Увійти через
facebook google
 

Интимность (от Alive)


Рецензія на фільм: Інтимність
Фільм Інтимність
Наскільки тонкою може бути лінія, межа між еротикою (власне інтимом, інтимністю) та порнографією? Настільки, як це знайшло відображення у фільмі Патріса Шеро “Інтим”. Небагато фільмів, які достеменно глибоко (у прямому і переносному сенсі) показують взаємовідносини чоловіка і жінки, а саме сторону сексуальних стосунків…
Кожен фільм, який отримує купу фестивальних нагород, заслуговує принаймні на увагу.
Сюжет фільму спочатку виглядає досить примітивним, але згодом розкручується, що аж з’являються невиправдані персонажі, сюжетні лінії по яким так і уриваються толком не розпочавшись. Увага концентрується на двох героях – Клер і Джейові. Вони зустрічаються, наперед не домовляючись, лише для одного – займатися коханням. Ні зайвого слова з уст, лише пристрасть, кохання серед уривків побуту, невиразне розставання і все. Ні зобов’язань, ні спілкування, ні майбутнього. І так, знову і знову… Але чомусь все перестає бути таким як було, бо з’являється щось більше. Джей вирішує “вичислити” хто така Клер, чим вона займається, чи є у неї сім”я, хто вона насправді і що для неї означають “такі стосунки”.
Відвертість сцен насправді вражає. Так і хочеться сказати, такого у кіно ми ще не бачили. Проте, природність того, що відбувається перекриває нездорові емоції та поліцейську критику. Навіть саме заняття коханням виглядає справжнім, актори тут навіть не зіграли, вони як то кажуть “жили”. Ніяких правил, ніяких прелюдій, післялюдій, тільки пристрасть, екстаз і розрядка. Оголеність не тільки зовнішня, а й внутрішня – усе у чистому (аж ріже око) вигляді.
Особливо дивно, як у нашому доволі консервативному світі міг з’явитися фільм такого плану (фільм насправді зроблений французькими руками, але англійськими тілами). Спадає на думку порізана вздовж і впоперек кінематографічна плівка, яка перетворює витвір мистецтва у безжиттєве кадроване латаття, яке невідомо чи дійде до глядача.
Друга частина фільму розвивається у зовсім іншому руслі. Неможливості тривалого існування “таких” стосунків. Клер розчаровується у Джейові, коли несподівано із переслідуваної сама стає переслідувачем. Усвідомлення того, що Джей цікавиться її особистим життя, руйнує в ній тендітну річ під назвою “інтимність”. Клер обіймає розпач, її не покидає відчуття втрати. Тоді як Джей не може зрозуміти себе (перевіряє свої почуття до Клер за допомогою іншої жінки)і того, що з ним робиться. Не говорячи вже про те, що після спілкування з чоловіком Клер, ним оволодіває бажання “ексклюзивного права власності” на Клер. Та все стає на свої місця…
Фінальна, ключова сцена виглядає дуже переконливою, а гра акторів, як і взагалі впродовж фільму, неперевершеною.
Англійська англійська ріже слух своєю жорсткістю. Подекуди трапляються круті фрази (You didn’t picture me like that? You didn’t picture me like that? I didn’t picture you at all) (Ти уявляла мене не таким? Ти уявляла мене не таким? Я тебе не уявляв взагалі). До речі, у фільмі відчувається сильна робота над змістом і якістю діалогів (що особливо помітно за відсутністю динаміки). Мінімум декорацій, посередній саундтрек (або його відсутність) в тон, брудні лондонські квартали, недоречна заключна пісня – це лише уривкові враження від вартого уваги (так визначило і жюрі Берлінського кінофестивалю 2001 року) і культового у своєму роді фільму.
Фільм неодмінно буде загрифований у “дітям до 18”. Якщо ж Ви сподіваєтесь на легку, романтичну мелодраму “п’ятничного вечора” – це не той випадок
0
Alive 07 січня 2006
Like

Ім’я:
14 жовтня 2019
Ваш коментар

Інші рецензії автора


Повість трьох міст Повість трьох міст

За тиждень після прем"єри пристрасті дещо вляглися, а шок від безглуздого терору і невинних жертв притупився. Тому спробую вставити...

30 липня 2012
Фаза швидкого сну (aka R.E.M.) Фаза швидкого сну (aka R.E.M.)

Дозволю собі вгамувати овації і дифірамби Крістоферу Нолану, спробую одразу відповісти на запитання стосовно покладених сподівань на фільм...

27 липня 2010
Гамлет і лікантропія Гамлет і лікантропія

Я думал, глядя на луну, что стало со вдовой. Всю ночь сквозь храп моих друзей я слышал волчий вой Сплин "Сказка" Спроба...

19 лютого 2010
Моріс Сендак + Тоні Сопрано Моріс Сендак + Тоні Сопрано

Поважаю Спайка Джоунза і за "Бути Джоном Малковичем", і за "Адаптацію", і, особливо, за його відео кліпи R.E.M., Bjork,...

18 лютого 2010
Повернення короля Повернення короля

Ще у 1994 році візіонер Джеймс Кемерон створив 114-ти сторінковий сценарій «Аватар». У 1997 році був «Титанік», а...

17 грудня 2009