Україна: Голлівуд проти решти світу


 Україна: Голлівуд проти решти світу
Що дивляться українські глядачі
В цивілізованому світі, куди так бажає потрапити наша країна, заведено щорічно досліджувати національний кінопрокатний ринок за різноманітними параметрами, наприклад, яку частину ринку займає національне кіно і стрічки, зняті не в Голлівуді. В нашій країні, незважаючи на європейські цивілізаційні прагнення, такі дослідження не провадяться (або ж нам про них невідомо), тому портал kino-teatr.ua вирішив хоч трохи заповнити цю нішу. Окрім цього, ще одним поштовхом до написання цієї статті стала участь нашого порталу (зокрема – автора цих рядків) в укладанні щорічного звіту французької компанії UNIFRANCE (займається  просуванням французького кіно у світі) про місце, яке посідають французькі фільми на світових ринках (в дужках зазначимо, що виглядає цей звіт дуже і дуже солідно – це книга формату А4 на 360 сторінках). Портал kino-teatr.ua без зайвої скромності пишається тим, що завдяки нашим зусиллям у цьому звіті за 2015-й рік вперше в історії має з’явитися і Україна, що має сприяти появі в нашій країні більшої кількості фільмів з батьківщини кінематографу (принаймні ми зробили все від нас залежне).
Перш, ніж перейти до цифр, декілька пояснень щодо методологічних нюансів проведених розрахунків.
Головний з них – відсутність в Україні єдиної централізованої системи обліку проданих квитків, яке приводить до того, що наведені нижче цифри в певній мірі відносні, адже надання даних щодо прокату тих чи інших фільмів в нашій країні цілком залежить від примх компанії-прокатника. В першу чергу це стосується маленьких компаній: наші прокатні мейджори чудово розуміють значимість кінотеатральної статистики і з задоволенням її надають (тут буде доречним подякувати компанії Ukrainian Film Distribution).
З огляду на нестабільність курсу нашої національної валюти (наприклад, за даними НБУ вартість євро протягом минулого року коливалася в рамках 17-35 гривень), найбільш об’єктивним показником є кількість проданих квитків.
І останнє -  хочемо висловити подяку за надані дані щодо загального стану ринку медіаконсалтинговій компанії Media Resources Management та особисто Олександрові Захлюпаному, який не перший рік досліджує стан українського прокатного ринку.
Отже, протягом минулого, 2015-го, року в українських кінотеатрах вийшли 292 фільми, з яких мінімум 78 були неголівудськими, що означає, що майже 27 відсотків українського ринку займають фільми, вироблені не на території Північної Америки.Річний бокс-офіс України склав 1 мільярд 200 мільйонів гривень, які були сплачені за 21 мільйон 190 тисяч кінотеатральних квитків.
Хто ж лідирує серед цих 27 «неголівудських» відсотків?
Проведені підрахунки продемонстрували, що їх поділили 3 кінематографії – українська, французька та російська.
Спочатку ми детальніше зупинимося на Франції, але перед тим ще одне невеличке зауваження – кожна з країн, яка в тій чи іншій формі приймала участь у виробництві фільму за європейським законодавством має право вважати його своїм (в наших розрахунках це стосується як, наприклад, «Казки казок» Маттео Гарроне, які вважають своїми  Франція, Італія та Велика Британія, так і «8 нових побачень» чи ж «Незламної», у виробництві яких приймали участь Україна та Росія, тому їх результати зараховані як до української, так і до російської долі ринку).
Отже, Франція (ми віддали їй першість з тієї простої причини, що ми маємо дані по прокату в українських кінотеатрах 100 відсотків французьких фільмів). Протягом 2015-го року в українських кінотеатрах було показано 28 нових французьких фільмів (9,6 відсотка від загальної кількості випущених фільмів), на які було продано 607 тисяч 230 квитків (2,87 відсотка), а їхні загальні валові збори склали 32 мільйони 803 тисячі 508 гривень (2,7 відсотка). Абсолютним лідером серед «французів» є анімація «Маленький принц», яку переглянули 161 тисяча українців. Також серед лідерів ми бачимо третього «Перевізника» (майже 100 тисяч глядачів) та ще один мультфільм – «Вартовий Місяця» (87 тисяч глядачів).
Україна випередила Францію на національному ринку за всіма показниками – було випущено 29 релізів (9,93% ринку), на які було продано близько 845 тисяч квитків (3,99%), які коштували глядачам 42 мільйони 568 тисяч 699 гривень. Тут зробимо два зауваження: по-перше, левова частка і в кількості проданих квитків, і в загальних зборах належать двом спільним українсько-російським фільмам – «8 нових побачень» (525 тисяч глядачів та 26 мільйонів гривень зборів, почесне 7-ме місце в рейтингу найуспішніших стрічок року в Україні) та «Незламна» (276 тисяч глядачів та 14 мільйонів гривень); по-друге, прокатні результати приблизно половини з випущених українських фільмів не надані прокатниками.
За минулі 3 роки Росія значно зменшила свою кінематографічну присутність в українських кінотеатрах, але все ж воно залишається вельми відчутним. За 2015-1 рік в Україні випущено на екрани 21 російський фільм (7,2%), на які було продано приблизно 1 мільйон 500 тисяч квитків (7%).
Можна припустити, що за результатами поточного року голлівудське кіно значно підсилить свої позиції на українському прокатному ринку: російське кіно відчутно зменшить свою присутність у вітчизняних кінотеатрах, і його частка ринку навряд чи відійде українським та французьким фільмам.
Алексей Першко 16 червня 2016
Like

Ім’я:
21 січня 2020
Ваш коментар

популярні статті


Найочікуваніші фільми 2020
ексклюзив
Найочікуваніші фільми 2020

Блокбастери

25 грудня 2019 0 1776
Що в кіно? Прем'єри тижня (26 грудня-1 січня) Що в кіно? Прем'єри тижня (26 грудня-1 січня)

Ще одне "Скажете весілля" та інші новинки прокату.

26 грудня 2019 0 1518
Найочікуваніші фільми 2020
ексклюзив
Найочікуваніші фільми 2020

Кримінал і трилери

28 грудня 2019 1 1511
Найочікуваніші фільми 2020
ексклюзив
Найочікуваніші фільми 2020

Супергеройське кіно

27 грудня 2019 0 1478
Що в кіно? Прем'єри тижня (2 - 8 січня) Що в кіно? Прем'єри тижня (2 - 8 січня)

Новорічні фільми!

02 січня 2020 0 1025