Умри, но не сейчас (от Alive)
Рецензия на фильм:
Умри, но не сейчас
Бонд - є Бонд, навіть у двадцятий раз. Нехай це Шон Коннері, Роджер Мур, Тімоті Далтон чи ось вже вкотре Пірс Броснан - незмінним залишається одне, тобто один - неперевершений суперагент, евалюатор і спокусник, незворушний і нескорений - Бонд, Джеймс Бонд. Вчора на сеансі "Вмерти в інший день" у кінотеатрі "Жовтень" я у цьому переконався. Фільм віддає данину усім попереднім фільмам бондіани (чим порадує старих прихильників), а також залишається на вістрі технічного прогресу і екшену (чим приверене армію нових). Титри-кліп Мадонни просто приголомшить (такого ми ще не бачили).
Довго думали інвестори кому віддати режисувати новий фільм бондівської епопеї. В решті решт зійшлися на кандидатурі Лі Тамахорі. Той особливо ніде і не проявив себе, хоча "І прийшов павук" та "Межа" - дуже пристойні і вдалі фільми. Пірс Броснан попервах (ходили плітки)"голосував" за Бретта Ратнера (Час пік, Червоний дракон). Але вибір було зроблено, і як виявилось (у комерційному плані ще не виявилось, бо лише позаминулого тижня фільм стартував у Штатах), досить вдало. До речі, по заключеним рекламним контрактам "Вмерти у інший день" переплюнула всіх.
От з бондівською дівчиною прийшлося повозитися. Кого тільки не бачили у ліжку з Бондом (у претендентах ходила навіть Сальма Хаєк). І тут перемогла естетика: "кофейне гарно виглядає на білому, тим більше ЯКЕ кофейне". Після отримання Оскара, Хеллі Беррі потрібно було втілити високу оцінку її майстерності у популярність та високі гонорари. От вона так і зробила (її право). Окрема частина це бонд-сингл. Тут навіть творець балад всіх часів і народів Елтон Джон своє слово хотів сказати. А коли його кинули і взяли Мадонну з братвою, то навіть своє "фе" зумів висловити. Мадонну зараз по горизонталі і вертикалі всі дружно криють як акторку, тому потрібно було дати їй ще один шанс - заспівати і в епізоді засвітитися. І мали рацію. Все з нею нормально. Хтось скаже "підстаркувата" - та годі, на таку сорокушу і так виглядати. Антибонд гьорл - Міранда (Розамунд Пайк) виглядає також непогано (одразу видно, що дівчина в театрі пограла перш ніж на екран потрапила. Це ж Британія, там і англійська не така).
Як завжди особлива увага була приділена бонд-арсеналу. Усім сподобається інвізбл бонд-мобіль. Особливу креативність стосовно арсеналу фіч і примочок було проявлено у переконливих (по виконанню і зйомкам) погонях. З лазером хлопці перебрали (Це ж Бонд, а не Спайдермен) Якщо брати за порівняння "ХХХ" із Віном Дізелом, який біноклем тупо в стіну дивиться та його стрілянину з-під бампера, то все стає зрозумілим: нахрап відпочиває проти традиції.
Бондіанівський вінігрет, або навіть капусник починається з не зовсім приємного для містера Бонда - чотирнадцятимісячного ув"язнення (уявляєте хайєр у Бонда і без перукаря) на Корейському півострові. Славного агента підставили. Сцени катувань супроводжуються титрами-кліпом Мадонни "Вмерти у інший день". Ідея, графіка і саунд йдуть прямо по картинці і не просто захоплюють, а приголомшують. Саме титри найкраще характеризують приказку "Із огня да в полымя". Але крім вогню домінує льодово-діамантно-кристалісталічна структура і не дарма, льоду у цьому фільмі предостатньо. Ось чому рекламним тег-лАйном (tagline) є "He's Never Been Cooler" (Він ще ніколи не був крутішим (дослівно: таким прохолодним)). Якщо не звертати уваги на гуфи і ляпсуси, а про сюжет говорити коротко, то вийде: "Завдання-підстава-вторинний матеріал-відродження-знову на коні-"смерть фашистам"-любов". Але все це впереміш із традиційною іронією, "сексом на вечерю та смертю на сніданок" у фірменному стилі і під якісним екшенівським соусом. Броснан настільки асоціюється з Бондом, що, скажімо, в "Афері Томаса Крауна" я довго не міг збагнути, що Томас Краун і Джемс Бонд "не мужчина и женщина, а четыре разных человека"))).
Цікавим є те, що віддаючи данину усім попереднім серіям бондіани ні ні, та й згадають незлим тихим словом, повтором, антуражем, як от - туфлем з лезом (в якому ще Шон Коннері "вишивав").
Якісний фільм, який екшеном, екстримівськими штучками та прибамбасами "на вістрі технічного прогресу" знайде собі нових прихильників, а даниною традиції та лояльністю до бренда утримає старих.