Український Берлінале


Новини: Український Берлінале
Берлінале 2012: день 5
Хоча Україна і не представлена цього року в жодній з конкурсних програм Берлінського Міжнародного кінофестивалю, який вже п’ятий день триває в німецькій столиці, все ж її скромна присутність відчутна: на Європейському кіноринку, що він проводиться одночасно з фестивалем, вже традиційно працює Український стенд, початок якому поклала свого часу Українська кіно фундація. Від цього року стенд працює за підтримки держави в особі Державного агентства України з питань кіно. Почав він свою роботу ще 10 лютого, а від тих пір на ньому відбулися численні події, серед яких варто окремо відзначити презентацію відновлених та оцифрованих класичних стрічок українського кіно авторства Олександра Довженко, Дзиги Вєртова, Романа Кауфмана та Георгія Стабового. Презентовані фільми було не тільки переведено в цифрову форму – до них спеціально було написано музику. Сам комплект оформлено цілком в європейському дусі – до дисків додається змістовний калька мовний каталог та набір листівок, на яких відображено афіші фільмів тих років.
Продюсери Олена Фетісова та Володимир Козир перезували зацікавленій публіці проект фільму «Параджанов», у виробництві якого приймуть участь кілька країн.
Продюсер Володимир Філіппов знайомить фестивальну публіку зі стрічкою «Тойщопройшовкрізьвогонь» Михайла Іллєнка, який нещодавно вийшов на українські екрани.
Наприкінці фестивалю на гостей Українського стенду очікують ще 2 події – презентації нещодавно створеної Української Кіноасоціації на чолі з Денисом Ржавським та Одеського міжнародного кінофестивалю, який в липні вже втретє пройде в «перлині біля моря».
Але український слід все ж простежується і в конкурсній програмі: продюсером нового фільму американця Біллі Боба Торнтона виступив Олександр Роднянський, який створив і багато років очолював телеканал «1+1», і його компанія A.R.Films. Хоча фільм «Машина Джейн Менсфілд» цікава не тільки цимJ Біллі Боб Торнтон, який більше відомий нашій публіці як актор за ролями у таких різних жанрово стрічках як «Армагеддон» та «Поаний Санта», заявив про себе як про талановитого режисера ще 2000-го року, екранізувавши чудовий роман Кормака Маккарті «Коні, коні». Його ж нова стрічка «Машина Джейн Менсфілд» кардинально відрізняється від згаданого фільму: це своєрідна сімейна трагікомедія, розіграна вражаючим акторським ансамблем – самим Торнтоном, доя кого долучилися Роберт Дюволл, Кевін Бейкон, Роберт Патрік та Джон Херт. Фільм, дія якого розгортається наприкінці 70-х років минулого сторіччя на півдні США, часом у вельми неполіткоректній формі намагається розібратися не тільки в перипетіях родинних стосунків трьох поколінь родини Колдуелів, але й в нюансам буття людини в оточуючий її реальності, що приправлено ще й конфліктами на грунті культурної інакшості. В цілому можна сказати, що фільм, безумовно, вдалий, але на головного ведмедя претендувати навряд чи зможе.
Не зможе на нього замахнутися і ще одна конкурсна стрічка сьогоднішнього дня – фільм швейцарки Урсули Майєр «Дитя з вершин». Попередній фільм Майєр «Дім» («Home») чудово відомий вітчизняному глядачеві, адже багато разів демонструвався в Україні на різноманітних фестивалях. І нова робота режисерки зберегла ряд характерних рис, що дозволяє говорити про унікальний авторський стиль. Головне ж, що об’єднує два фільми Майєр – тема маленької людини на узбіччі капіталістичного суспільства. Але якщо в «Домі» блискучий акторський ансамбль на чолі з Ізабель Юппер та Олівьє Гурме розігрували абсурдистсько-клаустрофобічну драма в рамках своєрідного пікніку на узбіччі, то зараз, не відходячи від дослідження сімейних та людських стосунків, Мейєр дещо зміщує акценти, примудряючись при цьому в пейзажах квітучої Швейцарії знаходити все нові життєві узбіччя. Але тема, повторимося, одна – понівеченість людських стосунків навіть в рамках родини, яка складається тільки з двох осіб, яких чудово зіграли актор-фетиш режисерки Кейсі Мотте Кляйн та Леа Сейду, яка несподівано змінила імідж.
Ну, і на завершення сьогоднішнього огляду п’ятого дня Берлінале 2012 – черговий берлінський ведмідь. Цого разу він причаївся у куточку безкінечних переходів транспортного вузла на Александер-Платц. Саме тому прикрасою йому служить схема ліній публічного транспорту німецької столиці.

 

Алексей Першко 13 лютого 2012


Ім’я:
05 серпня 2021
Ваш коментар

популярні новини


Каміла Кабельйо у першому трейлері «Попелюшки» Каміла Кабельйо у першому трейлері «Попелюшки»

Прем'єра – 3 вересня.

03 серпня 2021 0 316
Гарді та Гаррельсон у новому трейлері «Венома 2» Гарді та Гаррельсон у новому трейлері «Венома 2»

Прем'єра – восени.

02 серпня 2021 0 421
Перший кандидат на роль Синього Жука Перший кандидат на роль Синього Жука

Новий герой кіновсесвіту DC.

03 серпня 2021 0 282
Незабаром - зустріч з "Аннетт" Незабаром - зустріч з "Аннетт"

Фільм-відкриття Канн «Аннетт» вийде в український прокат у вересні

03 серпня 2021 0 288
Джеймс Макевой у трейлері драмеді «Разом» Джеймс Макевой у трейлері драмеді «Разом»

Від номінанта на Оскар Стівена Долдрі.

03 серпня 2021 0 295