Гай Наттів вчив київлян знімати кіно і вірити в себе


Гай Наттів вчив київлян знімати кіно і вірити в себе

 У Києві з успіхом пройшов майстер-клас режисера, сценариста, продюсера, призера найпрестижнішого фестивалю незалежного кіно “Санденс” Гая Наттіва.

Як зняти свій перший фільм? Завдання не з простих, тим більше, якщо Ви вирішили знімати не короткий, а повний метр. З чого почати? Де шукати бюджет? Як зняти фільм без сценарію? Як працювати з акторами? Як достукатися навіть до найчерствішого глядача?

На ці та багато інших питань відповів режисер і сценарист Гай Наттів в рамках ексклюзивного майстер-класу в Києві.

Гай Наттів працює в Голлівуді, живе в Ізраїлі і США, знімає короткометражні та повнометражні фільми, а також рекламу для Coca-Cola, Mercedes-Benz, Orange та ін. Його ім'я широко відоме серед незалежних кінематографістів, він став частим гостем різноманітних престижних кінофестивалів - від Північної Америки до Азії. У його фільмах піднімаються гострі соціальні та культурні питання, однак, вони абсолютно не псують і не обтяжують кінематографічність творів.

Постановник розповів про історію створення своїх фільмів, не упускаючи важливі практичні та технічні аспекти. Але головна його порада молодим кінематографістам - на перших порах не відмовлятися ні від яких проектів, так як практичний досвід може стати головною зброєю в боротьбі за своє місце під сонцем в кіно-всесвіту. З особистого досвіду він наводить такий приклад:

- Колись мені зателефонували з компанії Fox і запитали, чи хотів би я зробити короткометражний фільм. Незважаючи на те, що бюджет фільму був невеликий, 2000 доларів, я погодився. І, як виявилося, не дарма. Фільм отримав 8 нагород міжнародних кінофестивалів, в тому числі і на "Санденс", і потрапив у шорт-лист кінопремії "Оскар".

Мова йде про короткометражку "Strangers" ("Чужі"). Сюжет фільму заснований на реальній історії, коли Гай і його друзі, а також виходець однієї з арабських країн, згуртувавшись врятувалися від неонацистів. Цікаво, що спочатку фільм планували знімати в берлінському метрополітені, але його управління відповіло відмовою, зазначивши що «сценарій фільму нерелевантний - у нас немає неонацистів в метро». Те ж саме відповіли в управлінні французької підземки. Тому режисер знімав у Хайфському метро. Як зізнається Гай, питання вирішила тисяча доларів, тобто, половина бюджету фільму.

 Режисер і його команда впоралися з низкою проблем: де в Ізраїлі знайти типажі неонацистів, і як створити ефект того, що потяг, який ходить в реальному житті 5 хвилин вгору і 5 хвилин вниз, йшов у фільмі весь час вниз. Впоралися навіть з проблемою обмеженого бюджету. Для роботи над "Чужими" постановник привернув свого друга Ереза Тадмора:

- Ми дружимо з ним ще зі школи, - розповідає Гай. - І якщо ви хочете створювати свою картину спільно з кимось, переконайтеся, що ви можете покладатися на цю людину, і що ваші погляди збігаються. І ще: коли знімаєте фільм, не соромтеся залучати до нього своїх друзів і близьких. Ви здивуєтеся, як сильно вони зможуть допомогти вам - від приготування їжі для знімальної команди і до пошуку дешевої або навіть безкоштовної техніки.

Самим незвичайним кінематографічним досвідом для Гая Наттіва стали зйомки повнометражної картини "Strangers", яка хоч і повторює назву раніше відзнятої короткометражки, але розповідає зовсім іншу історію. Фільм був знятий без ... сценарію. За своєю суттю він є повною режисерською та акторською імпровізацією - всі діалоги і реакція акторів були абсолютно спонтанними. Спочатку знімальна команда відштовхувалася від того, що вони знімають історію кохання на тлі Чемпіонату з футболу у Берліні.

