Повстання тіней - рецензия на фильм Мы

Войти через
Регистрация
 
Повстання тіней
 
Фильм Мы

Тому так промовляв Господь:

Ось Я лихо на них наведу, що вийти із нього не зможуть,

і кликати будуть до Мене, але не почую Я їх!

(Єремія 11:11)

Так, «жахастики» – той жанр, який, крім власне розважального ключа, дозволяє поглянути і на власні проблеми у критичному плані. Крім того, тут можна «ризикнути» - при помірних капіталовкладеннях можна в прямому сенсі, зірвати банк кінозборів. Режисера і сценариста Джордана Піла можна назвати майстром цього сегменту – його фільм жахів, з елементами соціальної сатири, «Пастка» (Get Out), крім приголомшливого фінансового успіху отримав і премію Оскар і Премію Гільдії сценаристів Америки за найкращий оригінальний сценарій. На досягнутому метр вирішив не зупинятись, і у 2019 році на екрани виходить (в Україні з 28 березня) стрічка «Ми» (англ. Us), де знову автор вирішив досягти нових вершин.

…Подружжя Аделаїда та Гебріел Вілсонів, їх дітей - Зора і Джейсон - щаслива американська родина…Одного разу вони приїжджають на узбережжя Санта-Круз, з яким у них пов’язані спогади - у чоловіка оптимістичні, у жінки – навпаки… І ось, одного вечора на їх подвір’ї вони бачать родину – яка не більше, не менше - ніж вони самі. Ці створіння, «червоні одежі», ніби вони самі – з примітивною відомістю, проте набагато жорстокіші і фізично витриваліші…Вони хочуть зайняти місце своїх «господарів», вони таж «Ми-американці», проте спочатку мета їх – натішитися стражданнями… і це відбувається не тільки як локальний феномен…

Загалом, «Ми» - це просто відмінний в своєму роді сплав майстерності ідеально підігнаного сценарію, в якому власне переплелись і тонке вміння нагнітати і відпускати напругу, вплітати гумор, що часто межує з сатирою, розставляти опорні точки прихованих змістів – від тематики урядових змов до містичних – однією з яких є посилання на біблійну фразу, що винесена в епіграф. Так, важливою є і натяк на соціальний підтекст – інший бік фасаду «американської мрії: життя «тіней», їх «обслуговуючого персоналу», які живуть в жахливих умовах-не маючи доступу до освіти, якісної їжі та дозвілля; повстання людей у «червоному», легко прив’язати до аналогії, наприклад, «жовтих жилетів». Проте загалом «мотив бунту» не виглядає основним мотивом – оскільки це все-таки масове кіно, і акцент зосереджений на екранному дійстві втечі родини. Так, операторська робота відмінна – багато кадрів так і просяться стати фотографіями концептуального жанру; саундтрек теж на висоті.

Можна відзначити, що актори, які зіграли як ролі «основної» родини, так і «дзеркальної», ролі першого і другого планів – виконали титанічну роботу, не переграваючи, відмінно витримавши кожен момент, кожен кадр, кожен має свою «родзинку»; як наприклад, Лупіта Ніонго втілила і прямий, і «дзеркальний» образи Аделаїди(Ред), її історія - не одна з багатьох…

Щодо підсумку. «Ми» - не «один з багатьох» фільмів жахів; він дійсно стане подією у кінематографії цього року. Поряд з високими художніми якостями, «Ми» - це і чудовий вибір для широкого кола глядачів – прихильників жахастиків і бажаючих «полоскотати нерви»

Рецензия на фильм Мы 0  
Комментарии
 
Имя
21 апреля 2019
Ваш комментарий

Подписаться на отзывы
Гость
Гость 02 апреля 2019 21:15
Ми – фільм американського режисера Джордана Піла, який за свій дебют отримав Оскар у категорії найкращий сценарій.
Ми – це друга картина режисера, проте, у якійсь мірі, його вже можна назвати майстром кіно. У самій професії він доволі давно: актор, комік (Кей і Піл), продюсер і сценарист, внаслідок цього, отримавши досвіду, він знімає свій перший фільм: “Забирайся”, який зірвав американський бокс – офіс й очікування критиків. Соціальний меседж, яким був просочений кожен кадр фільму дійшов до широких мас у найоптимальнішій формі завдяки лаконізму постановки. Доволі маленький бюджет, великі амбіції, людина професії і двісті п’ятдесяти мільйонів доларів зборів, при чотири і п’ять бюджету, по світі, оплески глядачів й визнання критиків.
Із другим фільмом режисера все набагато складніше у хорошому сенсі слова. Джордан Піл – фігура неоднозначна, тому звичайним повторенням формули першого фільму він не обмежився, а пішов шляхом великих, намагаючись інтегрувати величезний пласт все можливих тем у один фільм й подати нам, через великі екрани.
Сюжет, на перший погляд доволі простий, американська чорна сім’я, раптово зустрівши злих двійників (допельгангерів), які починають на них полювати, намагається вижити й дізнатися правду появлення тих самих двійників. Режисер, порівняно зі своїм першим фільмом, збільшив масштаб подій, тому ця незвична ситуація, у сюжетній площині, переслідує кожну американську сім’ю, проте саме Аделаїда (Лупіта Ніонго), із якою пов'язаний головний сюжетний так
Рейтинг сообщения: 0
 

Другие рецензии автора

Крок до мрії

овременная история Питера Пена о поиске пути к взрослой жизни и осознание собственного стиля и талантов. Лиза работает фотографом в...

— 11 апреля 2019

 
Історія слоненяти

Колін Фаррелл та Єва Грін у фентезі-екранізації від режисера Тіма Бартона. Через свої велетенські вуха незвичайний слоник Дамбо стає...

27 марта 2019

Повстання тіней

Від володаря премії «Оскар», режисера Джордана Піла і авторів шокуючого трилера «Пастка»… Родина вирушає до пляжного будинку, щоб відпочити...

26 марта 2019

 
Молодість назавжди

перший повнометражний танцювальний екшн українського виробництва. Стрічка розповідає про танцювальні пригоди танцюриста зі Слов"янсьа, який...

20 марта 2019

Історія Дива

Винахідлива Джун створила модель особливого місця, де панує справжня магія – неймовірного парку атракціонів. Та дівчинка навіть не...

13 марта 2019

 
Оценка автора
7,8 Рейтинг
фильма
Всего оценок: 97



fk tw