16 липня на 7-му Одеському кінофестивалі відкрилися Міжнародна та Національна конкурсні програми: перша — драмою про життя театральної трупи «Людожери» французького режисера і сценариста Леі Фенер, друга — кінореконструкцією останніх днів «Євромайдану» «Varta 1, Львів, Україна» Юрія Грицини. Серед інших подій дня — покази фільмів каннського кінофестивалю «Світського життя» Вуді Алена і «Джульєтти» Педро Альмодовара, відкриття нової секції «Серіали!», а також прем'єра авторського супроводу до фільму «Шерлок Холмс» від Дональда Сосіна на Потьомкінських сходах.
Драму «Людожери», яка відкрила Міжнародну конкурсну програму ОМКФ-2016, представила французька актриса Інес Фенер — сестра Леі Фенер, режисерки фільму. Картина розповідає про життя кочуючої театральної трупи, про пристрасті, інтриги та любов в маленькому закритому суспільстві волелюбних людей, що створюють свято. Протягом 10 тижнів актори фільму практично не розлучалися, щоб створити дружню атмосферу єдності пересувного театру. Крім сестри, у фільмі Леі Фенер знялися її мати і батько, а також діти та племінники. «Людожери — фільм не про канібалів, як може здатися з назви. Герої фільму настільки потребують один одного, що, скоріше, пожирають себе в психологічному сенсі», — пояснює акторка. Раніше робота була відзначена призом «Big Screen» на кінофестивалі в Роттердамі.
У Фестивальному центрі «Родина» пройшов показ першого учасника Національної конкурсної програми Юрія Грицини — «Varta 1, Львів, Україна». У своїй роботі режисер реконструює атмосферу та реакції «Ночі гніву» — останніх днів «Євромайдану», коли активістам довелося взяти на себе функції правоохоронців. Особливої уваги заслуговує технічне рішення створення фільму: для виробництва Юрій використав VHS формат, який має гіршу якість зображення, що, на його погляд, відобразило непевність і хиткість ситуації і є метафорою людської пам'яті з неконтрольованими пересвітами і темними плямами.
Особливою подією стало відкриття нової секції фестивалю «Серіали!». «Виробництво серіалів важливо з декількох причин: з одного боку, це виживання телеканалів, адже їх виробництво заміщає великий обсяг іноземного контенту, з іншого — це світова тенденція: багато великих компаній інвестують саме в виробництво серіалів», — розповідає Євген Лященко, директор медіа холдингу «Медіа Група Україна». Секція «Серіали!» на ОМКФ — перший захід із спільної ініціативи «Media Resources Management» і телеканалу «Україна», в рамках якої пізніше проводитимуться освітні та професійні події. Відкрив секцію показом перших двох епізодів номінант на премію BAFTA серіал «Останні пантери».
В рамках довгоочікуваної секції «Гала-прем'єри» 16 липня було показано одразу дві картини. Фільм відкриття Каннського кінофестивалю, «Світське життя» Вуді Аллена, зібрав два зали «Родини» одночасно — безпрецедентна для ОМКФ подія. Картину представили ведуча однойменного телепроекту Катерина Осадча та президент Одеського кінофестивалю Вікторія Тігіпко. Другий фільм секції — «Джульєтта» Педро Альмодовара, учасник офіційної конкурсної програми кінофестивалю в Каннах. «Світське життя» вийде в український прокат 21 липня, а «Джульєтта» — 11 серпня.
Завершив другий день фестивалю традиційний open-air показ на Потьомкінських сходах: була представлена картина «Шерлок Холмс» (1916) Артура Бертелета, першого в світі музичний супровід до німої картини для оркестру, який склаається з 45 інструментів. Композитор особисто презентував фільму про знаменитого детектива, якому в цьому році виповнюється 100 років. Спеціально для цього показу Дональд Сосін спільно з Пітером Брейнером створили фільм на Потьомкінських сходах і подякував симфонічному оркестру Одеського національного академічного театру опери та балету під керівництвом Ігоря Шаврука за втілення проекту.