- Ми з Ерезом Тадмором прийшли до продюсера, нашого друга, і розповіли йому про свою ідею. Він запитав про сценарій. Ми сказали, що будемо знімати без сценарію. Він трохи подумав і сказав: «Я такий же творчо божевільний, як і Ви!», і дав нам 200 000 доларів на фільм, - згадує Гай. - Отже, Чемпіонат світу з футболу. Берлін немов наповнений любов'ю, радістю і дружелюбністю. Ми знімали з самого початку знайомства головних героїв - актори не були знайомі в житті, тому їх реальна зустріч вперше відбулася вже в рамках в фільму, в кадрі. До того ж, всі сцени ми знімали з першого разу, розуміючи, що перша реакція набагато щиріша тієї, яка послідує після третього дублю. Між акторами, як і між їх героями, зав'язався справжній роман. Якщо актори цілувалися - це був справжній поцілунок, якщо займалися любов'ю - це була справжня любов.

Гай також розповів про повнометражний фільм «Mabul» («Повінь»), головними героями якого стали підліток-аутист і його молодший брат, який взяв на себе турботу про нього. Тут специфіка його роботи полягала в роботі з дітьми - режисер радить відбирати емоційно зрілих дітей, таких собі строків в душі, а при роботі з ними не проявляти особливих поблажок. "Mabul" був двічі відзначений на Берлінському кінофестивалі - спочатку в своїй короткометражній версії «Кришталевим ведмедем» (2002), а пізніше і в повнометражній спеціальним призом (2011).

Після першої частини майстер-класу Гай запропонував закріпити теорію практикою. Для цього він викликав взяти участь в експерименті одного режисера і двох акторів. Учасники майстер-класу змогли на власні очі побачити, що значить творча імпровізація, в якій двом акторам даються загальний опис ситуації, проте подробиці сцени не повідомляються. Тому реакція акторів, особливо на несподіваний розвиток, і виходить найбільш щирою. Також Гай Наттів відповів на всі питання, які навіть під час перерви і після майстер-класу ставили йому учасники.

Ймовірно, саме такі заходи можуть додати впевненості в собі початківцям і вже навченим досвідом кінематографістам - як відомо, чужі досягнення нерідко мотивують нас, а коли професіонали так охоче діляться своїм досвідом, намагаючись допомогти колегам, тим більше.


До речі, вже в березні 2013 року Гай Наттів планує повернутися до Києва. В рамках візиту він обіцяє знову провести майстер-клас, тема якого поки зберігається в секреті. Тим не менш, організатори заходу CinemaHall і KINOLIFE обіцяють найбільш актуальну і цікаву тему сучасному кінематографісту.

Дізнатися подробиці і записатися на майстер-клас Гая Наттіва в березні можна вже зараз: kiev@cinemahall.org.ua

Катя Зиновьева 11 грудня 2012
Like

Ім’я:
24 лютого 2020
Ваш коментар

популярні статті


Що в кіно? Прем'єри тижня (30 січня-5 лютого) Що в кіно? Прем'єри тижня (30 січня-5 лютого)

Два номінанти на Оскар і інші новинки прокату.

30 січня 2020 0 2449
Мотоцикли, ірландці і Земля Мотоцикли, ірландці і Земля

У київському Довженко-центрі в рамках Envision Sound-3 пройшли покази трьох фільмів в живому музичному супроводі.

27 січня 2020 0 844
Незалежне кіно для незалежних людей Незалежне кіно для незалежних людей

Що дивитись на ювілейному Фестивалі американського кіно «Незалежність» з 6 лютого

31 січня 2020 0 769
Нед Келлі, Оскар Шиндлер та Пі Нед Келлі, Оскар Шиндлер та Пі

Що їх об’єднує?

20 лютого 2020 0 661
Що в кіно? Прем'єри тижня (13-19 лютого) Що в кіно? Прем'єри тижня (13-19 лютого)

Володар Оскара, українська комедія, їжак Соник і інші новинки прокату.

13 лютого 2020 0 581