Неоднозначність Вінгарда
може бути багато - наприклад, нерівна подача: фільм може бути слабким в основній частині оповіді, але частково реабілітуватися завдяки закінченню (наприклад, фільм «Страшенно голосно і неймовірно близько» (2011)); і навпаки – фільм може бути непоганим в основній частині, але «здутися» у фіналі (наприклад, «Сніговик» (2017)); а буває і так, що половина фільму викликає ненависть до нього і бажання припинити перегляд, а інша половина – суцільний зАхват. Саме до останньої категорії можна віднести трилер «You’re Next» 2013-го року.
Сюжет фільму такий. Молода дівчина на ім’я Ерін разом зі своїм хлопцем приїжджає в заміський маєток його батьків, щоб познайомитися з ними, а заодно і відзначити їхню річницю шлюбу. Також до маєтку приїжджають інші члени родини. Але нормально повеселитися не виходить – під час святкування на маєток нападають невідомі вбивці в масках тварин і починають один за одним вбивати нещасних гостей, залишаючи надписи «You’re Next» кров’ю. Порятунку чекати немає від кого – нападники вбили найближчого сусіда і заглушили телефонну лінію…
Прокатники знову перекрутили назву – фраза «You’re Next» перекладається як «Ти – наступний», або «Ти – на черзі». Що ж стосується самого фільму, то після перегляду він викликає неоднозначні враження. Перша половина фільму (приблизно, перші сорок хвилин) – це повний кінематографічний провал, дійство виглядає нуднуватим і дуже характерним для низькопробного рядового американського жахастика з кров’ю, різаниною і періодичними роздяганнями: глядача знайомлять з нецікавими персонажами, більшість з яких буквально після пари реплік «зійде зі сцени»; практично всі персонажі є тупими істериками і беззахисними жертвами перед малочисленими, але озброєними нападниками; самі жертви регулярно проявляють тупість (бродіння по будинку на самоті тут повторюється неодноразово); оператор хворіє на крайню форму паркінсонізму… Але у другій половині фільм різко підноситься, наче в цей момент при зйомках помінялися творці: сценарист видає пару-трійку неочікуваних сюжетний ходів; Ерін з жертви перетворюється на мисливця і, незважаючи на поранення, починає різними способами давати наглим нападникам серйозних тумаків, в результаті чого криваві побоїща з використанням холодної зброї та інших підручних матеріалів стають дійсно захоплюючими; з’являється чорний гумор і музичний супровід в стилі американських трилерів 1980-х; зменшується тремтіння камери… Коротше, кажучи, фільм стає цікаво дивитися аж до фінальних титрів. Але до цього всі «козирі» лежать у творців фільму в рукавах.
Незрозуміло, чому режисер Адам Вінгард зробив свій фільм таким нерівним і неоднозначним. В принципі слово «неоднозначність» характеризує усю режисерську діяльність Вінгарда: від одних його фільмів у захваті і критики, і глядачі, він інших – усі його «поносять».
Бюджет фільму складає усього 1 млн. дол. І це видно на екрані. Відомих акторів, як і дуже визначної акторської гри тут не видно. Так, усі стараються, особливо Шарні Вілсон в ролі Ерні, але не більше. Саме дійство можна назвати камерним, бо 4/5 подій фільму відбуваються у будинку, на який напали злочинці. Картинка у фільмі похмура і сірувата, а про операторську роботу і музичний супровід вже все сказано вище.
Тим не менше, незважаючи на певні недоліки і провалену першу половину фільму, стрічку «You’re Next» можна порекомендувати шанувальникам хороших трилерів. Потрібно лише перетерпіти перші сорок хвилин, а там… Приємного перегляду.