як наслідок вд 1969-го до 1979 року фестиваль проходив як не конкурсний. Щоб хоч якось компенсувати цю втрату, організатори фестивалю відкривають у Венеції новій секції та вручають нові призи.
Так, 1971-го року вперше було вручено «Золотого лева» за кар’єру в кіно: першим його лауреатом став видатний американський режисер Джон Форд. 1972-го року цей почесний приз було вручено Чарлі Чапліну. 1971 рік було відзначено також показом одного із зразкових пропагандистських фільмів часів Культурної революції в Китаї «Червоний жіночий батальйон».
1972-73 років робляться спроби проведення у Венеції альтернативного фестивалю під назвою «Дні італійського кіно», алей цей захід так і не спромігся скласти конкуренцію офіційній Венеції.
1973 року Венеціанський фестиваль не відбувся, адже його директор Джан Луїджі Ронді подав у відставку, а новий статут фестивалю так і не був затверджений італійським парламентом.
Протягом 1974-76 років під керівництвом нового директора Джакомо Гамбетті Венеціанський фестиваль намагається знайти шляхи виходу з кризи, організовуючи в своїх рамках різноманітні ретроспективи, конгреси та інші тематичні програми: наприклад, 1977 року в Венеції було показано програму цілком присвячену кіно зі Східної Європи, яка пройшла під знаком «культурного дисидентства».
1978 року фестиваль в черговий раз не відбувся.
Незважаючи на важкі часи, які переживав фестиваль, в Венеції були показані такі видатні фільми як «Дияволи» Кена Расселла, «Неділя, проклята неділя» Джона Шлезінгера, «Обережно, свята повія» лідера «нового німецького кіно» Райнера Фассбіндера, «Брюстер МакКлауд» американця Роберта Олтмена, «Страх воротаря перед одинадцятиметровим» Віма Вендерса та «Пустки» Теренса Маліка. Головними фільмами фестивалю 1976 року стали сага Бернардо Бертолуччі «20-е сторіччя» та стрічка Марко Феррері «Остання жінка».
Надії на відродження міжнародного реноме Венеціанського фестивалю пов’язуються з особистістю нового директора форуму – видатного режисера Карло Лідзані, який вступає на цю посаду 1979 року. Новий директор організує раду експертів, до якої входять видатні діячі культури того часу: Альберто Моравіа, Роберто Ескобар, Джованні Грацціні та відомий італійський критик Енцо Унгарі. Однією з ініціатив цього експертного комітету стає проведення дебатів на тему «80-ті роки в кіно», які привертають увагу великої кількості відомих діячів кінематографу. Одна з найзапекліших дискусій розгорталася навколо місця нових технологій в кіно, які розглядалися на прикладі стрічки Джорджа Лукаса «Зоряні війни. Епізод 4: Нова надія».
Алексей Першко 09 серпня 2011
Like

Ім’я:
14 жовтня 2019
Ваш коментар

популярні новини


Роберт Дауні-молодший в першому трейлері "Дулітла" Роберт Дауні-молодший в першому трейлері "Дулітла"

Екранізація відомої казки.

13 жовтня 2019 0 2988
Warner відстоює «Джокера» Warner відстоює «Джокера»

У відповідь на звернення родичів жертв масового розстрілу в кінотеатрі міста Аврора

25 вересня 2019 0 1191
"Ангели Чарлі". Новий трейлер "Ангели Чарлі". Новий трейлер

У кіно з 14 листопада!

11 жовтня 2019 0 385
"Уперед". Трейлер фентезі від Pixar "Уперед". Трейлер фентезі від Pixar

Брати-ельфи в пошуках магії.

11 жовтня 2019 0 367