Фільм Уявні друзі 2024

Гай Наттів вчив київлян знімати кіно і вірити в себе


Гай Наттів вчив київлян знімати кіно і вірити в себе

 У Києві з успіхом пройшов майстер-клас режисера, сценариста, продюсера, призера найпрестижнішого фестивалю незалежного кіно “Санденс” Гая Наттіва.

Як зняти свій перший фільм? Завдання не з простих, тим більше, якщо Ви вирішили знімати не короткий, а повний метр. З чого почати? Де шукати бюджет? Як зняти фільм без сценарію? Як працювати з акторами? Як достукатися навіть до найчерствішого глядача?

На ці та багато інших питань відповів режисер і сценарист Гай Наттів в рамках ексклюзивного майстер-класу в Києві.

Гай Наттів працює в Голлівуді, живе в Ізраїлі і США, знімає короткометражні та повнометражні фільми, а також рекламу для Coca-Cola, Mercedes-Benz, Orange та ін. Його ім'я широко відоме серед незалежних кінематографістів, він став частим гостем різноманітних престижних кінофестивалів - від Північної Америки до Азії. У його фільмах піднімаються гострі соціальні та культурні питання, однак, вони абсолютно не псують і не обтяжують кінематографічність творів.

Постановник розповів про історію створення своїх фільмів, не упускаючи важливі практичні та технічні аспекти. Але головна його порада молодим кінематографістам - на перших порах не відмовлятися ні від яких проектів, так як практичний досвід може стати головною зброєю в боротьбі за своє місце під сонцем в кіно-всесвіту. З особистого досвіду він наводить такий приклад:

- Колись мені зателефонували з компанії Fox і запитали, чи хотів би я зробити короткометражний фільм. Незважаючи на те, що бюджет фільму був невеликий, 2000 доларів, я погодився. І, як виявилося, не дарма. Фільм отримав 8 нагород міжнародних кінофестивалів, в тому числі і на "Санденс", і потрапив у шорт-лист кінопремії "Оскар".

Мова йде про короткометражку "Strangers" ("Чужі"). Сюжет фільму заснований на реальній історії, коли Гай і його друзі, а також виходець однієї з арабських країн, згуртувавшись врятувалися від неонацистів. Цікаво, що спочатку фільм планували знімати в берлінському метрополітені, але його управління відповіло відмовою, зазначивши що «сценарій фільму нерелевантний - у нас немає неонацистів в метро». Те ж саме відповіли в управлінні французької підземки. Тому режисер знімав у Хайфському метро. Як зізнається Гай, питання вирішила тисяча доларів, тобто, половина бюджету фільму.

 Режисер і його команда впоралися з низкою проблем: де в Ізраїлі знайти типажі неонацистів, і як створити ефект того, що потяг, який ходить в реальному житті 5 хвилин вгору і 5 хвилин вниз, йшов у фільмі весь час вниз. Впоралися навіть з проблемою обмеженого бюджету. Для роботи над "Чужими" постановник привернув свого друга Ереза Тадмора:

- Ми дружимо з ним ще зі школи, - розповідає Гай. - І якщо ви хочете створювати свою картину спільно з кимось, переконайтеся, що ви можете покладатися на цю людину, і що ваші погляди збігаються. І ще: коли знімаєте фільм, не соромтеся залучати до нього своїх друзів і близьких. Ви здивуєтеся, як сильно вони зможуть допомогти вам - від приготування їжі для знімальної команди і до пошуку дешевої або навіть безкоштовної техніки.

Самим незвичайним кінематографічним досвідом для Гая Наттіва стали зйомки повнометражної картини "Strangers", яка хоч і повторює назву раніше відзнятої короткометражки, але розповідає зовсім іншу історію. Фільм був знятий без ... сценарію. За своєю суттю він є повною режисерською та акторською імпровізацією - всі діалоги і реакція акторів були абсолютно спонтанними. Спочатку знімальна команда відштовхувалася від того, що вони знімають історію кохання на тлі Чемпіонату з футболу у Берліні.

