Фільм Уявні друзі 2024

ТЗВНБ або ще один витвір метра


Фільм Ти зустрінеш високого незнайомця

             Уже із вирішення вхідних титрів відчувається рука Вуді Аллена, котрий не зраджує своїй фірмовій стилістиці, дещо мультяшного та ретро-позитивного інтро. “Ти зустрінеш високого незнайомого брюнета” (“ТЗВНБ”) аж пестрить акторами першої величини, тут тобі і Бандерас, і Хопкінс, і Пінто, і Уотс із Броліном, а також це вже четвертий фільм Аллена, знятий на лондонських локаціях і він продовжує ту частину фільмографії метра, яку можна ідентифікувати як “період після Скарлет Йохансон.”

            Вуді звертається знову ж таки до своєї улюбленої теми сімейних перетасовок та любовних комбінацій і важко навіть визначити, в чому конкретно заключається шарм його фільмів, у зворушливій старомодності, підкріпленій інструментальними саундтреками в дусі позитивного ресторанного джазу 70-х? у вставлянні персонажів, якимось чином наближених до арт-серидовища?(Джош Бролін тут виконує роль не надто успішного письменника і його персонажа проводять крізь систему літературних публікацій, це вже не говорячи про те, що Наомі Уотс – по сценарію мистецтвознавець, а Антоніо Бандерас – власник галереї, що крутить роман із художницею), чи все це просто любов, що витає в повітрі і готова вселитися в будь-кого, навіть у всіх зразу, включно із собакою?

            Джеммі Джонс та Ентоні Хопкінсу прекрасно вдається перетворення у пару поранених в голову старперів-розлучЕників, що-що, а обігрування бісиків у ребрах на старості років – це коронна фішка Вуді Аллена, яка проектується прямо із власної біографії, варто згадати хоча б стосунки старого мізантропічного маразматика та юної німфетки із фільму “Будь що буде” (“Whatever works”) за 2009 рік.

            Достатньо регулярні теми саморобних екстрасенсів та покупки джевелерії обігруються достатньо свіжо і живо і поступово таки викристалізовується пара, яку формують трухнявий старпер та баришня втричі за нього молодша, котра нагадує Памелу Андерсон в молодості, - до повноти образу Хопкінсу хіба що тільки не вистачає бордового хефнерівського халату. Наомі Уотс в свою чергу демонструє образ типової хорошої дівчинки – гарної, серйозної, правильної, аккуратної та вихованої, котрій замість злизування вершків із бокалу життя та заведення дитини, доводиться жити в дурдомі.

            Коли дружина відмовляє у постільних забавах, то у Джоша Броліна виникає абсолютно свідоме бажання ті ж таки забави провести в компанії чумової смуглянки в червоному (Фріда Пінто), котра щодня грає на гітарі навпроти його вікна. Той же Бролін, який вже далеко не вперше знімається у Аллена своєю гротескною вайлуватою дурнуватістю додає фільму ще кілька пунктів. Диллему “що краще – жити із придурком і невдахою чи зустрічатись із мужиком, що їздить на ервосьмих “Кольцах” та купує діаманти, Наомі Уотс вирішує на користь останнього пункту.”

            Фільми Вуді Аллена являють собою типовий зразок т.з. “арт-бастерів”, у цьому випадку приставку “арт” забезпечують персонажі, що так чи інакше мають відношення до арт-індустрії – галеристи, мистецтвознавці, художники, музиканти та інші звірятка. У арт-бастерах від Вонга Кар Вая, наприклад, цю ж таки приставку арт забезпечують специфічні відео-ходи, а у арт-бастерах від Тарантіно ця ж приставка – це рваний сюжет&діалоги.

            В свої 75 Аллен як ніхто інший знає толк у Віагрі і створює за її допомогою одну із самих комічних сцен. Поступово попередні події розквітають сімейним скандалом середньої бурхливості, який у фільмі замінює спецефекти. Знову ж таки Вуді вводить тему злочину, що здійснюється заради покращення свого соціального статусу - тепер це крадіжка чужого роману на гіпер-актуальну тему дитяча порнографія в Белфасті. Сам же метр традиційно з’являється в епізодичній ролі батька неблагополучного жениха, що намагається заспокоїти черговий сімейний скандал.

            Три основні сюжетні лінії таки знаходять свою розв’язку: перша – типово класична, в дусі “Злочину та кари” Достоєвського, друга – вже типово модернова, що заключається в тому, що ні апартаменти, ні шубки не замінять молодій путані свіжого і спортивного пісюнчика, котрий її приваблює куди більше, ніж повільно-розвалюючийся на запчастини старпер в костюмі Діда Мороза із повним мішком Віагри в руках, а третя сюжетна лінія видається самою наівною і фантазерською, але саме вона крізь лапшу інкарнацій в кішку та постукувань на спіритичному сеансі таки приводить крейзувату старушенцію Джемму Джонс до омріяного хеппі-енду. 

 

           Здавалося б, Вуді Аллен нічого нового вже давно не вигадує і його фільми це одна і та ж бескінечна історія, що лиш кожного разу по-новому перетасовується. І в цьому плані “ТЗВНБ” це ще один достойний витвір метра, все як завжди на рівні, життєво і, як це заведено для фільмів Вуді,  неможливо відірватися. 

1
vitalik_abc 18 грудня 2010


Avatar
Ім'я:
7 травня 2024

Інші рецензії автора


Прікольна бездушна похабщина + трохи неокласики Кіт у чоботях Прікольна бездушна похабщина + трохи неокласики

Якби Шарль Перро побачив цю бездушну прікольну похабщину, то зразу зробив би собі харакірі пером, яким писав легендарні казки.

8 листопада 2011
Епігонське знущання Спілберга над прогресивними технологіями, класичним коміксом і публікою Пригоди Тінтіна: Таємниця єдинорога Епігонське знущання Спілберга над прогресивними технологіями, класичним коміксом і публікою

У випадку “Тін-Тіна” можна було б обмежитись і банальним 3D, бо отримана картинка – це навіть не мульт-бастер, а дуууже...

8 листопада 2011
Релігійні фанатики проти дегенератів і силовиків всередині бутафорської локації Куперсдейла Червоний штат Релігійні фанатики проти дегенератів і силовиків всередині бутафорської локації Куперсдейла

Проповідник Купер разом із своєю сім’єю-приходом займають радикально-фундаменталістські позиції, в своїх практиках боротьби із...

8 листопада 2011
Візуально-орієнтована weird-анімація із соціально-економічним підтекстом Ранго Візуально-орієнтована weird-анімація із соціально-економічним підтекстом

Не надто глянцеві жителі пустельного містечка перфектно відтворюють містечкову і неприязну до чужаків атмосферу (напис на табличці перед...

20 березня 2011
Угарний типу-супергеройський двіж в 3-D Зелений Шершень Угарний типу-супергеройський двіж в 3-D

“Зелений Шершень” це в першу чергу угарна комедія, котра продовжує тему стрічки “Піпець”, майбутній супергерой Бріт...

2 лютого 2011