Повстання тіней


Рецензія на фільм: Ми
Фільм Ми

Тому так промовляв Господь:

Ось Я лихо на них наведу, що вийти із нього не зможуть,

і кликати будуть до Мене, але не почую Я їх!

(Єремія 11:11)

Так, «жахастики» – той жанр, який, крім власне розважального ключа, дозволяє поглянути і на власні проблеми у критичному плані. Крім того, тут можна «ризикнути» - при помірних капіталовкладеннях можна в прямому сенсі, зірвати банк кінозборів. Режисера і сценариста Джордана Піла можна назвати майстром цього сегменту – його фільм жахів, з елементами соціальної сатири, «Пастка» (Get Out), крім приголомшливого фінансового успіху отримав і премію Оскар і Премію Гільдії сценаристів Америки за найкращий оригінальний сценарій. На досягнутому метр вирішив не зупинятись, і у 2019 році на екрани виходить (в Україні з 28 березня) стрічка «Ми» (англ. Us), де знову автор вирішив досягти нових вершин.

…Подружжя Аделаїда та Гебріел Вілсонів, їх дітей - Зора і Джейсон - щаслива американська родина…Одного разу вони приїжджають на узбережжя Санта-Круз, з яким у них пов’язані спогади - у чоловіка оптимістичні, у жінки – навпаки… І ось, одного вечора на їх подвір’ї вони бачать родину – яка не більше, не менше - ніж вони самі. Ці створіння, «червоні одежі», ніби вони самі – з примітивною відомістю, проте набагато жорстокіші і фізично витриваліші…Вони хочуть зайняти місце своїх «господарів», вони таж «Ми-американці», проте спочатку мета їх – натішитися стражданнями… і це відбувається не тільки як локальний феномен…

Загалом, «Ми» - це просто відмінний в своєму роді сплав майстерності ідеально підігнаного сценарію, в якому власне переплелись і тонке вміння нагнітати і відпускати напругу, вплітати гумор, що часто межує з сатирою, розставляти опорні точки прихованих змістів – від тематики урядових змов до містичних – однією з яких є посилання на біблійну фразу, що винесена в епіграф. Так, важливою є і натяк на соціальний підтекст – інший бік фасаду «американської мрії: життя «тіней», їх «обслуговуючого персоналу», які живуть в жахливих умовах-не маючи доступу до освіти, якісної їжі та дозвілля; повстання людей у «червоному», легко прив’язати до аналогії, наприклад, «жовтих жилетів». Проте загалом «мотив бунту» не виглядає основним мотивом – оскільки це все-таки масове кіно, і акцент зосереджений на екранному дійстві втечі родини. Так, операторська робота відмінна – багато кадрів так і просяться стати фотографіями концептуального жанру; саундтрек теж на висоті.

Можна відзначити, що актори, які зіграли як ролі «основної» родини, так і «дзеркальної», ролі першого і другого планів – виконали титанічну роботу, не переграваючи, відмінно витримавши кожен момент, кожен кадр, кожен має свою «родзинку»; як наприклад, Лупіта Ніонго втілила і прямий, і «дзеркальний» образи Аделаїди(Ред), її історія - не одна з багатьох…

Щодо підсумку. «Ми» - не «один з багатьох» фільмів жахів; він дійсно стане подією у кінематографії цього року. Поряд з високими художніми якостями, «Ми» - це і чудовий вибір для широкого кола глядачів – прихильників жахастиків і бажаючих «полоскотати нерви»

1


Ім’я:
04 серпня 2021
Ваш коментар
Гость
Гость 02 квітня 2019 21:15
0
Ми – фільм американського режисера Джордана Піла, який за свій дебют отримав Оскар у категорії найкращий сценарій.
Ми – це друга картина режисера, проте, у якійсь мірі, його вже можна назвати майстром кіно. У самій професії він доволі давно: актор, комік (Кей і Піл), продюсер і сценарист, внаслідок цього, отримавши досвіду, він знімає свій перший фільм: “Забирайся”, який зірвав американський бокс – офіс й очікування критиків. Соціальний меседж, яким був просочений кожен кадр фільму дійшов до широких мас у найоптимальнішій формі завдяки лаконізму постановки. Доволі маленький бюджет, великі амбіції, людина професії і двісті п’ятдесяти мільйонів доларів зборів, при чотири і п’ять бюджету, по світі, оплески глядачів й визнання критиків.
Із другим фільмом режисера все набагато складніше у хорошому сенсі слова. Джордан Піл – фігура неоднозначна, тому звичайним повторенням формули першого фільму він не обмежився, а пішов шляхом великих, намагаючись інтегрувати величезний пласт все можливих тем у один фільм й подати нам, через великі екрани.
Сюжет, на перший погляд доволі простий, американська чорна сім’я, раптово зустрівши злих двійників (допельгангерів), які починають на них полювати, намагається вижити й дізнатися правду появлення тих самих двійників. Режисер, порівняно зі своїм першим фільмом, збільшив масштаб подій, тому ця незвична ситуація, у сюжетній площині, переслідує кожну американську сім’ю, проте саме Аделаїда (Лупіта Ніонго), із якою пов'язаний головний сюжетний так
.

Інші рецензії автора


Помста, таємниця і влада Помста, таємниця і влада

Культова франшиза G.I.Joe, яка зібрала армію фанів по всьому світі, отримала спін-оф.  Історія походження загадкового  і...

22 липня 2021
На пульсі мрії На пульсі мрії

Юна українська легкоатлетка живе в маленькому містечку та має велику мрію — потрапити на Олімпійські ігри. Її спортивна...

20 липня 2021
В колі другому В колі другому

Шестеро незнайомців, кожен з яких став єдиним переможцем одного з останніх смертельних квестів, знову опиняються замкненими в пастці....

14 липня 2021
І на жарт, і всерйоз І на жарт, і всерйоз

Аніматори DreamWorks знову планують зустріч з харизматичним босом. Він носить краватку з пелюшок і знається на бізнес-планах більше, ніж...

30 червня 2021
Апогей Апогей

дев'ятий епізод франшизи "Форсаж" Дія (авто)фільму відбувається по всьому світу — від Лондона до Токіо, від...

10 червня 2021