Фільм Ми, наші улюбленці та війна 2024

Олексій Герман мол. : "І навіть Спілберг дивна людина"


Новини: Олексій Герман мол. :

Для Олексія Германа мол. Україна, і особливо Київ знакові місця. Адже саме тут народилася його мама, сценаристка Світлана Кармаліта, і саме на "Молодості" він представляв свою першу кінороботу. Зараз вже відомий кінорежисер, двічі учасник конкурсу Венеціанського кінофестивалю ("Garpastum" і "Паперовий солдат") Герман мол. працює над новим "секретним проектом" з назвою "Під електричними хмарами", ескізи якого вперше були показані в рамках спеціальних подій київської "Молодості 41 ". Олексій присвятив два з половиною роки написанню сценарію і повідав, що його нова картина буде складатися з новел, де будуть показані люди багаті і бідні. Цікаве і те, що картина буде знята в копродукції Росії, України та Польщі. Після презентації завжди вдумливий і неквапливий Олексій приділив трохи часу і на інтерв'ю.

Під час представлення кінопроекту Ви розповідали про вибір натури в Україні. Які міста Ви обираєте?

Ми наразі дивимось всю Україну. Немає розподілу по територіям, що повинен бути тільки Харків, або Одеса, або Львів. Ми не дивимось за географічним принципом. Ми дивимось те, що підпадає під історії.

Чи може сучасне російське кіно впливати на світовий кінопроцес в сенсі впровадження нових тем або прийомів?

Зараз не може, тому що ми не йдемо в авангарді з розвитком мистецтва. У нас є фестивалі безглуздіші "Кінотавра", і у нас є досить багато хороших режисерів, але ми не належимо до якоїсь парадигми розвитку східноєвропейського кіно. Це може змінитися.

А чому Ви висловились в негативному плані з приводу "Кінотавра"?

По-перше мені не подобається те, що "Кінотавр" так і не став тим майданчиком, який реально впливає на долі фільмів. Тому що після перегляду тих фільмів, які виграв "Кінотавр" і того факту, як на них ходить глядач, виходить показник більш ніж дивний. Це означає, що "Кінотавр" не є знаком якості для глядачів. Коли картина приймаючи кращі призи заробляє копійки, це не дуже добре. Ось це означає, що люди в десять, двадцять разів слабкіше реагують на фільм з "Кінотавра", чим на фільм з Канн. Це фестиваль який просто менше знають. Умовно, не був би фільм Федорченко (авт. "Вівсянки") у Венеції, а був би одразу на "Кінотаврі" - у нього була б гірша доля. Якби фільм Звягінцева (авт. "Олена") був би лише на "Кінотаврі" (авт. Фільм був показаний в програмі Канн "Особливий погляд") - його б проглянуло значно менше глядачів. У кожній країні є такі фестивалі. Він не став якоюсь неймовірною подією. Міг би стати, але не став.

Чи є такі ідеї, які через кіно Ви не зможете виразити?

З приводу ідей, які хочеться зняти, то вони ніколи не будуть зняті. Якщо раніше була віра, що ідею можна пустити в світ і хтось це зробить, то зараз передавати її комусь не хочеться, тому що є відчуття, що її зіпсують. Є розуміння, що не можна випускати зі своїх рук. Будь-яке кіно: комерційне чи ні потрібно любити. Будь-яке кіно треба хотіти зробити. І це бажання битися за картину набуває якогось радикалізму. Кіно роблять дивні, складні люди. І навіть Спілберг складна, дивна людина. Тому для того, щоб свою ідею комусь довірити, потрібно знати, що ти передаєш її іншому божевільному. А його треба шукати.

У кінопроекті, який Ви представили, Ви розповіли, що будуть дуже багаті і дуже бідні персонажі. Чи існує для Вас середній клас? Чи цікавий він Вам?

В якійсь мірі він є. Напевно цікавий середній клас, який усвідомив себе. Цікаве те, що людина творить сама. В російського дворянства було своє обличчя, у російських купців своє. Цікаво говорити про тих, хто відповідає за себе. Наш середній клас абсолютно пародіює, те що він бачить по телевізору, те що він бачить в американському середньому класі, те що він бачить в офісних компаніях. Чи можна знімати картини про середній клас, який копіює не маючи своєї особи? Напевно можна. Але тоді це не про середній клас, це підмінне. Наш середній клас зараз фокусується на споживанні. Чи цікаво мені знімати картину про чотирьох офісних працівників, які йдуть по торгівельному центру і вони в точності схожі на таких же офісних працівників з інших країн світу? Про них нецікаво. Про їх метри довкола цікаво. Але це буде більш ніж про середній клас.

На "Молодості" ви представляли свій перший короткометражний фільм. Як змінився фестиваль у вашому відчутті за ці роки?

По-перше знаєте що: немає корабля. Це здається не правильно. По-друге шкода, що фестиваль не проходить в Домі Кіно. Мені здається, що тут стало менше молодих. Потрібно повертатись до більш неформального стилю. Все це вже починає нагадувати правильний фестиваль. А в "Молодості" була краса - це був неправильний, якийсь дурний фестиваль. І це було добре.

Розмовляв Максим Івануха

mivanukha 10 листопада 2011


Avatar
Ім'я:
29 березня 2024

популярні новини


Український трейлер фільму «Ворон» Український трейлер фільму «Ворон»

Нова екранізація культового коміксу та перезапуск легендарної франшизи.

28 березня 2024 164
Український фільм-міф на Миколайчук OPEN Український фільм-міф на Миколайчук OPEN

На фестивалі покажуть еротичний жахастик «Морена» Сергія Альошечкіна.

28 березня 2024 165
Трейлер фільму «Погані хлопці: Все або нічого» Трейлер фільму «Погані хлопці: Все або нічого»

Цього літа Вілл Сміт та Мартін Лоуренс повертаються у продовженні культового бойовика!

27 березня 2024 279
Український трейлер фільму «Пам’ять любові» Український трейлер фільму «Пам’ять любові»

Мелодрама з Пітером Сарсґаардом і оскароносною Джессікою Честейн.

5 березня 2024 800
Новий трейлер фільму «Каскадер» Новий трейлер фільму «Каскадер»

Комедійний екшн від режисера «Швидкісного поїзда» з Раяном Ґослінґом та Емілі Блант.

22 березня 2024 392