Увійти через
facebook google
 

Венеція: початок нового століття


Новини: Венеція: початок нового століття

Історія фестивалю, частина 10

Як вже зазначалося в попередній статті, на початку нульових дирекція Венеціанського фестивалю величезну увагу приділяла розвиткові інфраструктури фестивалю. Результатом цих зусиль стали нові зали та зручні комунікації між різними локаціями фестивалю. Загальна площа фестивальних локацій досягла 11 тисяч квадратних метрів.
Від 1999 року до 2001 року фестиваль очолює Альберто Барбера. Його зусиллями 2001 року створюється ще одна конкурсна фестивальна секція – Cinema del Presente. Присвячено її дебютним стрічкам та фільмам, що їх адресовано вузькій публіці, яку цікавлять інноваційні практики та творча сміливість. Кращий фільм у цій секції відзначається призом «Лев року».
Мостра продовжує залишатися унікальною можливістю для молодих талантів заявити про себе світовому кінематографічному загалові. В цей період заявляють про себе такі режисери як Спайк Джонзі зі стрічкою «Бути Джоном Малковичем», Девід Фінчер з «Бійцівським клубом», Кімберлі Пірс з стрічкою «Хлопці не плачуть», Крістофер Нолан з «Пам’ятай», Тарсем Сінгх з «Кліткою», Алехандро Аменабар з фільмом «Інші», Антуан Фукуа з «Тренувальним днем» та брати Хьюз з фільмом «З пекла».
Однією з найпомітніших подій фестивалю кінця минулого сторіччя стала посмертна прем’єра останнього фільму великого режисера Стенлі Кубріка «З широко заплющеними очима», який представили Том Круз та Ніколь Кідман – виконавці головних ролей у стрічці.
На початку 21-го сторіччя частіше за інших «золотими левами» відзначаються представники азіатської школи кіно: «Жодним менше» китайця Чжана Імоу, «Коло» іранця Джафара Панахі та «Весілля в сезон дощів» індійки Міри Наїр.
Фестиваль 2002 року організовувався з певним поспіхом під керівництвом нового директора – Моріца де Хаделна, який до того багато років керував Берлінале. Незважаючи на це фестивалю вдалося представити якісну програму, яка знову була позначена вагомою присутністю азіатського кіно: переможець Венеції-97 Такеші Кітано представив стрічку «Ляльки», а кореєць Лі Чан Дон зі стрічкою «Оаза» став першим представником Південної Кореї в конкурсі Венеції.
2003 року знову розгоряються дискусії довкола присудження «Золотого Лева: цього разу – російській стрічці «Повернення» Андрєя Звягінцева, який також отримав «Льва майбутнього» за кращу повнометражну дебютну стрічку. Багато хто вважав, що головний приз фестивалю мав би бути присуджений стрічці італійця Марко Белокьйо «Вітаю тебе, ніч». Журі дорікали в небажанні підтримати італійське кіно, яке намагається віднайти друге дихання (останнім італійцем, який отримував «Золотого Лева» на той момент був Джанні Амеліо з фільмом «Так вони сміялися», 1998).
2002 року фестиваль відкриває ще одну секцію – Controcorrente – в якій представлялися стрічки, позначені оригінальністю. В їхньому числі: «Складнощі перекладу» Софії Копполи, «Водка, лимон» Хінера Салема та «П’ять перешкод» Йоргена Лета та Ларса фон Тріра.
2004 року директором Венеціанського фестивалю стає швейцарец марко Мюллер, який до того протягом значяного періоду керував фестивалем в Локарно. Мюллер, знавець та поціновував азіатського кіно, ще ширше відкриває йому двері фестивалю. Так, 2005 року в рамках фестивалю проводиться перспектива «Таємна історія» азіатського кіно». Хоча треба відзначити, що 2004 та 2005 років на фестивалю було показано ретроспективу і італійського кіно в двох частинах під схожою назвою – «Таємна історія італійського кіно».
2004 року «Золотим левом» за внесок в кінематограф нагороджуються режисери Маноель де Олівейра та Стенлі Донен, а володарем головного призу стає «Вєра Дрейк» Майка Лі.
2006 року вперше за післявоєнні роки в конкурсі Венеції представляються тільки світові прем’єри фільмів. Шквал критики викликає рішення журі під головуванням Катрін Деньов присудити головний приз китайській стрічці «Натюрморт» Цзя Чжанке, що її було включено до конкурсної програми в останній момент, а не стрічці Емануеле Кhіалезе Nuovomondo.
2007-й став останнім роком, коли на Венеціанському фестивалі перемагав азіатський фільм – ним став фільм «Спокуса» Енга Лі. Потім ініціатива переходить до США – 2008 року лауреатом «Золотого Лева» стає «Рестлер» Даррена Аронофськи, а 2010-го – стрічка «Десь» Софії Копполи.
Продовження новітньої історії Венеціанського фестивалю ми зможемо спостерігати на власні очі – 68-й фестиваль розпочне свою роботу 31 серпня 2011 року, а вже 10 вересня ми дізнаємося імена його лауреатів.
Алексей Першко 30 серпня 2011
Like

Ім’я:
16 жовтня 2019
Ваш коментар

популярні новини


"Леді та Бродяга". Новий трейлер "Леді та Бродяга". Новий трейлер

Собаче кохання.

15 жовтня 2019 0 160
Зої Кравіц зіграє Жінку-кішку Зої Кравіц зіграє Жінку-кішку

Ще одна зірка в новому "Бетмені".

15 жовтня 2019 0 248
Чілдрен Кінофест – 2020 Чілдрен Кінофест – 2020

Оголошує Четвертий конкурс дитячих фільмів

15 жовтня 2019 0 154
Роберт Дауні-молодший в першому трейлері "Дулітла" Роберт Дауні-молодший в першому трейлері "Дулітла"

Екранізація відомої казки.

13 жовтня 2019 0 5031
Зірка "Гри в хованки" зіграє в спін-оффі "G.I. Joe" Зірка "Гри в хованки" зіграє в спін-оффі "G.I. Joe"

Самара Вівінг приєдналася до Генрі Голдінгу.

15 жовтня 2019 0 116