Увійти через
facebook google
 

Матриця-РеЗолюція


Рецензія на фільм: Матриця: Революція
Фільм Матриця: Революція
Бляклий футбольний день Європи перетворився на яскравий день всесвітньої прем"єри „Матриці: Революції". Не буде перебільшенням сказати, що її багааато хто чекав із ледь прихованим нетерпінням... Люб"язне запрошення кінотеатру "Жовтень" стало прекрасною нагодою побачити (влучніше сказати "experience") закінчення (?!) трилогії, що називається, з першого екрану.
Каунтдаун на сайті http://www.whatisthematrix.com/ зупинився. Пророкування можливого розвитку сюжету, розбір можливих польотів, очікування і надії стали історією, бо перед нами постала Матриця очима її архітекторів - Братів Вачовскі.
(Огляд містить спойлери).
Не маю нічого проти того, що Вачовськи перетворюють Матрицю на свою лебедину пісню, аби не перетворювали її на елемент аж-аж масової культури. Тому радий, що спонсори відмовились вкладати гроші за рекламу. Не вистачало, щоб на Нео третьої частини ще й спекулювали. Все одно, просто заробити купу грошей на феномені, Вачовським здалося мало. Після комерційного, але напрочуд цінного та креативного продукту "Аніматриці", яка стартувала перед прем'єрою Перевантаження, цього разу це стала книжка Матрикс-Коміксів. Завдяки Soulseek я дістав змогу познайомитись із її змістом, а це біля 20-ти різних за стилем та змістом історій про Матрицю у виконанні різних авторів. Мені цього здалося замало: довелося ставити новий Quicktime і тягнути 100 метровий муві-трейлер, щоб побачити про що буде мова і на що буде зроблено акцент. Але муві-трейлер - це лише безсовісна нарізка, а фільм...
Зараз, коли ми маємо всю Матрицю, можна сказати, що сюжет набув своєї завершеності. Не залишилося несказаних слів, недоречних сцен та зарозумілих діалогів (принаймні, їх стало менше). Більшою мірою проступила закономірність та логічність. Зліпіть докупи всі частини і навіть "Аніматрицю" і це додасть цілісності і зрозумілості цій Матрикс-сазі. Концептуальність першої плюс (довго думав що написати про другу:) утримання інтересу у другій плюс епічність третьої. Все разом виглядатиме краще ніж та ж друга окремо. Було зрозуміло, що хлопським розумом расу машин не переможеш (одного Rage Against the Machine мало). Та і про беззаперечну перемогу над машинами годі було думати. Радник у розмові з Нео на Зеоні звертав його увагу на необхідність симбіозу. Власне, Матриця - був результат компромісу між машинами і людьми, коли останні "замочили" небо і були нездатні вижити у нерівній війні. (див. Аніматрицю епізоди 2,3).
Третя нагадує другу лише наплодженими там персонажами, радою народних депутатів Зеону, напівдієздатним Морфеєм... Але скоріше (і це порадувало) вона нагадує першу. Піфія хоч і змінила своє обличчя (попередня виконавиця за час зйомок померла), але повернулася на свою кухню, до свого печива та цигарок. Навіть частини діалогу Нео і Піфії звучать до завченого знайомо і той же референс на баннер на стіні з написом „Пізнай себе". Із безконечних автострад дія пішла до своїх витоків: та ж сама їзда в авто, Нео виглядує як по вулиці ходять підключені в Матрицю люди... Файтінг з настінними чоловічками Меровінгена ой як нагадав рубку в фойє хмарочоса. Deja vu!!! Якщо у першій увага була майже повністю прикута до Нео, то в другій акцент розсіявся, а в третій Нео по часу присутній і того менше. Аналогія Сайфер-Бейн була дуже класною і напруженою. А протистояння Сміта та Нео хоч і мало величезну долю символізму, але було достатньо непередбачуване, гарно розставлене та врешті решт закономірне... Якщо у другій мав місце пафос, то тут вже був присутній неприкритий драматизм із справжньою ціною спасіння.
На одному форумі прочитав запеклі дебати про те, що Братам не потрібно було робити з Нео мученика-Христа. Але почитайте хоча б "Ілюзії" Ричарда Баха, щоб зрозуміти яку ціну повинен заплатити месія. Не думали ж Ви, що під щасливий кінець Нео сказав би: "Миру-мир, але залишилася іще одна ЕМП (електромагнітна пушка) (вказуючи на свою голову)". Куди переконливіше сказати "Нео зробив це дляза нас".
Вже згадувана автострада виявилась просто дорогою цікавою (не більше) затією. Інша справа - війна, власне, революція. Ну погодьтеся, і близько нічого не стояло і, напевно, не стоятиме найближчим часом... Напір, потужність, лють, спецефекти, механізація, а головне - повне відчуття пристутності. А додані концептуальні „крупинки інформації" з потужним візуальним рядом про світ вгорі, ієрархію машин... А прозріння Нео?...Годі взагалі щось говорити з технічної точки зору, бо „Матриця" стала Матрицею - власною назвою.
Хось буде казати про інтелектуальну бідність Революції, проте якщо роздивитися, то не тільки третя, а й друга містила дещо таке, що після „звільненого розуму" в 1999 році продовжувало магнетизувати увагу та уяву. Чого вартий, скажімо, перехід від "ложки, якої не існує" (1) до "причини-наслідку"(2) і до "рівняння" (3). А вкотре переписана наприкінець Матриця?...
І хоч все, що починається має своє закінчення, а все, що трапляється -невідворотнє, варто приєднатися до слів Трініті і подякувати Нео за те, що ми зуміли побачити стільки нового та цікавого. Бо Матриця варта того, щоб побачити її самому...
(Кеану Рівсу після таких ролей як Будда та Нео, залишилося зіграти, принаймні, ще одну роль...)
0
Alive 08 січня 2006
Like

Ім’я:
17 жовтня 2019
Ваш коментар

Інші рецензії автора


Повість трьох міст Повість трьох міст

За тиждень після прем"єри пристрасті дещо вляглися, а шок від безглуздого терору і невинних жертв притупився. Тому спробую вставити...

30 липня 2012
Фаза швидкого сну (aka R.E.M.) Фаза швидкого сну (aka R.E.M.)

Дозволю собі вгамувати овації і дифірамби Крістоферу Нолану, спробую одразу відповісти на запитання стосовно покладених сподівань на фільм...

27 липня 2010
Гамлет і лікантропія Гамлет і лікантропія

Я думал, глядя на луну, что стало со вдовой. Всю ночь сквозь храп моих друзей я слышал волчий вой Сплин "Сказка" Спроба...

19 лютого 2010
Моріс Сендак + Тоні Сопрано Моріс Сендак + Тоні Сопрано

Поважаю Спайка Джоунза і за "Бути Джоном Малковичем", і за "Адаптацію", і, особливо, за його відео кліпи R.E.M., Bjork,...

18 лютого 2010
Повернення короля Повернення короля

Ще у 1994 році візіонер Джеймс Кемерон створив 114-ти сторінковий сценарій «Аватар». У 1997 році був «Титанік», а...

17 грудня 2009