Макбет
Творчий пошук в роботі над текстами Шекспіра тривав протягом кількох років.
Однією з головних задач постановки була необхідність відійти від поширеної лінійної побудови вистави, щоб створити територію для гри, що зумовлена оригінальною (авторською) концепцією сценічної трактовки матеріалу. Віднайдено оптимальне вирішення сценічного простору в умовах камерної сцени, в якому органічно поєднується стилістика і виражальні засоби драматичного театру, театру маріонеток і містерійного вертепу.
Майже усі сцени вирішені в паралельному багатоголоссі, як у джазовій музиці. Глядач має сприймати цю звукову багатоповерховість, як данину. Але проблема полягає не стільки у сприйнятті глядачем цього нашарування музичної фонограми, „живого” супроводу, чи звучання акторських голосів, скільки у виникненні на сцені живого подиху, спільного для всіх учасників дійства, коли виникає відчуття, що у акторів та глядачів в одному ритмі б’ється серце, коли глядач стає співучасником подій.
За трактовкою творчої групи немає Макбета, як такого. Тобто є виконавець, який відтворює лінію внутрішнього життя Макбета. Але Макбет, за версією театру, скоріше не конкретна людина, а соціальне явище, яке грають усі персонажі одночасно: кожен з них є відтворенням однієї з його іпостасей. Досліджується шлях від зародження страшної, руйнівної ідеї, через її втілення, до падіння в безодню.
Пройшовши перереєстрацію, театр отримав статус „експериментального”. Відтепер він буде мати назву „Театральна майстерня театр маріонеток”, адже головним напрямком діяльності має стати нескінченний творчій пошук. У планах проведення майстер-класів, відкритих тренінгів та репетицій, на яких глядач матиме змогу брати участь в обговоренні побаченого.
Сценічний майданчик майстерні відкритий не лише для митців цього театру – на ній зможуть відтворити свої задуми художники, що мають потребу в камерній роботі. До випуску готуються ще дві вистави, назви яких поки що не розголошуються. Паралельно з роботою над новими виставами і експлуатацією вже існуючих , постійно ведеться лабораторна робота.
Художнім керівником засновником театру Михайлом Яремчуком, з метою підготовки молодих спеціалістів для експериментальних творчих пошуків, здійснено набір двох курсів при Київському Національному університеті театру, кіно і телебачення ім. І. К. Карпенка-Карого (акторський і режисерський курси), де викладають актори і педагоги театру.
Отже, театр починає нову сторінку своєї історії прем’єрною виставою „Макбет”,
яка відбудеться 20 травня 2007 року
в ”Театральній майстерні театр маріонеток”
на Подолі, на вул. Сагайдачного 29/3
о 19:00.