Увійти через
facebook
 

Ексцентричний Вінні-Пух або сеанс Йогі-терапії


Рецензія на фільм: Ведмідь Йогі 3D
Фільм Ведмідь Йогі 3D

        Персонажів старих і колись популярних американських мультиків об’єднує одна спільна риса – всі вони раніше чи пізніше приречені стати героями мульт-бастерів. Ведмідь Йогі вступив на цю стезю якраз на початку 2011-го прокатного року.

            В американському заповіднику ведмеді йдуть в ногу із цивілізацією, тепер вони не ловлять рибу в місцевому озері та не полюють на зайців і бобрів, а добувають провіант злочинним методом крадіжки корзинок для пікніка у заїжджих туристів. В питаннях добування їжі подібним способом, ведмідь Йогі проявляє дива креативності та винахідливості, заразом втягуючи в ці заповідникові афери свого племінника-зброєносця маленького ведмедика Бу-Бу (аналог П’ятачка із мультика про Вінні-Пуха). В англомовній версії мультика Бу-Бу озвучує не хто інший як Джастін Тімберлейк, але в “нашій” версії озвучки цей зірковий індекс втрачається, що робить “Ведмедя Йогі” вже менш привабливим для допубертантних тінейджерок, котрі пищать.

            Гумор мульт-бастера, як зараз говорять, типово американський із ногою на паяльнику, тортом на писку та листом, що написаний пташиним послідом. Хоча, чого ще чекати від людей, котрі виросли на сюжетах про Тома і Джеррі, де суцільне садо-мазо у чистому вигляді?

            Архетипи головних персонажів дуже древні, але із розряду “вічних”, так Йогі – це ексцентрична і артистична оторва із язиком по коліна, що наводить двіженія в заповіднику (архетип “Дон Кіхот”), а Бу-Бу – боягузливий, занудний та мілкий бЕар (bear) в плані як чисто фізичному (на екрані Бу-Бу як мінімум в 2 рази менший за Йогі) так і в плані духовному (архетип “Санчо Панса”, який забезпечує життєдіяльність Дон Кіхота та крутить за нього педалі). Знову ж таки класично ці два персонажі не можуть один без одного і вони злипаються як собаки під час весняної тєчки.

            “Ведмідь Йогі” виконаний за допомогою методу введення мультиплікаційних персонажів у звичайну кіно-картинку, що пройшов шлях еволюції від “Хто підставив кролика Роджера” до Елвіна із його бурундуками та іншого подібного стафу. Основна частина 80-ти мільйонного бюджету пішла саме на роботу по зглажуванню та синхронизації живої картинки та 3D персонажів, тому цифрові ведмедики виглядають непристойно органічно і природно.

            Мультик піднімає питання ненажерливості власть імущих, котру уособлює мер міста, що хоче стати губернатором (Ендрю Дейлі). Його імідж витриманий в кращих традиціях воротил із Уолт-Стріт: темний дорогий костюм, сорочка в синю смужку із білим воротником та манжетами + піжонський оранжевий галстук, але попри всі його досягнення в сфері розбазарювання муніципальної власності, в порівнянні із мутками Льоні “Космоса” він все рівно просто поц.

            Третя сюжетна лінія – це як завжди лав-сторі, в яку втягуються заповідниковий рейнджер Сміт (Томас Кевана) та заїжджа кіношна репортерка Рейчел в сексуальному оранжевому топіку (Анна Ферріс), що знімає документальний фільм про бурих ведмедів. Лав-сторі витримана у форматі зворушливої пацаватої придуркуватості із фразою Рейчел: “Я звикла більше спілкуватися із тваринками, там достатньо лиш попку почухати і ви вже друзі навіки, а з людьми такі трюки не проходять і тебе будуть вважати божевільною…”

            З якогось моменту мультик починає пестріти цитатами із “Мадагаскару”, наприклад у вигляді ведмежих беллі-денсів під МС Хаммера. Назва заповіднику “Jelly Stone” досить однозначно перегукується із заповідником “Yellow Stone”. Соціальна реклама про проблеми в сфері зеленого туризму? Мер Браун живе по принципу “Бабки рішають!” і намагається втілити цю концепцію стосовно “Jelly Stone”, створюючи достатньо демонстративний моралізаторський сюжет для діточок. Ведмідь же Йогі живе по принципу Пристрасть рішає!, тому будучи чи не найбільшим шкідником народного господарства, йому важко щось пред’явити.

            Продажний помічник рейнджера Джонс виступає ще одним інструментом для моралізаторства, а тим часом Йогі демонструє біцепси шоу-бізнесу, виконуючи трюки на водних лижах перед численими відвідувачами парку, але зрештою все як завжди закінчується псуванням муніципальної власності. Лав-сторі потрохи втрачає риси пацаватості і розквітає реплікою рейнджера Сміта: “Ми бачимо речі, котрі ніхто не помічає, тому ми такі одинокі.”

            На 60-ти процентах стрічка входить в стан, де всі позитивні герої знаходяться в глибокій жопі, - рейнджер Сміт працює двірником і навіть у оторви Йогі депрессія, під час якої той об’їдається шкідливою їжею та думає про те, щоб кинути свої мутки та бути звичайним беспонтовим бурим бЕаром.            

       Старт операції по порятунку заповідника із лап мера Брауна супроводжується супергеройським саундтреком та сценою любовного воз’єднання на фоні проповіді про переваги звичайного майонезу над легким. Повітряний екшен по пoрятунку черепахо-жаби продовжує викликати приступи ржачки, не обійшлося і без традиційного падіння на човні із водоспаду та розсекречення зйомки із прихованої камери, що невідворотно наближають хеппі-енд, в якому туристи отримують нове видовище у вигляді ексклюзивної черепахи, рейнджер Сміт – любов, ведмідь Йогі  - можливість і далі тирити хавчик у туристів, a вор должен сідєть в тюрьмє.

1
vitalik_abc 25 січня 2011
Like

Ім’я:
19 жовтня 2019
Ваш коментар

Інші рецензії автора


Прікольна бездушна похабщина + трохи неокласики Прікольна бездушна похабщина + трохи неокласики

Якби Шарль Перро побачив цю бездушну прікольну похабщину, то зразу зробив би собі харакірі пером, яким писав легендарні казки.

08 листопада 2011
Епігонське знущання Спілберга над прогресивними технологіями, класичним коміксом і публікою Епігонське знущання Спілберга над прогресивними технологіями, класичним коміксом і публікою

У випадку “Тін-Тіна” можна було б обмежитись і банальним 3D, бо отримана картинка – це навіть не мульт-бастер, а дуууже...

08 листопада 2011
Релігійні фанатики проти дегенератів і силовиків всередині бутафорської локації Куперсдейла Релігійні фанатики проти дегенератів і силовиків всередині бутафорської локації Куперсдейла

Проповідник Купер разом із своєю сім’єю-приходом займають радикально-фундаменталістські позиції, в своїх практиках боротьби із...

08 листопада 2011
Візуально-орієнтована weird-анімація із соціально-економічним підтекстом Візуально-орієнтована weird-анімація із соціально-економічним підтекстом

Не надто глянцеві жителі пустельного містечка перфектно відтворюють містечкову і неприязну до чужаків атмосферу (напис на табличці перед...

20 березня 2011
Угарний типу-супергеройський двіж в 3-D Угарний типу-супергеройський двіж в 3-D

“Зелений Шершень” це в першу чергу угарна комедія, котра продовжує тему стрічки “Піпець”, майбутній супергерой Бріт...

02 лютого 2011