Увійти через
facebook
 

Табу


Рецензія на фільм: Табу
Фільм Табу
"Табу" - четвертий переглянутий мною фільм за участю японського режисера-актора-письменника-коміка Такеши Кітано (Попередні - "Феєрверк", "Кікуджиро", "Брат").
Цього разу "Біт" Такеши разом із режисером і сценаристом Нагіша Ошима замахнувся на "невисвітлену" сторону життя самураїв - "нестатутні" відносини - гомосексуалізм.
Кану Соцзабуро - юнак вісімнадцяти років, з довгим волоссям і дівочим обличчям вступає в ряди самурайського ополчення. Він мало того, що напрочуд справно володіє зброєю - не залишає байдужим нікого від рядових самураїв до військових начальників. Практично усі хотіли б бачити його своїм коханцем. Кану уникає жінок. Єдина причина, по якій він вступив у ополчення - можливість убивати, при чому робить це холоднокровно, без роздумів, без душевних докорів. Кану стає об'єктом нагляду і аналізу Тошизо Хіяката (Кітано), який сповнений мудрості і досвіду. Той намагається проаналізувати Кану і збагнути, що ним керує, що в основі його вчинків і мотивації і в чому полягає його "диявольська привабливість". Кану не зупиняє ні кохання, ні совість, серед гранично дисциплінованих самураїв починають траплятися непередбачувані речі.
Перепорошений символізмами та східною філософією, фільм залишає глядача на одинці зі своїми враженнями та думками. Творці фільму навіть на останок не дають чіткого фіналу і визначеності - лише декілька ключів, відсторонено-філософський висновок та зрубана сакура у самому цвітінні...
Самураї, люди насамперед непохитної волі, безмежної відданості та рішучості у фільмі наділені "людськими гріхами" (десь там вдалині залишається документальний аспект). Люди, які готові за секунди, витягнути кинджал і зробити собі харакірі - стають безсилі і одержимі пристрастю. Причому "прояв слабкості" перетворює воїна-самурая у неприпустимий згусток емоції.
Важко прослідкувати ідею, яку заклали в основу фільму творці. Очевидно, що із самурайської точки зору гомосексуалізм і армія - речі несумісні.
Не зважаючи на "замах", фільм вийшов "середньо-каліберним", але все-таки фестивально-вибірковий (у тій самій Америці він буквально сковзнув у десяти кінотеатрах), якщо таке порівняння взагалі можна застосувати до фільмів за участю Такеши Кітано. Приємно споглядати його фірмове нервове посмикування вій, незворушність, маску роздумів і вічної печалі. При практично павільйонних зйомках у "Табу" відсутнє відчуття історичної чи територіальної обмеженості . Сюжет - серія пов'язаних епізодів, бойові єдиноборства - не возведені у кітч (хтось сильніший, хтось слабкіший - це вирішують лічені хвилини), а уривки роздумів, видінь і відступів (їх виконання) породжують притаманну східному кінематографу глибину.
Втішаюся з того, що таке альтернативно-культове кіно поруч із блокбастерами, мейнстрімом і попсою все таки знаходить шлях наверх до свого глядача.
0
Alive 09 січня 2006
Like

Ім’я:
20 жовтня 2019
Ваш коментар

Інші рецензії автора


Повість трьох міст Повість трьох міст

За тиждень після прем"єри пристрасті дещо вляглися, а шок від безглуздого терору і невинних жертв притупився. Тому спробую вставити...

30 липня 2012
Фаза швидкого сну (aka R.E.M.) Фаза швидкого сну (aka R.E.M.)

Дозволю собі вгамувати овації і дифірамби Крістоферу Нолану, спробую одразу відповісти на запитання стосовно покладених сподівань на фільм...

27 липня 2010
Гамлет і лікантропія Гамлет і лікантропія

Я думал, глядя на луну, что стало со вдовой. Всю ночь сквозь храп моих друзей я слышал волчий вой Сплин "Сказка" Спроба...

19 лютого 2010
Моріс Сендак + Тоні Сопрано Моріс Сендак + Тоні Сопрано

Поважаю Спайка Джоунза і за "Бути Джоном Малковичем", і за "Адаптацію", і, особливо, за його відео кліпи R.E.M., Bjork,...

18 лютого 2010
Повернення короля Повернення короля

Ще у 1994 році візіонер Джеймс Кемерон створив 114-ти сторінковий сценарій «Аватар». У 1997 році був «Титанік», а...

17 грудня 2009