Уїк-енд №37 (14-17 вересня 2017 року) на українському кінопрокатної ринку примітний тим, що тепер остаточно і з повним на те правом можна стверджувати, що в історії новітнього українського кіно з\\\'явився перший український фільм, який виявився комерційно самодостатнім. Під самодостатністю ми розуміємо те, що комедія (вона ж - «народний суперблокбастер») Dzidzio Контрабас режисера Олега Борщевського зуміла покрити в українському прокаті витрати на власне виробництво і на маркетингову компанію, що передувала її прокату. І - що дуже показово - сталося це без участі держави в особі Держкіно. Спробуємо показати це на цифрах: за кожен з 18-ти днів прокату ця комедія напрацьовувала в українських кінотеатрах в середньому по 1 мільйону гривень, тобто її валові збори склали понад 18 мільйонів гривень. З цієї суми половина (9 мільйонів) законно залишиться в кінотеатрах, з решти 9 мільйонів від 15 до 20 відсотків залишить собі прокатник. Таким чином продюсеру (правовласнику) дістанеться більше 5 мільйонів гривень при тому, що заявлений виробничий бюджет становив 4 мільйони гривень. І при всьому при цьому прокат Dzidzio Контрабас ще далекий від завершення. Тут варто звернути пильну увагу на 2 нюансу: про перший ми вже говорили - це валові збори цієї стрічки, які перевершили рекордні збори попередніх лідерів ( «поводиря», «Незламной»), а ось про другий говорити ще не доводилося. Справа в тому, що Dzidzio Контрабас показав, що знімати успішне кіно в Україні годі й за 16-20 мільйонів гривень, а за суми в 4-5 разів менші. І Dzidzio Контрабас вперше в історії новітнього українського кіновиробництва і прокату показав, що держава - менеджер неефективний. За прикладами далеко ходити не доведеться - стрічка «Червоний» Зази Буадзе з бюджетом в мінімум 16 мільйонів гривень, левову частину яких виділив Держкіно, в національному прокаті, що почався на тиждень раніше, ніж прокат Dzidzio Контрабас, зібрала 3 мільйони гривень (арифметика їх розподілу зрозуміла на прикладі Dzidzio Контрабас). І це не дивлячись на всі старання найпотужнішого гравця українського кінопрокатного ринку - компанії B & H. Погодьтеся, є над чим замислитися.
Крім цього звернемо увагу на успіх фільму Стівена Содерберга «Удача Лохан» - за 11 днів прокату вона зібрала 3 з половиною мільйони гривень і після другого прокатного уїк-енду займає 4-у сходинку в українському бокс-офісі.
Уік-енд 14.09 - 17.09
Позиція (минулий Уік-енд) |
Фільм (Оригинальное название) (Дистриб'ютор) |
Сбори ₴ (грн.) Уік-енд / зміни (Всього) |
Квитки Уік-енд (Всього) |
Екрани (зміни) |
Тиждень прокату |
1 ♦1 |
Воно It Kinomania Film Distribution |
8 870 661 ▼23% 25 152 025 |
115 419 323 039 |
220 ▼14 |
2 |
2 |
мати! mother! B&H |
2 700 712 | 32 371 | 194 | 1 |
3 ▼2 |
DZIDZIO Контрабас DZIDZIO Контрабас Ukrainian Film Distribution |
2 216 267 ▼49% 18 076 312 |
31 723 248 918 |
140 ▼49 |
3 |
4 |
Удача Лохана Logan Lucky Артхаус Tрафік |
1 481 045 3 551 526 |
18 581 42 524 |
78 | 1 |
5 |
Тюльпанова лихоманка Tulip Fever Kinomania Film Distribution |
934 237 | 11 590 | 137 | 1 |
6 ▼4 |
Вартові джунглів Les As de la Jungle Вольга Україна |
870 587 ▼36% 2 418 959 |
14 171 36 845 |
175 ▼39 |
2 |
7 ▼3 |
Сім сестер What Happened to Monday Kinomania Film Distribution |
832 553 ▼48% 7 832 353 |
10 941 100 008 |
105 ▼13 |
3 |
8 ▼7 |
Емоджі Муві The Emoji Movie B&H |
594 183 ▼39% 24 783 066 |
9 761 382 686 |
74 ▼48 |
5 |
9 ▼5 |
Знову вдома Home Again Ukrainian Film Distribution |
543 141 ▼55% 2 169 137 |
7 385 27 259 |
141 ▼21 |
2 |
10 ▼8 |
Тілоохоронець кілера The Hitman's Bodyguard Kinomania Film Distribution |
494 804 ▼42% 25 974 518 |
6 125 314 228 |
38 ▼40 |
5 |
Разом: | 19 538 190 | 258 067 | 1 302 | ||
Минулий уік-енд | 23 507 011 | 304 364 | 1 397 | ||
зміни | ▼17% | ▼15% | ▼95 |
Алексей Першко 20 вересня 2017