- Ми з Ерезом Тадмором прийшли до продюсера, нашого друга, і розповіли йому про свою ідею. Він запитав про сценарій. Ми сказали, що будемо знімати без сценарію. Він трохи подумав і сказав: «Я такий же творчо божевільний, як і Ви!», і дав нам 200 000 доларів на фільм, - згадує Гай. - Отже, Чемпіонат світу з футболу. Берлін немов наповнений любов'ю, радістю і дружелюбністю. Ми знімали з самого початку знайомства головних героїв - актори не були знайомі в житті, тому їх реальна зустріч вперше відбулася вже в рамках в фільму, в кадрі. До того ж, всі сцени ми знімали з першого разу, розуміючи, що перша реакція набагато щиріша тієї, яка послідує після третього дублю. Між акторами, як і між їх героями, зав'язався справжній роман. Якщо актори цілувалися - це був справжній поцілунок, якщо займалися любов'ю - це була справжня любов.

Гай також розповів про повнометражний фільм «Mabul» («Повінь»), головними героями якого стали підліток-аутист і його молодший брат, який взяв на себе турботу про нього. Тут специфіка його роботи полягала в роботі з дітьми - режисер радить відбирати емоційно зрілих дітей, таких собі строків в душі, а при роботі з ними не проявляти особливих поблажок. "Mabul" був двічі відзначений на Берлінському кінофестивалі - спочатку в своїй короткометражній версії «Кришталевим ведмедем» (2002), а пізніше і в повнометражній спеціальним призом (2011).

Після першої частини майстер-класу Гай запропонував закріпити теорію практикою. Для цього він викликав взяти участь в експерименті одного режисера і двох акторів. Учасники майстер-класу змогли на власні очі побачити, що значить творча імпровізація, в якій двом акторам даються загальний опис ситуації, проте подробиці сцени не повідомляються. Тому реакція акторів, особливо на несподіваний розвиток, і виходить найбільш щирою. Також Гай Наттів відповів на всі питання, які навіть під час перерви і після майстер-класу ставили йому учасники.

Ймовірно, саме такі заходи можуть додати впевненості в собі початківцям і вже навченим досвідом кінематографістам - як відомо, чужі досягнення нерідко мотивують нас, а коли професіонали так охоче діляться своїм досвідом, намагаючись допомогти колегам, тим більше.


До речі, вже в березні 2013 року Гай Наттів планує повернутися до Києва. В рамках візиту він обіцяє знову провести майстер-клас, тема якого поки зберігається в секреті. Тим не менш, організатори заходу CinemaHall і KINOLIFE обіцяють найбільш актуальну і цікаву тему сучасному кінематографісту.

Дізнатися подробиці і записатися на майстер-клас Гая Наттіва в березні можна вже зараз: kiev@cinemahall.org.ua

Катя Зиновьева 11 грудня 2012


Avatar
Ім'я:
10 травня 2024

популярні статті


Короткометражний сонячний зайчик (фестивальSunnyBunny) Короткометражний сонячний зайчик (фестивальSunnyBunny)

Короткометражний сонячний зайчик (фестиваль "Sunny Bunny")

21 квітня 2024 3147
 Фестиваль Sunny Bunny. Сонячний зайчик складних часів Фестиваль Sunny Bunny. Сонячний зайчик складних часів

Фестиваль Sunny Bunny у Києві. Сонячний зайчик у складні часи

20 квітня 2024 3146
Перехід в просторі і часі (фестиваль Sunny Bunny) Перехід в просторі і часі (фестиваль Sunny Bunny)

(стрічка Crossing, фестиваль Sunny Bunny)

22 квітня 2024 3088
Відблиски сонячного зайчика (фестиваль Sunny Bunny) Відблиски сонячного зайчика (фестиваль Sunny Bunny)

фестиваль Sunny Bunny

25 квітня 2024 2999