Молодість. День перший


Молодість. День перший
Цей день настав. Міжнародний кінофестиваль «Молодість» відкрив для нас свої двері в 44-й раз. Здається, що цього року Андрію Халпахчі було як ніколи складно, адже фінансування фестивалю стало ще менше. Чи вдарило це по якості самої програми, говорити поки рано, але церемонія відкриття точно постраждала.
Символом того, що скоро в Національному палаці мистецтв «Україна» відбудеться якийсь захід, став шалений барабанний дріб, який було чутно за версту. Зацікавлений народ все підтягувався до червоної доріжки в надії побачити знайомі обличчя. Багато хто залишився збентеженим, тому що цього року зірки церемонію проігнорували. Натомість, доріжкою пройшли кілька політиків, які досить швидко зникли всередині будівлі, рятуючись від лютого холоду посеред жовтня. Хочеться вірити, що всі інші в цей час дивилися режисерську версію «Німфоманки», яку якась жахлива людина поставила в той же час, що й відкриття. Навіщо було зіштовхувати дві найвидатніші події фестивалю - та ще загадка.
Усередині палацу не відбувалося нічого цікавого, тому я поспішив зайняти своє місце в залі, щоб насолодитися самим шоу. Після традиційної затримки в півгодини, під час якої глядачі напам'ять вивчили рекламні ролики від спонсорів, в залі нарешті вимкнули світло, і довгоочікувана церемонія відкриття розпочалася.
Основним мотивом вечора стала війна, без згадок якої не обходиться зараз жоден культурний захід. Час диктує свої правила, тому бездумні веселощі загрожують неприємними наслідками (згадати хоча б обурені коментарі після Одеського кінофестивалю). Найяскравішою частиною церемонії стали акробатичні номери, які нагадали глядачеві про нещадність воєнного часу. Закохана пара змушена розлучитися, бо хлопця забирають на фронт, і ніхто не готовий поручитися, що він повернеться живим. Постановки вийшли дуже емоційними, але не мали якогось контакту з рештою програми вечора, тому враження залишили сумнівні.
Під саундтрек з «Піратів Карибського моря» у виконанні симфонічного оркестру на сцену вийшли міністр культури разом з телеведучою 5 каналу, і почалася стандартна програма ознайомлення глядачів з найважливішою інформацією фестивалю. Навряд чи хтось запам'ятав імена більш ніж 20 членів журі і калейдоскопічну нарізку з програми основного конкурсу. Натомість, чого вже точно не забути, так це феєричного спічу від мера Києва Віталія Кличка, який ділився своїми емоціями від відвідування кінотеатрів і бажав усім відчути «казку кінематографу».
Виступав з промовою і почесний президент «Молодості» Віктор Ющенко, який вручив грузинському режисерові Ельдару Шенгелая приз за внесок у світове кіномистецтво. Ельдар Миколайович побажав українцям вистояти, як свого часу це зробила Грузія. Втрачаючи територію, найголовніше не втратити себе. Після на сцену піднялася Катерина Ющенко, яка з фірмовим американським акцентом запросила вийти до неї всіх творців альманаху «Вавілон'13», які завоювали приз за вклад в українське кіномистецтво. Вони фактично кидалися в саме жерло подій на Майдані, щоб закарбувати правду, тому без зайвих слів забрали заслужену нагороду.
Після настирливої, але веселої реклами спонсорів фестивалю від директора «Молодості» Андрія Халпахчі публіка нарешті дочекалася того, заради чого всі прийшли - побачити фільм-відкриття. Честь бути першою цього року випала стрічці французького режисера Бенуа Жако «Три серця».
Запізнившись на зворотний потяг до Парижа, вночі в провінційному місті Марк зустрічає Сільві. Вони гуляють вулицями до ранку, розмовляючи про все, окрім них самих. Рідкісна гармонія. Марк сідає на перший поїзд і домовляється з Сільві про зустріч в Парижі через кілька днів. Вони нічого не знають одне про одного, але це не просто гра. Сільві приходить на зустріч, а Марк, на жаль, ні. Він шукає її і зустрічає іншу жінку, Софі, не знаючи про те, що це сестра Сільві.
Директор фестивалю неодноразово повторив, що для церемонії відкриття хотів вибрати фільм, далекий від політики. Щось таке, що дозволило б глядачам відпочити. Здається, новий фільм від завсідника найпрестижніших фестивалів світу підійшов якнайкраще. Історія заплутаного любовного трикутника вийшла дещо надуманою, але завдяки вишуканому акторському виконанню Бенуа Пульворда, Кьяри Мастроянні і Шарлотти Генсбур вона отримала необхідну пронизливість і емоційність.
Уже завтра будуть показані перші ластівки з нинішньої програми фестивалю, про які ми вам неодмінно розповімо.
Сергей Задко 27 жовтня 2014
Like



Ім’я:
26 жовтня 2020
Ваш коментар

популярні статті


«ЮКІ» — історія перемог вільних українців «ЮКІ» — історія перемог вільних українців

03 грудня у вітчизняний прокат виходить сенсаційний фільм «ЮКІ», що розкаже історії видатних зірок українського походження, які формували...

07 жовтня 2020 0 4310
Що в кіно? Прем'єри тижня (1-7 жовтня) Що в кіно? Прем'єри тижня (1-7 жовтня)

Джекі Чан та інші новинки прокату.

30 вересня 2020 0 1561
Що в кіно? Прем'єри тижня (8-14 жовтня) Що в кіно? Прем'єри тижня (8-14 жовтня)

Ліам Нісон, два фільми з Александрою Даддаріо й інші новинки прокату.

07 жовтня 2020 0 1028
Можливість іншого. Вільного. Можливість іншого. Вільного.

В рамках Одеського кінофестивалі в Довженко-центрі пройшла ретроспектива «Одеські незалежні: вільне кіно 90-х».

08 жовтня 2020 0 1017
Кіно Бориса Віана Кіно Бориса Віана

В рамках кінопрограми фестивалю VianFest будуть показані фільми і самого Бориса Віна і про нього.

13 жовтня 2020 0 911