7-й день (от Смотрящего)
Рецензія на фільм:
7-й день
"День сьомий" намагається висвітлити не тільки події, що відбувались перші сім днів помаранчевої революції, погляд авторів фільму набагато глибше - дослідити причини, що змусили тисячі людей вийти на майдани. Якщо хочете, це кіно документально засвідчує "синьо-білі" та "помаранчеві" емоції того часу. В кадрі опинились як політики "помаранчевої команди" із своїм "ексклюзивом" для фільму, так і прості люди: міліціонери, що тримали оборону Адміністрації Президента, шахтарі, що підтримували кандидата від влади, добровольці, що кормили та лікували людей на Майдані. Також своїми враженнями діляться високопосадовці, що працювали в той час у спецслужбах і які змушені були виконувати накази. Кожен має своє бачення тих подій й причини своєї активної громадської позиції. До речі, цікаво те, що фільм, аби забезпечити необхідну якість, знято на цифрову камеру, якою знімають серіали. Бюджет картини склав близько мільйона гривень. Всі події викладаються глядачам у супровід оркестрової музики ("Тарас Бульба", "Молитва" із "Запорожця за Дунаєм" та творів Олега Бондаренка), що підсилює враження. Всім, хто був на Майдані кіно сподобається, безперечно, дехто може аж занадто розчулитись. Всі особи: Віктор Ющенко, Юля Тимошенко, Нестор Шуфрич та навіть посол США в Україні Джон Гербст дають досить відверті коментарі в цій картині. Окрім того, є в фільмі декілька інтриг - наприклад, інтрига з телефонним дзвоником Коліна Пауела до Кучми, безвихіддям ситуації - коли обидва кандидати змушені були запросити третю сторону для організації переговорів і т.п. Треба відзначити і деяку іронію авторів. Найбільших оплесків заслуговує останній кадр, де пана Кучму названо не екс-Президентом чи людиною "без посади", а пенсіонером. Та все ж таки фільму не вистачає пояснень Віктора Януковича, коментарів пана Ківалова і деяких інших ключових осіб "синьо-білої" команди, їх би послухати було б набагато цікавіше. Тому може скластись враження, що це кіно має більш помаранчеве забарвлення. Однак, як сказали автори, вони намагались бути об'єктивними і треба зазначити, що вони таки дотримались журналістської етики - фільм вийшов відвертим, заснованим на фактах і чітко тримає вибрану "емоційну" лінію.