Active Lady

Коли в Бога бракує сил, за справу беруться жінки


Рецензія на фільм: Немає звісток від бога
Фільм Немає звісток від бога
Іспанське кіно світового рівня сьогодні в першу чергу асоціюють з володарем цьогорічного "Оскару" Педро Альмодоваром. Тому логічно, що інший іспанський режисер, про якого відомо, що він учень Альмодовара, може розраховувати на попередні дивіденди.
Але, щоб протистояти всюдисущому Голівуду режисеру Агустину Діас Янесу довелося сконсолідувати в фільмі зусилля чотирьох країн. Найкращі іспанські актриси Пенелопа Круз ("Ванільне небо", "Все про мою матір", "Кокаїн", "Вибір капітана Кореллі") та Вікторія Абріль ("Високі підбори", "Між ногами", "Кіка", "Зв'яжи мене", "101 Рейк'явик") зіграли головні ролі в цій стрічці. Французьку сторону презентувала неперевершена Фанні Ардан ("8 жінок", "Бенвенутта", "Сусідка", "Єкатерина", "Розпутник"). За мексиканську команду зіграв 20-річний вундеркінд Гаель Гарсія Беріаль ("Сука-любов", "І твою маму теж").
Італійська сторона, мабуть, теж зробила свій посильний внесок у створення фільму, в якому ребром поставлене питання - куди подівся Бог і чому від ньго нема звісток?
А Бог таки дійсно кудись пропав. Пішов нікого не попередивши, і в усій "небесній канцелярії" почався занепад - кількість праведників катастрофічно зменшилася - ще трохи, і Рай вже не зможе утримувати свої музичні вар'єте!.. В той самий час у Пеклі справи йдуть непогано - поповнення контингенту відбувається регулярно, а керівництво навіть планує закупити кондиціонери... в рамках пекельного благоустрою. В критичний момент до Раю надходить прохання від матері іспанського боксера: "Врятуйте сина!", і адміністратор Раю Марина Діанджело (Ф. Ардан) посилає поборотися за душу боксера (Деміан Бічір) свого найкращого агента Лолу (В.Абрель). Бій обіцяє бути запеклим: адже на боці Пекла грає агент Кармен (П.Круз) - ефектна молода брюнетка впевнена в собі, з поганими звичками, але без зайвих комплексів і сентиментів. Та й часу на порятунок залишається зовсім небагато - боксер будь-якої миті може загинути через травму голови.
Такий сюжет дає великі можливості для розвитку і різноманітних жанрових варіцій. Очевидно, тому автор в якусь мить розгубився перед різномаїттям вибору і вирішив використати ВСІ можливості в одному фільмі. На фоні загальносюжетної містерії фільм перетворюється то на комедію, то на драму, то на бойовик чи навіть мюзикл.
Те ж саме стосується й ідей стрічки - вони починають вимальвуватися і... розпливаються, так чітко і не сформувавшися. Приміром, одна з задумок крутиться навколо того, що Добро та Зло мають одну природу, а отже небхідні одне одному для підтримання балансу. (Коли "нові люди" в адміністрації Пекла намагаються встановити правила, після реалізації яких Рай зникне, діючий адміністратор Джейк (Г.Беріаль) звертається до своєї давньої подруги та коханої жінки (!) адміністратора Раю Марини Діанджело з проханням допомогти зберегти старі "пекельні" норми, існування Раю та збереження балансу.)
Водночас у фільмі також порушується питання політичної цензури в ЗМІ - новий клан, що прагне влади в Пеклі, захопив медіа та впливає на свідомість місцевих мешканців.
А ще в стрічці присутня ідея протистояння двох образів жіночності - класичної ідельної дружини та сучасно-емансипованої лярви. Проте і ця ідея також залишається недорозвиненою.
До речі, роль райського агента Лоли - стерильно хорошої жінки, яка покірливо терпить невігластво та грубість свого чоловіка, не має поганих звичок і взагалі виключно доброчесна - зовсім нетипова для В.Абріль, адже всі її попередні ролі та й особистий спосіб життя є радикально протилежними Лолі. В життті Вікторія робить, що хоче, не зважає ні на чию думку, лається, міняє коханців (зазвичай, молодших за себе), їздить містом на мотоциклі а то й, незважаючи на зірковий статус, у паризькому метро. Можливо, через це під час двобою Лоли з Кармен здається, що Лола намагається вирватися зі свого рафінованого ангельського образу, зробити щось епатажне з репертуару "поганого дівчиська". В Раю, де Лола працює співачкою, вона виконує пісню "I Wont to Evel". Слід зазначити, що цей музичний номер на фоні чорно-білого французького вар'єте у стилі ретро проходить "на ура!".
П.Крус також демонструє свої вокально-танцувальні здібності в своєму дещо маскулітному музичному номері (її героїня Кармен у житті була гангстером).
Отож, в фільмі все-таки є на що подивитись. І загалом він залишає по собі приємне враження чогось світлого, доброго та дещо авантюрного. Мабуть, завдяки тому, що незважаючи на домовленість, укладену Раєм з Пеклом, ситуація вирішується на користь Добра?..
0
Аліса Сова 8 січня 2006


Avatar
Ім'я:
5 травня 2024

Інші рецензії автора


Шаленству хоробрих співаємо пісню Прорвемось Шаленству хоробрих співаємо пісню

Якщо ви подумали, що ця цитата відноситься до сюжету та героїв "першого українського блокбастеру" "Прорвемось", то помилились, бо це...

9 березня 2006
Хай живе партійний кінематограф Помаранчеве небо Хай живе партійний кінематограф

"Мелодрама", "історія кохання", "набір приколів", "повна попсня", "передвиборчий рекламний ролік", "супер", "я сміялась", "цілком...

3 березня 2006
Мейнстрім Чесні люди мешкають у Франції Мейнстрім

Взагалі-то ми думали, що йдемо на інший фільм розрекламованого фестивалю французького кіно "Мейнстрім", а саме - на комедійний детектив...

27 лютого 2006
Репортаж з прем'єри фільму Солярис Репортаж з прем'єри фільму

Нарешті знавці та шанувальники англійської мови зможуть вдовольнити свої потреби, відвідуючи покази свіженьких та касових американських...

9 січня 2006
FearDotCom - любителям інтернету присвячується СТРАХ.com FearDotCom - любителям інтернету присвячується

Кожного разу, продивляючись подібні фільми, я задаюсь питанням: з якою метою їх знято? Часто відповідь так і не знаходиться, але у випадку...

9 січня 2006