«Київ» покаже короткометражні дебюти 80-х


Новини: «Київ» покаже короткометражні дебюти 80-х

У програмі огляду 5 кінострічок.

З 28 травня в столичному кінотеатрі «Київ» пройдуть «Великі короткі метри. Фільми-дебюти 80-х/Great short movies. Debuts of the 80 *s». Глядачі зможуть подивитися такі стрічки:

«Вирішальний вік», 10 хв.
Київнаукфільм, 1983
Режисер Олександр Роднянський (продюсер «9 рота», «Пітер ФМ», «Левіафан» та інші)
Сценарист І. Максимов
Оператори І. Іванов, М. Кретов
Ця десятихвилинна стрічка документує, як у харківському дитячому садку ентузіасти-вихователі створюють умови для кращого розвитку творчих здібностей у дітей. Фільм цікавий не тільки педагогічними порадами, а й задокументованими деталями радянської повсякденності. Меблі, одяг, іграшки, навіть голос і зачіски виховательок нагадують «народженим в СРСР» їх дитинство і викликають непереборне бажання заглянути в свій дитячий фотоальбом. Режисер фільму - засновник одного з провідних телевізійних каналів, а зараз відомий продюсер, працює в основному в Голлівуді - починав свою кар'єру як документаліст на студії «Київнаукфільм». Його фільми були відзначені призами міжнародних фестивалів. «Вирішальний вік» - дипломна робота Олександра Роднянського.
 
«Випадок в ресторані», 17 хв.
Одеська кіностудія, 1984
Режисер Олесь Янчук («Неподкоренний», «Залізна сотня»)
Оператор Валерій Чумак
У ролях: Михайло Кокшенов («Дівчата», «Золоте теля», «Спортлото-82», «Гараж», «Білі роси», «Женя, Женечка і Катюша»), Ернст Романов («Собака на сіні», «Кілька днів з життя Обломова »)
Дія фільму розгортається в дорогому ресторані, куди колишній вчитель малювання (Ернст Романов), приходить час від часу послухати юну співачку і залишити свою і так невелику пенсію. За чаркою коньяку у нього зав'язується розмова з молодим бригадиром з Уралу (Михайло Кокшенов). Діалог представників двох різних світів та епох закінчується тим, що герої вирішують їхати до Сибіру. Фільм, повний сумних роздумів про витрачені рокИ, прихід нових «господарів життя» і зміну поколінь, в той же час іронізує над побутом і бюрократією пізньорадянської доби.
 
«Водозабір», 16 хв.
Київський інститут ім. Карпенка-Карого, 1987
Режисер Ада Квірая («Анарха», «Дівчина на кулі. Втілення»)
Оператор Вернигора В.
У ролях: Баха Бекаурі, Сата Агухаа
Ручна камера проводить глядача закутками абхазького міста, що стоїть на узбережжі моря, до кімнати і ліжка головного героя. Йому вже пора на роботу і він з рушницею за спиною відправляється за межі міста, в невелику хатину лісника. Вдень він працює на тишу і порядок у цих диких краях, слухає шепіт річки, бродить густими лісом, підставляє обличчя променям сонця ... Якось вночі його увагу привертає стогін вовчиці, що потрапила в капкан. Чоловік рятує її, вона дякує йому за послугу. Але несподівано людські закони починають конфліктувати з законами природи. Фільм-притча, з її алегоризмом, рефлексією над природою людини і вишуканою візуальноЮ поетикою, продовжує традицію грузинської школи поетичного кіно, яскравим представником якої був Тенгіз Абуладзе.
 
«Срібна далечінь», 29 хв.
Мосфільм, 1978
Режисер Ігор Мінаєв («Холодний березень», «Перший поверх», «Повінь», «Місячні галявини»)
Сценарист Едуард Володарський
Оператори Володимир Панков, Віктор Кабаченко
Композитор Володимир Губа
У ролях: Лілія Огієнка, Борис Невзоров, Микола Токар
У центрі сюжету красива, але самотня жінка Катерина (Лілія Огієнко). Вона з дочкою живе в сільському будинку без чоловіка. Одного зимового дня в будинок до неї проситься сімейна пара, яка везе важко хвору дочку на лікування. В цей же час у її дворі з танцями та піснями проходить весілля - це одружується з іншою її коханий чоловік. Режисер майстерно виводить психологічний портрет Катерини через нашарування різних емоцій - від співчуття до люті, від любові до ненависті і нарешті примирення. Віртуозно зіграна історія, з епізодами, які перетікають з одного в інший, філігранно збудована мізансцена, до того ж знята талановитою командою операторів (Панков, Кабаченко), яка згодом буде працювати разом над «Астенічним синдромом» Кіри Муратової. За тематикою і рясно використаними фольклорними елементами «Срібну далечінь» можна назвати найбільш українським фільмом Ігоря Мінаєва, який зараз живе і працює у Франції.
 
«Два пуделя», 27 хв.
Київський інститут ім. Карпенка-Карого, 1981
Режисер Володимир Кучинський
Оператор Олександр Шумович
У ролях: Борис Сморчков («Москва сльозам не вірить»), Олена Соловей («Вам і не снилося», «Шукайте жінку»), Дмитро Харатьян («Гардемарини, вперед!», «Серця трьох», «Королева Марго»)
Під час прогулянки по осінньому парку знайомляться два пуделі, а разом з ними і їх господарі (Олена Соловей, Борис Сморчков). Їх невимушені розмови перериває тільки тенісист у виконанні юного Дмитра Харатьяна. З перших хвилин фільму прозорою цитатою з «Фотозбільшення» Антоніоні глядачеві дають зрозуміти, що він потрапляє у світ кінематографічних умовностей. Це світ чорно-білих протилежностей, де дія розгортається неквапливо, немов шахова партія, де слова і речі важать більше, ніж це може здаватися на перший погляд. Можливо, тому фінальні кадри вікон панельних будинків сприймаються не як повернення додому, а як закінчення захоплюючої гри.
 

Загальна тривалість фільмів становить 99 хвилин. 

Sushchenko 25 травня 2015


Ім’я:
14 червня 2021
Ваш коментар

популярні новини


Ще одна екранізація Стівена Кінга Ще одна екранізація Стівена Кінга

Творець «Ганнібала» і «Американських богів» зніме нову версію «Кристини».

11 червня 2021 0 672
Білл Скарсгард приєднався до «Джона Віка 4» Білл Скарсгард приєднався до «Джона Віка 4»

Друг чи ворог?

08 червня 2021 0 1193
«Без різких рухів». Трейлер трилера Содерберга «Без різких рухів». Трейлер трилера Содерберга

Дель Торо, Деймон, Чідл та інші.

09 червня 2021 0 1094
Знайдено актрису на головну роль у новому «Хижаку» Знайдено актрису на головну роль у новому «Хижаку»

Зірковий час Ембер Мідфандер.

05 червня 2021 0 1765
Історія символу Парижа у трейлері драми «Ейфель» Історія символу Парижа у трейлері драми «Ейфель»

Чим натхненна знаменита вежа?

10 червня 2021 0 836